Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29

Discussie: CAE 3+ SE modded

  1. #1

    Standaard CAE 3+ SE modded

    Hi,

    Vorige week heb ik met mn billetjes dichtgeknepen mn CAE 3+ opgestuurd naar Bruno in Frankrijk.

    Mijn CAE 3+ is er een uit 1992 en er was toen ik m kreeg het een en ander aan gemod.
    *Blackface mod (verandering in het tophoog, meer belletjes)
    *Crosstalk mod (zorgt ervoor dat de 2 overdrive kanalen geen overspraak hebben. Een aantal banan lagen te dicht bij elkaar in het originele ontwerp. Dit is dus eigenlijk geen mod maar eigen had eht zo al direct moeten zijn)
    *SE (Naar de nieuwe specs gebouwd)
    Verder was er nog wat gesleuteld aan de amp wat niet helemaal klopt.

    Maar zoals gezegd origineel is het dus gewoon een 3+. Ik ken m niet anders dan zoals hij nu is.

    Bruno gaat het een en ander wijzigen. Zo komt er een nieuwe tranny in (klinkt eng...) en worden alle mods die er zijn uitgevoerd op de juiste manier.
    Ook worden alle caps vervangen om uiteindelijk weer een zo goed als nieuwe amp te hebben straks.

    Dit topic plaats ik omdat ik een before & after recensie wilde schrijven. Aangezien ik deze week de amp terug hoop te krijgen plaats ik nu alvast de before...
    Het gaat meer om de dingen die ik mis of die ik anders had gewild. De amp is beter dan alles wat ik tot nu toe gehad heb dus als ik schrijf dat er iets niet naar mn zin is of niet goed is dan is het altijd nog beter dan welke andere preamp dan ook (disclaimert)

    Clean. Soms ietsjes te scherp in het hoog en te weinig drive in het middengebied. Ik hou van veel expressie en dat mag iets meer worden. Ook mag de tone ietsjes warmer worden en meer gaan ademen.
    Wat geweldig is is dat dit kanaal altijd door de mix komt en heerlijk reageert op je spel. Gevoellig is gevoellig en funky wordt funky. Jazzy wordt jazzy en dat allemaal door gewoon in die stijl te spelen. Niks geen gedraai aan de knoppen.

    Overdrive1. Wat teveel hoog en te weinig laag/mid. Zo wat meer mogen duwen in het middengebied om wat meer als een oude marshall te klinken. Het laag zou strakker mogen en wat breder mogen worden. met de korrel van de overdrive wat meer in het midden ipv in het hoog. De feel zou wat verbeterd kunnen worden. Het ademen van dit kanaal mag ook wel wat meer worden.
    Dit kanaal is geweldig om met je vingers te spelen (ipv met plectrum) de expressie en het gevoel van dit kanaal zijn ongeevenaard. van romig naar aggresief het zit er allemaal in. Reageerd geweldig op je gitaar en speelstijl. Dit kanaal komt heerlijk door de mix en ademd.

    Overdrive2. Mijn grote liefde. Het laag zou wat strakker mogen worden en de reactie in het hoog op je spel wat beter.
    Dit kanaal heeft de korrel op de juiste plek zitten maar zou ook wat meer mogen reageren/ademen.
    Het hoog is perfect kwa plek in de mix en het midden ook. Komt geweldig door de mix en kan klinken als een Metal scheuramp maar ook als een lekkere rockamp. De feel van dit kanaal is echt helemaal super.
    De gain zou kwa gevoel wel iets meer mogen krijgen en het mag wat directer gaan klinken.

    EQ+boost. heb ik al op verschillende manieren gebruikt.
    Solo boost.
    Permanente eq om de sound op de diverse tops en/of poweramps aan te sluiten.
    Zoals op de Mesa/Boogie manier om de treble en bass op te schroeven en er een extra higgain kanaal van te maken.
    Voor alle 3 de mogelijkheden werkt dit perfect. Hoe ik het straks ga gebruiken weet ik nog niet.

    Op dit moment gebruik ik de 3+ met een intellifex, VHT 2502 en 2 VHT 1x12 cabs.
    In de toekomst wil ik een CAA 2x12 cab en ik twijfel nog over de MPX G2 combinatie. Die heb ik ooit gehad maar dit was toen niet naar mn zin. Misschien in deze combinatie wel.

    Als de CAE 3+ binnen is zal ik hieronder weer een nieuwe review schrijven
    Laatst gewijzigd door Nocki; 29 maart 2011 om 16:27
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik weet dat je een hoop versterkers hebt gehad en getest, maar het klinkt niet alsof dit je ideale versterker is. Ik heb zelf sinds augustus een ENGL SE en hoewel ik behoorlijk kritisch ben qua gitaartoon, ik wil niets anders meer en zelfs met alle knoppen op 12 klinkt het ding zo fantastisch dat ik er (bijna) niets aan zou willen veranderen.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ik weet dat je een hoop versterkers hebt gehad en getest, maar het klinkt niet alsof dit je ideale versterker is. Ik heb zelf sinds augustus een ENGL SE en hoewel ik behoorlijk kritisch ben qua gitaartoon, ik wil niets anders meer en zelfs met alle knoppen op 12 klinkt het ding zo fantastisch dat ik er (bijna) niets aan zou willen veranderen.
    Dat was inderdaad het risico met dit eerlijke review. Het is zoiezo de beste amp die ik ooit heb gehad en ik ben zeker tevreden als hij blijft zoals hij is. Wat ik hier doe is echt alleen maar muggeziften... Dat ben je toch van me gewend?
    Wat ik hier schrijf zit zeg maar net in de laatste 5% Voor de overige 95% is dit gewoon helemaal een super amp.

    Nogmaal: Ik heb nog nooit iets beters gehad dan dit. Waar ik nu over schrijf is te vergelijken met het veranderen van de amp door er een andere buis in te doen. De ene buis reageerd net iets beter dan de andere buis.



    Weer een dag verder en... De amp is netjes binnengekomen.
    Het werk eraan ziet er netjes uit. Er zijn een aantal dingen veranderd, een aantal dingen verwijderd en ik zie nieuwe dingen.
    Er zit netjes een sticker op wt er allemaal gedaan is. Een volledig gemodde CAE 3+ SE met Suhr trafo dus. En met de beste onderdelen die er zijn (1992)
    Ik ben erg benieuwd hoe de amp klinkt... Nog een paar uurtjes werken en dan gaan we m eens opentrekken... Ik kan niet wachten!
    Laatst gewijzigd door Nocki; 30 maart 2011 om 14:54
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  4. #4

    Standaard

    Het heeft even geduurt maar hier alvast een eerste indruk...

    Overal heeft de amp enorm veel mee ballen gekregen. Veel meer laag en een gebalanceerder geluid.
    De toneregeling is een stuk effectiever geworden. Het bereik van de eq is groter en voelt lekkerder.
    Kanaal 2 heeft echt meer laag en duwt stukken beter in het midden.
    Ik merk dat ik alle fx en de poweramp even opnieuw wil instellen om het beste eruit te halen. Ik hoor dat ik bepaalde eigenschappen van de amp heb gecompenseerd met de poweramp. Doordat dat niet meer nodig is moet ik even wat verder rommelen eer ik echt een goed review kan schrijven...
    Tot nu toe klinkt alles erg goed. en is het het geld zeker waard geweest.
    Ik ben benieuwd hoe het morgen allemaal klinkt als ik met de fx bezig gaat. Dat moet ook meer gaan spreken denk.

    Het bekende verhaal van deken van de speakers is ook hier weer van toepassing lijkt het. Van een enorme goede amp is het nu nog beter geworden. Meer echter. Meer leven en meer sprankel.
    Heel bijzonder. Ik had dit niet verwacht.
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 mei 2002
    Locatie
    broek in waterland
    Berichten
    101

    Standaard

    Hé Nocki,

    Bedankt voor je review.
    Ben wel benieuwd hoe lang ben je 'm kwijt bent geweest?
    En heb je je versterker zomaar per post verstuurd of ....?
    Je schrijft dat je alle mods uit hebt laten voeren maar de black-face, crosstalk en SE had je al!
    Wat heeft Bruno nog meer gedaan behalve de beruchte tranny?

    Thanks,

    Olaf

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olaf Bekijk bericht
    Hé Nocki,

    Bedankt voor je review.
    Ben wel benieuwd hoe lang ben je 'm kwijt bent geweest?
    En heb je je versterker zomaar per post verstuurd of ....?
    Je schrijft dat je alle mods uit hebt laten voeren maar de black-face, crosstalk en SE had je al!
    Wat heeft Bruno nog meer gedaan behalve de beruchte tranny?

    Thanks,

    Olaf
    Hi,

    De mods waren idd al uitegevoerd maar niet 100% netjes. Verder was er wat gerommeld wat niet helemaal klopte. Dat is allemaal rechtgezet.
    Verder zijn alles caps (wat is het nederlands daarvoor? condensators?) vervangen en inderdaad de tranny mod.

    Hij is gewoon met de post opgestuurd wat gewoon veel te duur is. ik ben m een dag of 8 a 9 kwijt geweest. Bruno was enorm snel. Wel moet ik zeggen dat het gewoon veel teveel geld is maar het was het wel waard...


    Nocki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 mei 2002
    Locatie
    broek in waterland
    Berichten
    101

    Standaard

    In de voetsporen van Nocki heb ik ook mijn CAE3+ door Bruno onder handen laten nemen!
    Sinds ik 'm terug heb blijft de CAE echt inspireren. Hij is nu perfect in balans en klinkt echt geweldig - echt veel beter. Nocki's beschijving is heel treffend - complimenten!
    Ik heb de laatste jaren op verschillende moderne tops gespeeld en had mijn CAE 3+ thuis om te oefenen.
    Met het starten van een nieuw bandje wilde ik meer aandacht leggen op mijn sound en feel van de CAE3+.
    Echter voorheen kwam hij in de band niet altijd even lekker door de mix, te weinig mid, te dun en te weinig punch.
    Na alle modificaties bij Bruno uitgevoerd te hebben klinkt ie nu helemaal te gek en reageert geweldig op m'n aanslag, volumepedaal en elementkeuze - wat kun je toch weer ontzettend blij worden als het klinkt/reageert zoals je wilt!!!
    Anyway; uiteindelijk ben ik dus toch weer terug naar 19" racks gegaan.
    Blijkbaar tegen de huidige trend in????

  8. #8

    Standaard

    Klinkt goed allemaal... Ben wel rete benieuwd hoe zo'n CAE3+ klinkt...
    Uiteraard ken ik de geweldige sound van Steve L.
    Mmmmm Broek in Waterland - Assendelft...??? ;-)
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 mei 2002
    Locatie
    broek in waterland
    Berichten
    101

    Thumbs up

    Er staat er volgens mij ééntje te koop op marktplaats met een VHT2/50; leuk setje!!
    Aan samples op internet hoor je wel de sound maar ervaar je niet de dynamiek en feel.
    Als je wilt mag je best wel eens langskomen maar je hoort 'm dan op lager volume en op een 1x12 van Mesa.
    Succes!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 mei 2002
    Locatie
    broek in waterland
    Berichten
    101

    Standaard

    P.s. Ik ben eigelijk wel benieuwd wie er momenteel allemaal op een CAE3+ spelen met serienummers.
    Ik ben dus de trotse eigenaar van de SN91 11 102.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top