Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11

    Standaard

    je moet die ploeg die "als vanzelf" samenspeelt koesteren. Het is een van de cadeautjes die je als muzikant maar zelden krijgt. Een andere vrouw vind je nog wel. Maar een hele band die "klikt" is in een keer een klikrelatie met vier mensen tegelijk. Dat is niet iets wat je voor kennisgeving aan moet nemen.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    @Harald: Frank Beard had dan op lp 1 een artiestennaam...
    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Frank_Beard_(musician)

  3. #13

    Standaard

    Lastig, lastig. Zelf speel ik met mensen met een bovengemiddeld niveau. Geen consevatorium oid.

    Sinds kort hebben wij een saxofonist erbij die wel consevatorium heeft gedaan. Met heel veel kijk op muziek. Hij adviseert behoorlijk goed. Zo blijkt:

    Hoe meer we weg laten, hoe strakker het klinkt.

    Ik ( gitarist ) en toetsenist moeten niet allebei ritmisch spelen

    Bas en drum moeten simpel strak en duidelijk. Bassist wil nog wel eens gitaarachtige licks erdoorheen doen, waardoor hij soms een fractie te laat is. Weg magie. Simpel strak drummen en een simpel spel van de bassist kan wonderen doen!

    Noten ( bijna nooit ) door laten klinken, maar op de tel van de drummer stoppen en weer een rust inlassen.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Lastig, lastig. Zelf speel ik met mensen met een bovengemiddeld niveau. Geen consevatorium oid.

    Sinds kort hebben wij een saxofonist erbij die wel consevatorium heeft gedaan. Met heel veel kijk op muziek. Hij adviseert behoorlijk goed. Zo blijkt:

    Hoe meer we weg laten, hoe strakker het klinkt.

    Ik ( gitarist ) en toetsenist moeten niet allebei ritmisch spelen

    Bas en drum moeten simpel strak en duidelijk. Bassist wil nog wel eens gitaarachtige licks erdoorheen doen, waardoor hij soms een fractie te laat is. Weg magie. Simpel strak drummen en een simpel spel van de bassist kan wonderen doen!

    Noten ( bijna nooit ) door laten klinken, maar op de tel van de drummer stoppen en weer een rust inlassen.
    Tot dat inzicht ben ik ook al gekomen. Helaas menen sommige anderen dat dat niet de belangrijkste factor is waardoor het nogal chaotisch klinkt. Maar wat wil je met 3 gitaristen en 1 toetsenist. Dan moet je gewoon enorm veel weglaten per persoon, anders blijft het een brij. Maar na lang aandringen van mij gaan we nu toch echt de partijen beter verdelen en "luier" spelen.

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Ik ( gitarist ) en toetsenist moeten niet allebei ritmisch spelen
    waarom zou er een grens zijn aan het aantal mensen die ritmisch spelen??? Is het de funkpolitie daar?
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Hangt er inderdaad maar net vanaf. Twee uitgedokterde ritmische partijen die elkaar slim aanvullen, da's 1 van de mooiste dingen die er zijn (van de Stones tot Kool & the Gang). Maar een slaggitaar en een clavinet die allebei heul veul zestienden spelen en nét niet gelijk timen, dat kun je inderdaad maar beter vermijden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top