Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16

Discussie: Presence vs Treble

  1. #11

    Exclamation

    In de handleiding van mn 6100 staat dit:

    Presence Control :
    Boosts the upper frequencies to give extra crispness to the amplifiers output.
    Operates on low damp settings of power amp only.
    Gitaar naar keuze -> 3 meter kabel -> versterker

    Soms op smaak gebracht met één of meerdere effecten naar keuze.

  2. #12

    Standaard

    Ik ben zelf altijd in "gevecht" met de precense en de treble van mijn boogie 22+.
    De laatste weken heb ik precense op 8 staan en treble op 3, maar er zijn ook weer periodes dat dit precies andersom is. De ene keer horen mijn oren liever dit, en de volgende keer weer dat, ik begrijp daar ook na vele jaren spelen, en veel verschillende versterkers nog steeds geen reet van. Zal wel van je "mood" afhangen denk ik altijd maar, zo gaat dat bij gitaristen denk ik.
    Met de presense hoog heb ik het idee dat ik wel meer last heb van feedback/ongewenste squeel. Herkend iemand dit? En klopt dit technisch gezien?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door even Bekijk bericht
    klopt dit technisch gezien?
    Dat denk ik wel, je zintuigen gaan aan een bepaalde situatie wennen waardoor de waarneming afvlakt. Simpel voorbeeld: Als je een paar minuten met je ogen in een fel rood licht zit te staren en kijkt vervolgens weer naar de omgeving lijkt alles groen. Waarschijnlijk is dat met hoge frequenties ook zo, hoe harder je ze hoort hoe meer je er aan went.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Ik heb momenteel mijn presence op 1 en mijn treble op 3. dus veel zal er niet mee te spelen zijn maar goed. we gaan het eens proberen.
    Ik hou nooit zo van veel hoog, draai meestal liever de mids wat verder open en de treble wat dicht. Maar we gaan is wat gekke eq settings proberen, wie weet waar het uitkomt.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door even Bekijk bericht
    Ik ben zelf altijd in "gevecht" met de precense en de treble van mijn boogie 22+.
    De laatste weken heb ik precense op 8 staan en treble op 3, feedback/ongewenste squeel. Herkend iemand dit? En klopt dit technisch gezien?
    De 22, ik had precies hetzelfde. De presence hield ik op een set & forget 3 en daardoor hield ik nog maar 3 parameters over. De bas, mid en treble zijn interactief en dat vond ik onhandig afgezien dat ik sowieso onhandig ben met opties in het algemeen. De reverb gaat ook rare dingen doen met veel hoog.

    Het ding had genoeg hoog, te weinig bas, beetje neuzig. Hardhout kastje en een dikke stijve baffle is meer het probleem.
    Dikke stijve baffle, dat klinkt anders dan ik het bedoel...
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2008
    Locatie
    In d'n Achterhoek
    Berichten
    2.802

    Standaard

    Ik heb op mijn amp de treble liever wat hoger dan de presence, de presence klinkt wat meer "harsch" of schel ofzo voor mijn gevoel
    "Till I Cadillac"

    Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top