Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29

Discussie: CAE 3+ SE modded

  1. #21
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lex81 Bekijk bericht
    Ik heb inmidels antw terug van Bruno.
    Hij geeft aan dat mijn preamp geen modificaties bevat.

    Daarnaast geeft hij aan dat hij (op de eerste plaats) een Mesa 2:90 (poweramp) adviseerd in combi met de CAE 3+. En op de tweede plaats pas een VHT 2902...

    Zijn er hier mensen met ervaring met de Mesa én de VHT poweramp?
    Ik zou je aanraden om eerst een tijdje met de preamp te spelen voor je hem laat modifieren. Ik gebruik mijn 3+SE nu al heel wat jaar en heb al verschillende gemodificeerde modellen gehoord. Hoewel er verschil is, is dat naar mijn mening niet meer dan het verschil tussen 2 preamps. Ik vond het zeker geen dag-en-nacht-verschil en blijf gewoon lekker met mijn ongemodifeerd model spelen, klinkt te gek.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  2. #22

    Standaard

    Wat onze Lord zegt is helemaal waar. Het geld wat je spendeerd is erg veel en de amp wordt er in verhouding niet zoveel beter van. Bij mijn amp was er ook het een en ander wat gewoon recht gezet moest worden dus dat zorgde wel voor meer redenen om dan alles maar te doen.
    Wat ik zelf merk is dat het laatste beetje compressie wat je voelt weg is en dit de meest ademende amp is geworden die ik ooit heb gehad.
    Ik heb er totaal geen spijt van maar het geld wat het heeft gekost staat totaal niet in verhouding.

    De CAE 3+ is van zichzelf al een geweldige amp die de mods zeker niet nodig heeft.

    Doe je het wel heb je natuurlijk wel de best denkende amp. uit 93 met alles mods om het onderste eruit te halen...

    Wat je ook doet het blijft een super amp!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  3. #23

    Standaard channel switch

    Hebben/gebruiken jullie een bepaalde kabel voor de channelswitching van de CAE preamp ism een GSystem/Gmajor?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 mei 2002
    Locatie
    broek in waterland
    Berichten
    101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein Bekijk bericht
    Ik zou je aanraden om eerst een tijdje met de preamp te spelen voor je hem laat modifieren. Ik gebruik mijn 3+SE nu al heel wat jaar en heb al verschillende gemodificeerde modellen gehoord. Hoewel er verschil is, is dat naar mijn mening niet meer dan het verschil tussen 2 preamps. Ik vond het zeker geen dag-en-nacht-verschil en blijf gewoon lekker met mijn ongemodifeerd model spelen, klinkt te gek.
    Ook ik heb mijn CAE 3+ (ooit van Bluegate geweest, ha ha en nooit spijt van gehad dat ik die gekocht heb) uit 1991 bij Bruno laten modificeren en voor mij is het verschil dat de versterker nu in de oefenruimte staat ipv oefenversterker thuis.
    Het clean is voller en sprankelder, crunch heeft meer ballen en punch gekregen en lead sluit nu beter aan bij de crunch en heeft nu wat minder compressie. Overall heeft de versterker meer dynamiek gekregen en leeft meer.
    Ik kan het dus (ondanks de best hoge kosten) echt aanbevelen!
    Je CAE weer verkopen omdat het NET niet is wat je zoekt kost ook uiteindelijk veel geld

    Daarbij is het niet geheel onverstandig om naast de mods de oude elco's en/of buisjes te vervangen.

  5. #25
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olaf Bekijk bericht
    Ook ik heb mijn CAE 3+ (ooit van Bluegate geweest, ha ha en nooit spijt van gehad dat ik die gekocht heb) uit 1991 bij Bruno laten modificeren en voor mij is het verschil dat de versterker nu in de oefenruimte staat ipv oefenversterker thuis.
    Het clean is voller en sprankelder, crunch heeft meer ballen en punch gekregen en lead sluit nu beter aan bij de crunch en heeft nu wat minder compressie. Overall heeft de versterker meer dynamiek gekregen en leeft meer.
    Ik kan het dus (ondanks de best hoge kosten) echt aanbevelen!
    Je CAE weer verkopen omdat het NET niet is wat je zoekt kost ook uiteindelijk veel geld

    Daarbij is het niet geheel onverstandig om naast de mods de oude elco's en/of buisjes te vervangen.
    Was dat inclusief mods naar 3+SE? Want dat maakt inderdaad wel een serieus verschil.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Mijn oude was al gemodificeerd door CAE, maar alleen op 3de kanaal (SE mod).
    Volgens mij heeft Olaf alle mods laten uitvoeren, (Tranny, Cross-talk, volledig SE, en voltage mod)
    Daardoor schijnt de boel idd opener en levendiger te klinken.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 mei 2002
    Locatie
    broek in waterland
    Berichten
    101

    Standaard

    Hoi Bluegate,

    Dat klopt!!!

    Bruna schreef het volgende;
    Nico's Preamp in Burning test !!! Talk about turn around time..received last night and ready now :-)) ..it needed everything..SE mod to CH2 and EQ, opto mod (the OD channel bleed into clean was very bad on this one), New caps and plate resistors,Tranny ,Xtalk,BF,regulator and Voltage mods ..new tubes :-))

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 mei 2002
    Locatie
    broek in waterland
    Berichten
    101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein Bekijk bericht
    Was dat inclusief mods naar 3+SE? Want dat maakt inderdaad wel een serieus verschil.
    Idd, zie reactie BG en volgens Bruno heeft m.n. de Tranny mod een groot verschil.

  9. #29

    Standaard

    even een fout recht zetten. Ik zei een pagina terug dat de 2:90 gemod moest worden om m on par te krijgen. Dit had ik verkeer begrepen en ging over een moderne 2:50 van mesa...
    Wel ondertussen de VHT verkocht en opzoek naar een 2:90 om te kijken of wat ze zeggen klopt. als het echt beter is blijft ie.
    Screw you guys, I'm going home!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top