Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Wie weet wat over deze bas?

    Ik kwam laatst langs dit filmpje:
    en zag een basgitaar die ik nog nooit gezien had. Ikzelf vind het een heel erg mooi ding.
    Weet iemand iets over deze bas? Model? Merk? Prijs? Misschien wat geschiedenis... etc. alle info is welkom!

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

    Bedankt

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    dat is een Teisco ik vermoed de KB-200
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  3. #3

    Standaard

    Behoorlijk bizar ding, vind ik. Die Teisco-suggestie lijkt wel flink in de buurt te komen:



    Zeker zo maf als de Airline waarop JB zelf speelde:

    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 15 maart 2011 om 22:57
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  4. #4

    Standaard

    op die airline speelt jack white ook, niet?

    in ieder geval, lijkt mij wel een leuk bassje,
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  5. #5

    Standaard

    Geinig filmpje. Die bassist die op zijn dooie akkertje nog even een peuk opsteekt terwijl het nummer al begonnen is. Hij speelt de eerste paar maten alleen met zijn linkerhand. Dat hoefde je bij die andere JB* niet te flikken, dan had je een boete aan je kont...

    En die chick die op een gegeven moment een oneerbaar voorstel in JB's oor komt schreeuwen, ook leuk.



    En ik denk dat Sef gelijk heeft. Het lijkt verdacht veel op die Teisco.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    Het is 100& zeker een teisco product je kunt het logo op het filmpje eenvoudig herkennen. Of het exact dit type is kan ik niet goed zien. Maar de body vorm lijkt te kloppen. Teisco kennende kan het dan nog goed dat er 5 verschillende versies waren wat betreft pups etc.

    Zijn leuke basjes en ze klinken erg lekker. Heb zo'n tabacoo burst gehad jare nterug. Hadden ze alleen de kop afgezaagd omdat hij anders niet in de koffer paste (en ik herkende hem daarom niet) . Ik wist toendertijd niet wat het was en heb hem weer verkocht. Hij zou nu beslist in de collectie gebleven hebben.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  7. #7

    Standaard

    Wow,

    Ik ben nieuw hier en had niet zoveel reacties verwacht in zo'n korte tijd! Geweldig!

    @Kamiel
    Jack White zn gitaar lijkt inderdaad erg op die van JB. Zover ik weet is alleen de kop anders:


    Maar even om terug te gaan naar de bas.

    Het is dus een Teisco, ik ken de gitaren maar wist eigenlijk niet dat ze ook in de bassen zaten. Ikzelf vind het echt hele koele dingen. Vooral die kop vind ik iets heel leuks hebben. (zonde trouwens van dat afzagen!)

    Ze hebben m niet op Ebay enzo.
    Wie weet de waarde van deze dingen?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top