Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 29

Discussie: CAE 3+ SE modded

  1. #11

    Standaard

    CAE 3+ ondertussen met alle mods en ook SE
    S/N 9209201

    De oude versie dus met de juiste pots!
    Ooit per ongeluk gekocht en nooit geweten dat dit "de" uitvoering was die je moet hebben.
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #12

    Standaard Cae

    Mag het misschien een onsje meer zijn? Ik heb onlangs een i.z.g.s. verkerende CAE OD100 Top Scott Henderson editie gekocht en ben inmiddels ongelofelijk blij dat ik de sound van mijn geliefde (maar te vroeg verloren) CAE3+SE preamp (incl mods) weer terug heb, Deze is wel echter in in topvorm ;-)

    Daarom snap ik de blijheid van mijn medeforum leden des te meer!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 mei 2002
    Locatie
    broek in waterland
    Berichten
    101

    Standaard

    Een onsje meer?!?
    Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ik heb er zelf helaas nooit op gespeeld maar 't zal ongetwijfeld veel overeenkomsten hebben (behalve dan die paar kilo's extra LOL).

    P.s. wat voor speakerkast zit daarbij?

  4. #14

    Standaard

    Bedankt ik ben er dan ook erg blij mee ;-) Ik ben altijd een rack gitarist geweest vanwege de flexibiliteit (stereo, combinatie van meerdere preamps & power-amp) dus het is even aanzien of de losse top veelzijdig genoeg is voor optredens. Er zit een paralelle loop op dus misschien in combinatie met een Line6 M13 (pre+post effecten) o.i.d.?.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olaf Bekijk bericht
    P.s. wat voor speakerkast zit daarbij?
    Om op je vraag terug terug te komen, ik combineer op dit moment met 2 Paul Lenders Clubcabs 2x12" (combinatie van 2 speakers: Eminence V-12 en Delta 12).

  5. #15

    Standaard welke modificaties zijn er gedaan?

    Ik heb een De cae3+ (niet se), met het serienr: 9411457.
    Aan de binnekant staat Robert Bradshaw 93.

    Er staat met zwarte stift op het groene pcb-board geschreven: MG en OT (of OK).
    Weet iemand of dit duidt op modificaties in de preamp? En welke?

    En heeft iemand het mailadres van de bekende Bruno?
    Alvast bedankt
    Laatst gewijzigd door Lex81; 16 november 2011 om 12:59

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    MG staat voor Martin Golub, was een techneut bij CAE.
    OT zal ook wel een techneut zijn geweest of idd OK :-)
    Mods staan met stift op het mainboard geschreven.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Voor wat betreft bruno: Kan zijn email zo niet vinden.

    Hij is te vinden op hugerackinc.com. Medeforumlid Nocki heeft recentlijk ook zijn 3+ onderhanden laten nemen, dus misschien kan hij je verder helpen.

  8. #18

    Standaard

    Gevonden!

    Ik zal het je BMen...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  9. #19

    Standaard Bruno's Antwoord:

    Ik heb inmidels antw terug van Bruno.
    Hij geeft aan dat mijn preamp geen modificaties bevat.

    Daarnaast geeft hij aan dat hij (op de eerste plaats) een Mesa 2:90 (poweramp) adviseerd in combi met de CAE 3+. En op de tweede plaats pas een VHT 2902...

    Zijn er hier mensen met ervaring met de Mesa én de VHT poweramp?

  10. #20

    Standaard

    Dat is idd wat ik zelf ook heb gelezen. De 2:90 lijkt enorm te lijken op een Marshall poweramp waar de CAE 3+ voor is gebouwd.
    De mensen die deze combi hebben zin er enorm tevreden over en ik wil het nog wel eens proberen... Probleem is dat de 2:90 niet al te betrouwbaar is en eigenlijk ook gewoon flink gemod moet worden voor die echt bruikbaar is.

    Ik heb zelf de VHT 2502 waar ik gewoon tevreden over ben maar ik weet dus niet wat de amp over andere poweramps doet.

    Ik heb bij deze CAE 3+ ook een 20:20 van Mesa gehad wat gewoon niets is en ik heb m gebruikt op de eindtrap van een Marshall JCM900 stack.

    De CAE 3+ in combinatie met een JCM900 stack was gewoon super! echt enorm goed.
    Hier een filmpje met ons eerste optreden van deze band.
    http://www.youtube.com/watch?v=qzsozEZVp2o
    Je hoort heel veel mid en de gitaar komt er heerlijk doorheen. Ik stond vrij zacht op het podium en hoorde mezelf eigenlijk alleen door de monitors. Het geluid wat je hoort komt dus van de PA.
    Dit was ons eerste optreden/ zeg maar tryout en we moesten nog best aan elkaar wennen... Wees gerust. De pinchies heb ik ondertussen afgeleerd.
    Screw you guys, I'm going home!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top