Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 1 van 1
  1. #1

    Standaard Dikke vingers? Halsbreedte!

    Eigenlijk heb ik geen problemen met mijn klassieke gitaar, een erg mooie Orozco van 1981. Pak ik dan mijn Bozo western-gitaar en even snel een C-akkoord pakken klinkt nergens naar, tegenwoordig. Dan, mijn Gibsons S1 en Les Paul custom Black Beauty 1979 cq 1980 en ik heb nergens last. Ook heb ik nog een mandoline: nou, beaucoup de problems.
    Het probleem is dat ik als 50-ger wat zwaarder ben geworden dan toen ik eerder genoemde instrumenten heb aangeschaft.

    Nu, geïnteresseerd in het bouwen van een renaissance luit en misschien een Irish 4-chorig langhals of een 5-chorig korthals bouzouki, zit ik toch met een probleem: halsbreedte
    Laatst, heb ik op een Ashbury langhals bouzouki gespeeld: de hals was dus te smal voor mij. Er is dus een Fylde besteld dieiets breder zou moeten zijn.
    Als, ja als deze Fylde geschikt zou zijn, gaan we al direct naar ong. euro 1500,-. Waarschijnlijk ook mooier van geluid, maar niet mooier qua uiterlijk.

    Dus de vraag - met het vooruitschiet, in ieder geval een renaisssance luit bouwen en mogelijk ook een langhals Irish bouzouki.
    Hoe kan ik mijn halsbreedte bepalen.
    Laatst gewijzigd door Henri James; 27 maart 2011 om 04:20

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top