Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 51

Discussie: Dragonwing

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Dingen die ik vandaag gedaan heb: hals verlijmd en nieuwe carbon pickup houder gemaakt, hals passend gemaakt. Nog wat finetunen en dan kan ik die ook lijmen, en dan de fretboard erop prutsen. De passing wil ik zo strak maken dat Michael Jackson er jaloers op word.
    Laatst gewijzigd door Yoshida; 27 maart 2011 om 12:22

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2010
    Locatie
    Markelo, Overijssel
    Berichten
    283

    Standaard

    this image or video has been moved or deleted

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door broeder6x6 Bekijk bericht
    this image or video has been moved or deleted
    Gefixed. Geen rekening mee gehouden toen ik de foto's in een eigen album plaatste.
    Maar waarom kan ik gvd niet mijn eerste posts bewerken??

    EDIT: met wat creatief werken met postnummers en adressen zag ik dat je na 1440 minuten (oftewel een etmaal) niet meer mag bewerken. Anders had ik een opmerking toegevoegd dat alle foto's hier gevonden kunnen worden, maar daar hebben we handtekeningen voor
    Laatst gewijzigd door Yoshida; 27 maart 2011 om 12:29

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    ff een nieuwe pica:


    Hier voeg ik vanavond een foto aan toe met verlijmd fretboard en op maat gezaagde hals waarna ik de frets erin kan drukken (ja, lijkt vroeg maar mijn ervaring is dat een gevormde neck te weinig houvast biedt hiervoor). ff kijken... hmm na zagen en schuren maar vast de fretboard in de olie zetten en de dot inlays uitstippelen. Woensdag een hot date met een boorstandaard

    ...en om een populaire uitdrukking te gebruiken: FAIL!


    Dit leert dat voor het laatste stuk geduld, aandacht en een dovetail zaag misschien een betere combinatie zijn dan decoupeerzaag op standje turbo, wanhopig de stukjes er weer aanlijmen en kneedbaar hout kopen. Maar ondanks deze blunder (en het feit dat het geen megaprecisie is vanaf de eerste zaagsnede, vervloekte decoupeerzaag) ben ik erg tevreden over de voortgang.
    Laatst gewijzigd door Yoshida; 28 maart 2011 om 19:13
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    *bump*

    De laatste tijd redelijk wat fouten gemaakt bij het bouwen, dus daarom maar even on hold gezet om er weer met een frisse blik mee te beginnen.
    Na lang denkwerk (wel 2 seconden) over bovenstaand fiasco dacht ik, 'dan maak ik er toch een binding langs?'

    U vraagt een schilfer, u krijgt er 1: (thank you Dovetail saw!)


    En aan de andere kant:


    Begonnen met carven.


    Ja hier en daar wat diep gegaan met zaag en bijtel. Ben ik even blij dat ik hem dekkend af wil werken
    De oplettende kijker zal opvallen dat ik de stringthroughs al geboord heb, en ook de bijbehorende ferules aan de achterzijde (had rechter gekund maar jammer dan). Ferules geen foto waardig.

    Dat was het voor vandaag; ff van het mooie weer genieten!
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Tja wat kan ik zeggen... op sommige dagen heb je gewoon de schwung te pakken



    En nog eentje voor de verhoudingen...


    De 'arm' word nog rond gemaakt en loopt af richting het dunne gedeeltje. Metalic groene afwerking, carbon pickup ring, zwarte hardware en metaalkleurige schroeven zouden hem een lekker fancy dragon age uiterlijk moeten geven.
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2010
    Locatie
    Markelo, Overijssel
    Berichten
    283

    Standaard

    Je zegt in de post tegen mij dat je graag een organisch gevormde gitaar wilt... Maar waarom in hemelsnaam dat vierkante stukkie plastic!!!!! Doe dat dan ook mooi dragonwing achtig!!!!! En een hele mooie gitaar verder

    (ps tappatalk ondersteunt geen handtekeningen dus vandaar =/ )

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door broeder6x6 Bekijk bericht
    Je zegt in de post tegen mij dat je graag een organisch gevormde gitaar wilt... Maar waarom in hemelsnaam dat vierkante stukkie plastic!!!!! Doe dat dan ook mooi dragonwing achtig!!!!! En een hele mooie gitaar verder

    (ps tappatalk ondersteunt geen handtekeningen dus vandaar =/ )
    Plastic? Carbon (koolstofpaneel) maar ik zie je punt.
    Bedankt voor je compliment.
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    916

    Standaard

    Pittig project en een mooie gitaar! Persoonlijk had ik de holte tussen de pickups geboord in plaats van frezen zodat je daar geen slagplaat overheen hoeft te plaatsen. Maar ja, de beste stuurlui staan aan wal :-) Ik zou dit zelf niet kunnen zo.
    ESP Ultratone SL7, Ibanez Universe, Schecter Avenger A7, A7, A-7+, VHT/Fryette Sig:X

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Bedankt.
    Dit was voor mij de simpelste oplossing, en bovendien heb ik geen flexibele boor. Daarnaast heb ik nu 1 carbon ' template' voor de hardware.

    Geen standaardoplossing maar zo bedenkt iedereen zijn eigen manier om voortgang te boeken, immers je bouwt niet zelf om iets te doen dat al een miljoen keer gedaan is (toch?)

    Voor de verbinding tussen de pickup cavity en de controls heb ik nog wel een idee nodig om dit blind te doen :s
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top