Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Jj el844

  1. #1

    Standaard Jj el844

    Kreeg vandaag deze voor het eerst te zien in de nieuwsbrief van Tonefactory en het lijkt me wel wat voor m'n AC30CC1, die gaat al meer dan hard genoeg op 22 watt. Headroom te over.

    http://www.tonefactory.nl/shop2/el84...hgi4a52cglaqp2

    Heeft iemand hier al ervaringen mee?

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Minder vermogen en duurder. MUHAHAHAHHAHAHAHA!!!!
    Nee sorry, JJ EL84s zijn prima. Tenzij je geen master hebt kan ik me er niets bij voorstellen om zwakkere buizen voor meer geld erin te proppen.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb het idee dat Tone Factory de verkeerde info geeft over dit type buis. Ik kan het mis hebben, maar zoals ik het verder op het internet lees geeft het een smoothere oversturing en niet zo zeer meer headroom.

  4. #4

    Standaard

    Hoe breng je mislukte EL84's aan de man: relabel ze als El844 buizen en verzin er een mooi verhaal bij, 'early distortion', smooth overdrive' of 'laat je luide versterker wat zachter klinken' Als jij er blij mee bent...

  5. #5

    Standaard

    Hahaha

    Lekker laten voor wat het is dus.
    Een beetje minder headroom zou m'n amp nog best kunnen gebruiken want oh wat klinkt die lekker als je hem flink op z'n staart trapt. Gaat helaas alleen zowat nooit, veel te luid voor zo ongeveer ieder podium.
    Ik weet dat het vermogen niet zo reusachtig veel invloed heeft, maar toch.

    Ach, gewoon lekker blijven blazen (en gauw eens m'n oude buizen vervangen voor gewone EL84 want die zijn zowat op)

  6. #6

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Op zich interessant dat ze buizen ontwerp nieuw leven in blazen, maar aangezien ik alleen versterkers met een master volume heb zie ik het nut van lager vermogen buizen ook niet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top