Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25

Discussie: Toneking

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Het gaat er niet om om een clone te kopen van een deluxe of een twin. Dat soort versterkers heb ik al gehad en wil ik niet meer. Zo`n piggyback systeem maakt het gewicht mooi verdeeld en dat is prettig. Ook vind ik de styling van zo`n amp wel de moeite waard. Ook vind ik het niet belangrijk wat je voor dat geld al niet aan andere amps kunt kopen. Ik heb goed materiaal en in het verleden al van alles gehad. De grap is dat als je een keer niet naar budget kijkt maar naar je wensen dan worden je opties in een keer heel klein.
    Ook ben ik veeleisend. Als je veel geld uitgeeft dan moet het ook goed zijn. Niet alleen qua geluid maar ook de looks en service.
    Ik heb bij Marble amps ondervonden dat een goede bouwer ook een uitstekende service levert.
    Amps van Dr. Z heb ik ook al aan gedacht , maar er zijn er niet veel met een combinatie van een tremelo en reverb en ook nog een 2 x 12.
    Hook is een mooi merk versterkers , maar , volgens mij , toch echt voor een andere stijl muziek. Ik speel 60`s en 70`s muziek. Een beetje retro mag er dus wel in het uiterlijk zitten.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  2. #22

    Standaard

    Ik moet je inderdaad meegeven dat de looks inderdaad geweldig zijn.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2004
    Locatie
    zwijndrecht
    Berichten
    2.009

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Toneking is vooral bekend in Amerika. De Hook uiteraard in Nederland, maar ook behoorlijk in Duitsland en Frankrijk.

    Maar goed ik dwaal af.

    Wel een absurde prijs hoor € 4.000,-. Daar kan je twee flinke amps voor kopen! Ook een ptp clone van een deluxe en een twin.
    Die 4000 euro wordt veroorzaakt door veel te hoge invoerkosten en evt nog flinke marge ook. Wat denk je dat een Independence kost in de usa in vergelijking met NL?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Niet focussen op de prijs. Als je naar een Fender Vibro King kijkt zul je zien dat je dan ook al in de 3200.- bezig bent. Dat is een lopende band product bij wijze van spreken.. Ook is het een 3 x 10 en geen 2 x 12. Ook weegt hij bijna 40 kilo`s en dat is evenveel als een twinreverb die ik om die reden al meermalen heb verkocht.

    Ik heb vandaag eens de moeite genomen om op de youtube een intervieuw (in 2 delen ) te kijken met de bouwer van Victoria amps. Hij legt zeer helder en duidelijk uit waarom de Fenders van het tweed tijdperk zoveel verschillen van de Blackfaceperiode en daarna. Als je dus het geluid van de eerste periode zoveel mooier vind ( zeer warm laag tot uitermate sprankelend hoog) dan zul je dus een bouwer moeten zoeken die die circuits bouwt met goede onderdelen.
    Hij is zo ver gegaan dat hij ( in de jaren 90 ) onderdelen heeft laten bouwen bij Allen Bradley waar Fender ze ook liet maken. Ze waren niet meer te koop ( weerstanden e.d.) omdat ze niet meer gemaakt werden. Tenzij............ hij zo gek was om ze per 100.000,- te bestellen , maar dat deed natuurlijk niemand , .......toch? Wel dus , hij was makelaar in aandelen op de beurs met een zeer,zeer goed inkomen en liet ze dus wel maken! Hij heeft nu genoeg onderdelen om de eerste tientallen jaren voor uit te kunnen. Maar dan wel op de juiste manier met de goede onderdelen. Kijk maar eens , altijd leerzaam.
    Trouwens , die Proguitar is wel een goede winkel , kijk maar eens wat ze daar leveren en op voorraad hebben. Is zo ongveer de enige dealer voor Victoria in de buurt ( en Dr. Z / Toneking enz,enz ).
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2004
    Locatie
    zwijndrecht
    Berichten
    2.009

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Niet focussen op de prijs. Als je naar een Fender Vibro King kijkt zul je zien dat je dan ook al in de 3200.- bezig bent. Dat is een lopende band product bij wijze van spreken.. Ook is het een 3 x 10 en geen 2 x 12. Ook weegt hij bijna 40 kilo`s en dat is evenveel als een twinreverb die ik om die reden al meermalen heb verkocht.

    Ik heb vandaag eens de moeite genomen om op de youtube een intervieuw (in 2 delen ) te kijken met de bouwer van Victoria amps. Hij legt zeer helder en duidelijk uit waarom de Fenders van het tweed tijdperk zoveel verschillen van de Blackfaceperiode en daarna. Als je dus het geluid van de eerste periode zoveel mooier vind ( zeer warm laag tot uitermate sprankelend hoog) dan zul je dus een bouwer moeten zoeken die die circuits bouwt met goede onderdelen.
    Hij is zo ver gegaan dat hij ( in de jaren 90 ) onderdelen heeft laten bouwen bij Allen Bradley waar Fender ze ook liet maken. Ze waren niet meer te koop ( weerstanden e.d.) omdat ze niet meer gemaakt werden. Tenzij............ hij zo gek was om ze per 100.000,- te bestellen , maar dat deed natuurlijk niemand , .......toch? Wel dus , hij was makelaar in aandelen op de beurs met een zeer,zeer goed inkomen en liet ze dus wel maken! Hij heeft nu genoeg onderdelen om de eerste tientallen jaren voor uit te kunnen. Maar dan wel op de juiste manier met de goede onderdelen. Kijk maar eens , altijd leerzaam.
    Trouwens , die Proguitar is wel een goede winkel , kijk maar eens wat ze daar leveren en op voorraad hebben. Is zo ongveer de enige dealer voor Victoria in de buurt ( en Dr. Z / Toneking enz,enz ).
    Proguitar is een prachtzaak , alleen te ver voor mij. Heb helaas geen auto van de zaak en om 1400 km te rijden, en3 tanks benzine verder te zijn om even wat te testen nee dat wordt em niet. dus als je gaat houd ik me aanbevolen om je copiloot te zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top