Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.678

    Standaard

    Ik koop en verkoop redelijk vaak wat via marktplaats. Eigenlijk nog nooit iets fout gegaan. Ik vind de manier van mailen ook erg belangrijk. 1e mails netjes en daarna ter zake komen. Snelle mails terug van een fatsoenlijk mail adres is ook betrouwbaarder vind ik. Gelukkig kan ik de ervaringen die jullie hebben nog niet delen.

    Zo'n zwarte lijst gaat in mijn ogen te wat te ver mede doordat de betrouwbaarheid van die lijst zoals gezegd moeilijk te controleren is.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2008
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    466

    Standaard

    Ik heb zelf ook geen slechte ervaringen met MP, tot nu toe hebben kopers en verkopers waarmee ik contact heb gehad zich altijd netjes aan de afspraken gehouden. Waar ik wel altijd een beetje om moet grinniken zijn mensen die je mailen n.a.v. een advertentie, niet als koper maar omdat ze het nodig vinden om jou te vertellen hoe je je spullen op MP moet aanprijzen.
    Gitaren: Epiphone Wilshire RI, Vintage AV3P
    Versterker: Egnater Tweaker 15H, Ibanez TSA112C
    Effects: EHX MM Hazerai
    Ben op zoek naar effectpedalen: Reverb

  3. #23

    Standaard

    Ik MP vrij veel met overschrijving vooraf en heb slechts enkele negatievere ervaringen. Waar ik me wel aan kan storen zijn verkopers die die overschrijving af doen met "rek 123456 tnv De Vries". Juist als verkoper mag je wel iets meer van jezelf laten zien tbv wederzijds vertrouwen. Wat extra contactgegevens dus.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #24
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Ik MP vrij veel met overschrijving vooraf en heb slechts enkele negatievere ervaringen. Waar ik me wel aan kan storen zijn verkopers die die overschrijving af doen met "rek 123456 tnv De Vries". Juist als verkoper mag je wel iets meer van jezelf laten zien tbv wederzijds vertrouwen. Wat extra contactgegevens dus.
    heel erg irritant inderdaad. Wissel gewoon even naam, adres, telefoonnummer etc. uit. Er kan zoveel fout gaan en het is lekker als je dan even contact kan leggen. Dat schept ook een beetje vertrouwen.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Ach het is allemaal een spel en daarbij heb je spelregels , als iedereen zich daaraan houd is het geen probleem.
    De grootste ergenissen zijn : mensen die voor de lol bieden en ook niet reageren op mail , mensen die de vraagprijs bieden , je geeft ze geluk en vervolgens is het ineens te ver weg.
    Rare ruilvoorstellen van gelukszoekers en handelaren, heb je een gitaar van 1000 en meer te koop staan krijg je ruilvoorstellen met gitaren die nog niet de helft waard zijn en of je maar even hun kant op kunt komen.
    Als ik serieus iets wil kopen , doe ik een bod en stuur ik ook direct een mail met mijn telefoonnummer.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2010
    Locatie
    Industriële werkplaats loods 6.7
    Berichten
    3.750

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Ik MP vrij veel met overschrijving vooraf en heb slechts enkele negatievere ervaringen. Waar ik me wel aan kan storen zijn verkopers die die overschrijving af doen met "rek 123456 tnv De Vries". Juist als verkoper mag je wel iets meer van jezelf laten zien tbv wederzijds vertrouwen. Wat extra contactgegevens dus.
    Ik vraag altijd naam adres, woonplaats en rekening nummer omdat ik met overschrijvingskaarten overschrijf. Ben nogal een digibeet, dus ga niet met m'n bank op't internet. Dus ik heb ook altijd genoeg informatie om verhaal te halen wanneer er dingen misgaan. Wat trouwens tot nu toe nog nooit is gebeurt.
    ONRUST NV
    De multi industriële muziekfabrikant
    onverstaanbaar helder zonder meer
    Vroeger, toen de knaken nog van hout waren en de pliesie nog op varrekens reed

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2009
    Locatie
    Aan het Wad
    Berichten
    1.563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Ik MP vrij veel met overschrijving vooraf en heb slechts enkele negatievere ervaringen. Waar ik me wel aan kan storen zijn verkopers die die overschrijving af doen met "rek 123456 tnv De Vries". Juist als verkoper mag je wel iets meer van jezelf laten zien tbv wederzijds vertrouwen. Wat extra contactgegevens dus.
    Als uit het telefoon/mail contact blijkt (je kunt de goeien er vaak wel uitfilteren) is adressen uitwisselen voor mij een vereiste. Eerder komen betaalgegevens niet ter sprake.
    For sale. Roger strat by Duesenberg (voorheen Diego). Nog als nieuw, halve prijs. PM voor info en pics.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Soms denk ik dat ik de enige ben die deze vervelende ervaringen niet heeft (afkloppen!). Het enige dat ik me kan herinneren is dat er bij een of ander meubeltje aan de deur werd afgedongen op de afgesproken prijs, maar gezien het lage bedrag was dat een ruzie niet eens waard.

    Blijkbaar heb ik een goede neus voor m'n klantjes. Kleinere dingen die in een pakketje passen voor mensen die verder weg wonen probeer ik tegen vooruitbetaling per post af te handelen om zo zelf niet te hoeven wachten. De koper is dan wel meer verzendkosten kwijt, maar aan eigen vervoerskosten om het op te halen is iemand net zoveel kwijt. Ik wek wel altijd vertrouwen door duidelijk te laten blijken dat afhalen wel mogelijk is. Dan vragen ze toch meestal om het op te laten sturen. Ik stuur ook altijd op het moment van verzenden een mailtje en vraag daarin of ze willen laten weten of het allemaal netjes aangekomen is. Ik krijg altijd netjes een bedankje terug.

    Het mooiste verhaal is een Alesis Quadraverb die ik te koop had. Reageert er een jongen uit Friesland die hem in Eindhoven wil komen afhalen. "Prima", zeg ik "maar dat kost je veel reistijd en -geld. Opsturen is goedkoper". Bleek het een student te zijn die toch gratis OV had en blijkbaar tijd zat. Uiteindelijk waren zijn ouders voor een familibezoekje in de buurt en zijn hem netjes komen afhalen.

    Zelf koop ik ook wel duurdere dingen ver weg, maar die haal ik altijd op. Iets van een paar tientjes wil ik na betrouwbaar uitziende correspondentie nog wel op laten sturen, dat risico neem ik wel. En zelfs daarmee ben ik nog nooit belazerd. Maar als het wat duurder word, no way dat ik het laat opsturen!

    Het verhaal wat ik ooit hoorde over iemand die een laptop koopt ver weg en dan honderden Euro's vooruit overmaakt om het op te laten sturen (Ken je die mop van die laptop? Hij kwam niet). Dan zit er toch een draadje bij je los!
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2009
    Locatie
    Aan het Wad
    Berichten
    1.563

    Standaard

    Zo, doe ik het ook. Dus aan bovenstaand relaas niets toe te voegen (ik klop 't voor de zekerheid wel even af ). Kopen op MP doe ik zelden, wel eens op E-bay (uit het buitenland dan), maar meestal bij een goede muziekzaak. Eenmaal een Axe gekocht op MP en persoonlijk afgehaald.
    For sale. Roger strat by Duesenberg (voorheen Diego). Nog als nieuw, halve prijs. PM voor info en pics.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2009
    Locatie
    Almere
    Berichten
    406

    Standaard

    misschien een beetje late reactie, maar als je zo'n lijst nou eens omdraait? dus een lijst van Vertrouwde en goede verkopers? met dan er bij hoe de koop is gegaan, hoe het product was enz.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top