Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard Nieuwe amp; Marshall JTM45

    Deze wilde ik jullie toch echt niet ontnemen. Gisteren een dagje versterkers getest in The American Guitarstore in Enschede. Ik was al een tijdje uitgekeken op mijn Powertone 2, die was me net iets te steriel. Ik wilde een lekkere nononsense amp en iets van een booster. Lekker terug naar de basics.

    De testdag begon met een hele mooie rode Vox AC30cc2 (dacht ik). Klonk clean erg mooi, maar zodra deze begon te oversturen vond ik er een vervelend randje in het hoog in zitten (helemaal met mijn strat) wat me niet echt deed bekoren. Voor de rest wel een zeer responsieve amp en natuurlijk supersexy in het rood.

    Daarna doorgegaan met een Marshal Vintage Modern 50 watter. Dat klonk al een heel stuk beter. Zeker de low dynamic range vond ik erg lekker klinken. High dynamic range vond ik veel te verzadigd en compressed klinken. Al met al een goede versterker, maar niet helemaal mijn ding.

    Volgende stap was een Fender Bassman combo. Mja, dat deed gewoon wat het moest doen, prachtig kristal helder clean. Maar niet tot een randje te krijgen zonder dat mijn oren pijn gingen doen. Dus maar even naar voren gelopen om een booster te vragen. Kaj drukte mij een Fulltone OCD in mijn handen. Toen klonk alles opeens een heel stuk vetter. Enige twee nadelen aan deze combi waren de prijs, want die lag samen met de Fulltone OCD toch wel ruim boven budget, en het feit dat de Bassman een combo was. Ik wilde eigenlijk liever een head.

    Als allerlaatste de JTM 45 erbij gepakt. Eerst clean getest. Ja, minder kristalhelder dan de Bassman natuurlijk, maar wel veel vetter en ranziger. Precies wat ik zocht. Ik heb meteen de kanalen doorgelust om te spelen met de twee volumes en voicings van die kanalen. Ik kreeg daar met de EQ op neutraal al praktisch alle sounds uit die ik wilde. Nog even de Fulltone OCD ervoor gegooid en dat was helemaal geweldig. Uiteindelijk heb ik mijn Powertone bij Kaj ingeruild en de JTM45 met Fulltone OCD meegenomen. Nu nog opzoek naar een mooie 1960 kast met greenbacks en ik ben voorlopig wel weer even onder de pannen qua gear!

    Pics uiteraard:


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2008
    Locatie
    In d'n Achterhoek
    Berichten
    2.802

    Standaard

    Congratz man, heb hem laatst ook gezien, echt een vette bak.
    En een OCD + strat is echt heftig vet
    "Till I Cadillac"

    Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

  3. #3

    Standaard

    Ik zie dat je een drummer-kerkhof hebt, hulde!
    Verder natuurlijk gefeliciteerd met je JTM, nu nog een bijpassende cab.
    Vind de dobbelstenen aan je snoer wel koel, spel je blues?

  4. #4

    Standaard

    Bijhorende speakerkast gaat er zeker komen. Voorlopig klinkt het best okee met mijn oude ENGL v60 kast, maar onder zo'n versterker hoort natuurlijk gewoon een afgeragde 1960 kast met greenbacks . Alleen laat mijn budget dat voorlopig nog even niet toe. Maar er moet wat overblijven om op te gassen toch .

    @Nielsje : idd een drummer kerkhof, of eigenlijk opslag voor het drumstel van de drummer van mijn bluesband die er thuis geen ruimte voor heeft op dit moment. Dat snoer heb ik trouwens voor mijn verjaardag gekregen van mijn band, geen idee waar ze het vandaag hebben gehaald. Die dobbelstenen zijn wel vet, alleen werken niet zo lekker met de verzonken input van een strat

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Dan wel een 1960 TV kast he, die is qua klank IMO een stuk vetter dan een AX.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  6. #6

    Standaard

    Ik ga, zodra er weer geld is, een berg speakerkasten testen. Maar inderdaad de 1960TV staat vrij hoog op het lijstje. Nu eerst maar eens wennen aan de versterker en eens kijken hoe het in de band gaat.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Lekkere bak man! Veel speelplezier gewenst.
    Denk dat zo'n JTM45 voor blues en classic-rock net even lekkerder is, dan mijn Vox AC30. Ga de switch nog wel eens maken denk ik..

  8. #8

    Standaard

    Ik vind van wel, maar ik ben nooit echt een fan geweest van oversturende EL84's. Die krijgen een vervelend randje in het hoog. Dat was precies mijn probleem met de AC30 die ik getest heb. Denk dat het puur smaak is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top