Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Marshall Haze 40 watt veranderd in volume zonder dat ik er om vraag!

    Beste allemaal,

    Ik heb sinds een tijdje een marshall haze combo.
    Vooral bij mijn Fender klinkt hij erg goed. Het enige probleem is dat hij soms zachter gaat zonder dat ik aan de volumeknop draai. Na een paar seconden een stuk zachter te hebben gestaan komt hij weer terug op het normale volume en zo gaat het heen en weer.

    Ik zit te denken aan een kapotte volume knop? Of zijn het toch de buizen?

    Ik hoor het wel en alvast bedankt!

    Gr Peter

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _PeteY_ Bekijk bericht
    Het enige probleem is dat hij soms zachter gaat zonder dat ik aan de volumeknop draai. Na een paar seconden een stuk zachter te hebben gestaan komt hij weer terug op het normale volume en zo gaat het heen en weer.
    Peter, hier kunnen vele onderdelen voor verantwoordelijk zijn. Met deze gegevens is niet aan te wijzen waar het zou kunnen zitten maar als je een send/return jack hebt begin dan daar een paar keer een plug in te prikken. Door dat een aantal keer te herhalen reinig je de contacten. Deze klacht komt vooral voor bij stationair opgestelde amps waarvan de loop zelden of nooit wordt gebruikt.

    Frans.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #3

    Standaard

    Hoe hard heb je hem dan staan? In de eerste 10% van het cleane volume neigt hij bij mij een beetje naar een aan/uitknop effect, pas daarna gaat de regeling wat normaler. Mogelijk is je volumepot inderdaad niet helemaal lekker. Probeer het ook eens met de reverb en effechten helemaal uitgedraaid achter de klik (true bypass). Dan weet je in ieder geval zeker dat het niet in deze modules zit.

    Anders inderdaad het advies opvolgen wat cluseau je net gaf.

  4. #4

    Standaard

    Het komt eens in de (ongeveer) 3 weken voor. Ik speel iedere dag op slaapkamervolume. Niet erg hard dus. Heb de volumeknop net iets minder als een kwart staan. Misschien eindelijk een goede smoes om harder te spelen? Verder gebruik ik een digitech jammman die ik door mijn fx loop heb. Hier maak ik dus wel gebruik van. Heb alle plugs opnieuw er in en uit gedaan en even geblazen. Was hier en daar wel wat stoffig. Op hoop van zegen dan maar!

    Bedankt!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _PeteY_ Bekijk bericht
    Was hier en daar wel wat stoffig.
    Reken er maar niet op dat een beetje stof wegblazen je probleem oplost, sorry.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top