Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    vraagje weer niet de juiste mensen of toch wel ???????????????

    hey mensen ,

    Kennen jullie dit ????????? net een half jaar een nieuwe band,alles gaat redelijk leuk niets te veel of te weinig lekker wennen aan elkaar enz...

    2 maanden geleden een ander bandje erbij gestart, 6 keer een avondje geoefend en BAM alles klopt,
    we spelen strak, hard, zacht, dynamic alles klopt gewoon

    We spelen zelfs met beide bandjes 2 dezelfde nr. de eerste band we krijgen de nummers het gewoon niet strak!

    De 2e band........ BAM alles klopt gelijk al!!!!!!!!!

    en dan nu het gekke de eerste band individueel de beste muziekanten erg hoog niveau

    de 2e band gewoon een stelletje leuke mensen die gewoon muziek maken zeg maar geen noot kunnen lezen, nul verstand van welke noot dan ook , ik ben de enige zeg maar maar damn wat een sound wat een groove wat een......... ach ja

    tja zeggen jullie het maar.........................

    greetzzz Robert
    Citaat:
    Origineel gepost door G.G.
    Je zult echt met je vingers over de akkoordvormen moeten "dansen" en de boel verbinden met lickjes en pentatonische shit.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    Nee, over het algemeen klinkt het beter met mensen die hun weg weten op hun instrument wat mij betreft.
    Maar misschien zijn de ego's groot in je geeducateerde bandje? Dat men meer op zichzelf gefixeerd is dan op resultaat als collectief?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3

    Standaard

    Ik zou met een band vooral willen optreden; het collectief dat zich daar het beste voor leent, zou mijn voorkeur hebben.

    Wat maakt het uit? Mijn oude bandje herrees en na twee repetities stonden we op een podium; met aanzienlijk succes. Vrijdag spelen we weer en het repertoire is verdubbeld, na nog vier keer repeteren.

    Ik ga daarheen waar ik het gevoel heb dat er het meeste te halen valt.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  4. #4

    Standaard

    Doet me (als manager) een beetje aan een werksituatie denken.
    Iemand met alle diploma's maar die het werk doet omdat het moet (dus het gebeurd wel maar het voldoet maar net) versus iemand die het vak net aan beheerst (veelal door te doen) en die er 110% voor gaat (PASSIE!)....met als gevolg een prima resultaat.
    Wellicht is er voor de eerste persoon geen uitdaging meer.
    Misschien een tip neem: eens wat moeilijker nummers met de eerste band, meer uitdaging!
    En vergeet verder de chemie niet tussen leden onderling..
    Laatst gewijzigd door Triggy; 29 maart 2011 om 06:42

  5. #5

    Standaard

    De onderlinge chemie heeft er vaak het meest mee te maken denk ik.
    Heb zelf ook weleens met mensen op het podium gestaan die stuk voor stuk echt goed waren...maar met z'n allen werd het gewoon niks. Er was geen chemie...geen inspiratie van elkaar krijgen, etc.

    Met de band waar ik nu in zit hebben we dat wel. We kennen elkaar van jamsessies en ook toen was het al lekker spelen. Nu als band zijnde is het helemaal super. We spelen covers, maar wel met onze eigen draai en elkaars invloeden. Het loopt gewoon. Ook al gaan sommige nummers niet meteen helemaal goed.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Heel herkenbaar. Je voelt heel snel of iets klopt/werkt of niet. Het moet muzikaal klikken en dat hoeft inderdaad zeker niet altijd met de hoogst geschoolde muzikanten te zijn. Je ziet zelfs vaker dat een geweldige band bestaat uit vier of vijf autodidacten die hun instrument gewoon okee beheersen. That's chemistry!

  7. #7

    Standaard

    Met een band muziek maken is als een gesprek tussen vrienden. Zijn de deelnemers goed op mekaar 'afgestemd' dan zal het gesprek vanzelf gaan.

    Ik zou wel eens willen weten hoe de sfeer is bij die twee bandjes die ts noemt, en dan met name het verschil tussen die twee, wordt er veel en gemakkelijk geouwehoerd? Ik gok bij band 2 wel en bij band 1 minder.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    Tuurlijk maar sommige mensen ouwehoeren een eind weg zonder iets te zeggen. Goed communiceren is vooral luisteren en pas praten als je iets toe te voegen hebt.
    Dat bewustzijn is bij de gepokte en gemazelde muzikant, mag je hopen, sterker ontwikkelt dan de huis, tuin en keuken aspirant.

    Ik heb een tijd met een drummer gewerkt... vreselijk lastig manneke. Als je een fout maakte hoorde je gelijk een tsja boem achter je. Op zich al knap natuurlijk, but irritating as hell.
    Maar goed, hij liet de band wel zweven met die open hi hat van um.

    Een aantal jaren kwam ik hem op straat pardoes tegen, hij bleek inmiddels overtuigd de reincarnatie van JC te zijn maar da's een ander verhaal...
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik maak eigenlijk geen onderscheid tussen geschoolde muzikanten of knoeiers, als ze beide maar goede muzikanten zijn...

  10. #10

    Standaard

    Een band blijft toch een combinatie van mensen die samen moet werken. Las ooit ergens dat de eerste keer dat de mannen van ZZ Top samen speelden, ze gelijk 8 uur gejamd hebben. Eén van de heel weinige bands die het zo lang heeft uitgehouden zonder bezettingswisselingen. Neem tenminste aan dat de drummer op de eerste plaat (Frank nogwat) dezelfde is als Frank Beard, maar dat ze de achternaam bij wijze van grap hebben veranderd.

    Zou SRV boven zijn komen drijven als hij niet net deze ritme sectie tegen het lijf had gelopen? Hadden we ooit van Sting gehoord als Andy Summers zich niet aan the Police had opgedrongen... En hetzelfde geldt voor de Beatles. En dan niet alleen de 4, maar vooral ook in combinatie met George Martin... En Tuck Andress is met Patti geweldig, maar zijn solo cd's gaan bij mij na 10 minuten uit. Niet dat het gitaarwerk niet goed is, integendeel, maar je mist dan toch iets, wat ze samen wel hebben.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top