Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 11 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 106
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Begrijp ik goed dat het idee hiervan is dat je een gesimuleerde poweramp gebruikt maar toch naar een speakercabinet gaat? Ik kan me anders niet voorstellen waarom je een neutrale (=full range?) poweramp zou willen, aangezien monitors vaak een interne poweramp hebben (en je anders gewoon via de PA kan spelen, toch?).
    Het idee is axe-fx --> lichte (3,7 kg) rackable FRFR SS power amp GT800FX---> stereo (2) 1X12" cabs.
    Dus:
    of volledig FRFR met coaxials en the axe-fx volledig "aan"
    of de Eminince Delta Pro 12a/ EVM12L en cab sims in de Axe-fx "uit"

    De overweging/twijfel zit in de PEQ binnen de axe-fx waarbij de freq boven de 4,8/5 kHz sowieso wordt geblokt. En dat ik in de praktijk maar 2 a 3 cab sims ECHT de moeite waard vindt.
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 & STEALTH 50W <> BOSS MS-3 <> 4 IRT212 V30
    Studio: Kemper Profiler Rack <> Ampero Control

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrieman Bekijk bericht
    Hier de eerste foto's van de amp

    http://www.matrixamplification.com/i...3&limitstart=1

    Nu de volgende stap: van 12GA50 naar Beyma coaxial of kiezen voor de EVM12L route. Mmmmmmm.....keuzes....keuzes
    FRFR natuurlijk.

    Ook al zijn er "maar" 2 of 3 bruikbare IRs naar jouw mening, dat zijn er dan wel 2 of 3, ipv maar 1 cab als je niet FRFR gaat. Je verliest er flexibiliteit mee EN je maakt jezelf weer/meer afhankelijk van de geluidsman (welke micro gebruikt hij, staat ie wel op de sweetspot..etc etc)

    (overigens, ik gebruik geen PEQ, enkel global EQ om de highs iets omlaag te krijgen..vind ik veel beter klinken dan een blocking filter hoor...)

  3. #13

    Standaard

    He Hole,

    Ja ik weet "t. Maar het "gevoel" dat je met een oude rig staat te spelen is ook wel wat waard. Ik ben er nog lang niet uit.......

    Voorlopig maar gewoon blijven genieten van de 12GA50-ers en even afwachten wat de andere 30 GT800FX eigenaren gaan doen nadat ze de nieuwe amp hebben ontvangen.

    Groeten uit Bonaire alwaar ik zojuist nog gezwaaid heb naar een enorme barracuda, zeeschildpad, inktvis en een familie squit.

    Life is sweet, ook even zonder mijn Axie
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 & STEALTH 50W <> BOSS MS-3 <> 4 IRT212 V30
    Studio: Kemper Profiler Rack <> Ampero Control

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrieman Bekijk bericht
    He Hole,

    Groeten uit Bonaire alwaar ik zojuist nog gezwaaid heb naar een enorme barracuda, zeeschildpad, inktvis en een familie squit.
    Ik heb met je te doen

  5. #15

    Standaard

    (overigens, ik gebruik geen PEQ, enkel global EQ om de highs iets omlaag te krijgen..vind ik veel beter klinken dan een blocking filter hoor...)
    Hole,
    Zit er een gluidsverschil tussen de GEQ, PEQ en de Global EQ. Niks over gelezen op het forum? Wat is je bron?

    Groeten uit Utrecht
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 & STEALTH 50W <> BOSS MS-3 <> 4 IRT212 V30
    Studio: Kemper Profiler Rack <> Ampero Control

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrieman Bekijk bericht
    Hole,
    Zit er een gluidsverschil tussen de GEQ, PEQ en de Global EQ. Niks over gelezen op het forum? Wat is je bron?

    Groeten uit Utrecht
    Ik denk te horen dat het beter klinkt, en dus werkt het voor mij. Zou best eens zo kunnen zijn dat het geen ene fli##er uitmaakt als je het zou gaan meten.

    Maar een PEQ is vaak een blocking filter, dus die haalt dan meer laag weg dan de GlobalEQ gebruiken om iets van laag weg te halen.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Ik denk te horen dat het beter klinkt, en dus werkt het voor mij. Zou best eens zo kunnen zijn dat het geen ene fli##er uitmaakt als je het zou gaan meten.

    Maar een PEQ is vaak een blocking filter, dus die haalt dan meer laag weg dan de GlobalEQ gebruiken om iets van laag weg te halen.
    Als dat het geval is (en je hebt een punt) dan zou hetzelfde effect te bereiken zijn met een GEQ block.

    Maar eens wat testen

    Groet
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 & STEALTH 50W <> BOSS MS-3 <> 4 IRT212 V30
    Studio: Kemper Profiler Rack <> Ampero Control

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Ja maar als ik dan iets wil instellen, moet ik weer elke patch induiken
    (ok ik heb eigenlijk maar 5 patches die ik gebruik, maar toch..principe)

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 december 2004
    Locatie
    Mol (B)
    Berichten
    186

    Standaard

    Vrijdag betaald via paypal , wordt een dezer dagen opgestuurd , ben wel benieuwd , als alles meevalt kan mijn Rocktron Velocity Valve de deur uit , heb ik enkel een 4 HE SKB rackje met een phonic power supply , een AXE-FX en de matrix : lichtgewicht en boenken maw ...

    Raf

  10. #20

    Standaard

    Welke speakertjes worden het. Ben er zelf nog steeds niet uit. Heb de tijd.....
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 & STEALTH 50W <> BOSS MS-3 <> 4 IRT212 V30
    Studio: Kemper Profiler Rack <> Ampero Control

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top