Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28
  1. #1

    Standaard pre amp classic rock

    simpele vraag?

    Ik ben de laatste tijd minder tevreden over de pre amps in mijn modellers (boss gt8 en roland gp100). Clean is prima (roland JC120 of fender twin modellen), meer modern overstuurd ook prima (metal lead modellen), maar een mooie crunch en warme ouderwetse overdrive krijg ik er (op het moment) niet uit.

    Welke aparte (buizen?) pre amp moet ik zoeken voor classic rock?
    ik moet er een heerlijk smoothe crunch en (evt met pedaal) een overdrive uit kunnen halen.
    Ik zoek iets met een niet te grove korrel (heerlijk toch hoe we hier proberen te omschrijven wat we zoeken).
    Alles bij elkaar genomen: Gilmour achtig.

    Kom liever niet met het advies om dan een hiwatt top of stack aan te schaffen.
    Ik wil hem (de preamp) in de loop van m'n gt8 of gp100 hangen en dan ofwel direct naar PA (dus met speaker sims) ofwel naar mijn mesa boogie eindtrap naar 2x12 marshall (1926 met 75watt celestion).

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2008
    Berichten
    152

    Standaard

    De marshall JMP misschien. Die heeft op zich wel die klassieke sound.

  3. #3

    Standaard

    Ga eens op (onder)zoek naar een Groove Tubes Trio.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  4. #4

    Standaard

    dank voor de snelle reacties!

    keep 'em coming

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edje kadetje Bekijk bericht
    simpele vraag?

    Ik ben de laatste tijd minder tevreden over de pre amps in mijn modellers (boss gt8 en roland gp100). Clean is prima (roland JC120 of fender twin modellen), meer modern overstuurd ook prima (metal lead modellen), maar een mooie crunch en warme ouderwetse overdrive krijg ik er (op het moment) niet uit.

    Welke aparte (buizen?) pre amp moet ik zoeken voor classic rock?
    ik moet er een heerlijk smoothe crunch en (evt met pedaal) een overdrive uit kunnen halen.
    Ik zoek iets met een niet te grove korrel (heerlijk toch hoe we hier proberen te omschrijven wat we zoeken).
    Alles bij elkaar genomen: Gilmour achtig.

    Kom liever niet met het advies om dan een hiwatt top of stack aan te schaffen.
    Ik wil hem (de preamp) in de loop van m'n gt8 of gp100 hangen en dan ofwel direct naar PA (dus met speaker sims) ofwel naar mijn mesa boogie eindtrap naar 2x12 marshall (1926 met 75watt celestion).
    Ik heb een tijdje uitgekeken naar een Peavey TG raxx. Een 1-kanaals preamp (gaat van clean naar een redelijke scheur), met eq voor de oversturing en erna. Met een booster ervoor heb je dan een mooi pallet aan geluiden.

  6. #6

    Standaard

    Ik denk dat de Soldano SP77 ook wel een goede kandidaat zou kunnen zijn.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander Bekijk bericht
    Ik denk dat de Soldano SP77 ook wel een goede kandidaat zou kunnen zijn.
    klinkt die niet te modern (vraag afgeleid uit de gegevens die ik op www vind)?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.527

    Standaard

    Classic, JMP en Gilmour? Dat is Butler/Chandler tube driver. Door Butler bedacht met de vroege ZZ TOP in gedachte maar vooral de Gilmour gebruikt.
    Ik heb beide, pedal en 19 inch, versies. Er zijn hele goede preamps en overdrives op de markt maar voor DAT geluid heb ik nog steeds geen betere gehoord.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9

    Standaard

    Da's een leuk ding inderdaad, heb wel eens een tweedehands exemplaar getest in een winkel. Is die 19"versie een echte preamp of enkel de drive eigenlijk?
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Classic, JMP en Gilmour? Dat is Butler/Chandler tube driver. Door Butler bedacht met de vroege ZZ TOP in gedachte maar vooral de Gilmour gebruikt.
    Ik heb beide, pedal en 19 inch, versies. Er zijn hele goede preamps en overdrives op de markt maar voor DAT geluid heb ik nog steeds geen betere gehoord.
    en dus 'stand alone' te gebruiken zonder voorversterker? Direct een poweramp in?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top