Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 51

Discussie: Dragonwing

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard Dragonwing

    Hey luitjes, nieuwe lente, nieuwe gitaar.

    2 weken geleden naar Arnhem geweest, niet zonder tussenstop bij de Baptist natuurlijk
    Resultaat + bouwfoto's:







    Meer afbeeldingen volgen, nog heel wat werk te verzetten, maar voor een resultaat van 2 weken bouwen ben ik zeer tevreden! Leuke nieuwe dingen om te proberen, zoals de bevestiging van de headstock en werken met skunk stripe.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    En nog een paar pica's die ik niet wilde onthouden

    (jazeker: koolstofpaneel!

  3. #3

    Standaard

    Hee, een nieuwe!
    Eigen ontwerp? Hoe zit dat met de kop-verbinding? En dat koolstofpaneel?
    Vertel meer.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Die kop is een beetje een timmermans truucje, kijken hoe dat uitpakt. (edit: ik wilde een neck met skunkstripe bouwen omdat ik altijd de trussrod channel verpruts. En dit is weer wat nieuws.)

    Het koolstofpaneel is een pickup houder, helaas slecht ontworpen dus die maak ik opnieuw. Gitaar is compleet eigen ontwerp.

    Stay tuned
    Laatst gewijzigd door Yoshida; 25 maart 2011 om 20:56

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2010
    Locatie
    Markelo, Overijssel
    Berichten
    283

    Standaard

    'k dacht dat u bezig was met een remake van de "terror tweety"

    deze ziet er best vet uit

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    He, iemand met een goed geheugen

    Bedankt voor je compliment.
    Ik had inderdaad het plan opgevat om een semi hollow body te maken met mijn terror tweety als inspiratie. Maar het leek me niet bijzonder genoeg om daar energie in te steken. In plaats daarvan kocht ik een Ibanez artcore semi accoustic (bijzonder fijn gitaartje).
    Deze vorm is een organische vorm geïnspireerd door draken. Het plan is om hem vrij extreem vorm te geven en af te werken: veel carve werk, vloeiende vormen, metalic groene lak, carbon pickup houder, en als kroonstuk een setje keramische Bareknuckle Nailbombs met verweerde camou covers. Voor het overige deel zwarte hardware en zeer eenvoudige electronica.

    Mijn ideeën van ontwerpen en bouwen zijn vrij onconventioneel dus daarom wil ik de fotoś voor zich laten spreken.
    Laatst gewijzigd door Yoshida; 26 maart 2011 om 08:34

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.524

    Standaard

    Hey Yoshida

    Dit wordt heel gaaf volgens mij.

    Succes met de bouw.

    groetjes charlotte

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Wie mij een achterlijke prutser wil noemen mag nu zijn gang gaan... ik heb zojuist een sparing gemaakt in de headstock voor de imbus. Alleen jammer dat ik toen de headstock verkeerd om had liggen.

    Nouja... leftie hals dus :s eigenlijk gezien de vorm wel zo ergonomisch.

  9. #9

    Standaard Super idee!!!

    Hi Y
    Heel mooi gitaartje dreigt dat te worden. En de eerste met een afstandsbediening. Heel fijn idee. Moet ik ook eens maken voor mijn dochter, zo'n afstandbediening.

    Ik gas (typefout die ik gezien de waarheidsvinding maar effe laat staan) deze draad volgen.

    En een pluim van C. is een dubbele.

    Ik zou die uitsparing lekker laten zitten en hem 'as is' uitproberen. 10:1 dat je er in de praktijk niet of nauwelijks last van hebt.
    Ik ga in de loop van de tijd steeds meer houden van de eigenaardigheden van bepaalde gitaartjes. En ik sta daarin niet alleen.
    Enjoy!

    Fijn weekend. Gus

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Hi Y
    Heel mooi gitaartje dreigt dat te worden. En de eerste met een afstandsbediening. Heel fijn idee. Moet ik ook eens maken voor mijn dochter, zo'n afstandbediening.

    Ik gas (typefout die ik gezien de waarheidsvinding maar effe laat staan) deze draad volgen.

    En een pluim van C. is een dubbele.

    Ik zou die uitsparing lekker laten zitten en hem 'as is' uitproberen. 10:1 dat je er in de praktijk niet of nauwelijks last van hebt.
    Ik ga in de loop van de tijd steeds meer houden van de eigenaardigheden van bepaalde gitaartjes. En ik sta daarin niet alleen.
    Enjoy!

    Fijn weekend. Gus
    Hey

    Inderdaad: een pluim van Charlotte is eigenlijk (zonder de andere bouwers af te willen vallen) toch een van de grootste complimenten die ik kan krijgen.
    Hals ligt in de klemmen. Veel bouwplannen dit weekend, maar daarna komt het toch neer op de duizend rotklusjes die wel precies moeten gebeuren.

    Gitaar is exclusief accessoires zoals whiskyglas, discman en afstandsbediening overigens.


    EDIT: quote van BareKnucklePickups (waar ik mijn pickups ga bestellen)
    We make our own humbucker baseplates as a faithful reproduction of the original PAF humbucker baseplates with 21 AWG solid nickel silver, ½" long legs, 49.4mm pole spacing all correct right down to the original tooling marks.
    :s
    Laatst gewijzigd door Yoshida; 26 maart 2011 om 15:01

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top