Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 31
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard

    Inderdaad ook zo irritant... Geef je eerlijke feedback of stel je een retorische vraag met komische ondertoon en krijg je een scheldkannonade terug.. Of je de gitaar dan maar 'in je hol kan steken'.. (wat voor repliek is dat?...) Onfatsoenlijke Dickheads kunnen het zijn.. In de oefenruimte en op een podium zijn we allemaal "muzikant" met de beste bedoelingen en soms net EEN grote familie (de fokking TROS is er niks bij) Maar als spullen ge-of verkocht worden.. veranderen sommigen ineens in een hork.. raar volkje die muzikanten..
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Dat is mijn ervaring ook, bellers willen vaak op redelijk termijn langskomen.
    Ik heb eigenlijk mijn buik vol van Marktplaats , het is allemaal erg vrijblijvend en lekker anoniem en een verzamelplaats van dorpsgekken en randdebielen.

    Op mijn laatste gitaar advertentie heb ik wel 20 mails gehad en stuk voor stuk ontfatsoenlijk , bv 300 euro voor een gitaar van 1100 en een ruilvoorstel met een chinese knip en plak Squier .

  3. #13
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Exclamation

    Inderdaad behoorlijk off topic, dus kies volgende keer gewoon even eenbeter geschikt subforum. Verplaatst. En nee, hier op het forum komt geen zwarte lijst, daar werken we niet aan mee.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wireman Bekijk bericht
    Inderdaad ook zo irritant... Geef je eerlijke feedback of stel je een retorische vraag met komische ondertoon en krijg je een scheldkannonade terug.. Of je de gitaar dan maar 'in je hol kan steken'.. (wat voor repliek is dat?...) Onfatsoenlijke Dickheads kunnen het zijn.. In de oefenruimte en op een podium zijn we allemaal "muzikant" met de beste bedoelingen en soms net EEN grote familie (de fokking TROS is er niks bij) Maar als spullen ge-of verkocht worden.. veranderen sommigen ineens in een hork.. raar volkje die muzikanten..
    Tja, de anomiemiteit van Internet en dus ook Marktplaats.
    Ik trek mij er niet veel meer van aan, deed ik eerst wel, maar nu niet meer.

    Een zwarte lijst op stellen lijkt mij niet zinvol.
    Er zijn meerdere kopers met dezelfde naam en het nodigt ook uit om iemand openlijk aan de schandpaal te nagelen ivm een zakelijk geschil.
    Niet doen dus, is mijn motto

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Een zwarte lijst van verkopers zou meer op zijn plaats zijn. Je denkt dat je een deal hebt voor een bepaalde prijs en je vraagt wanneer je langs kan komen. Krijg je de volgende dag een mail van sorry hoor ik heb al een hoger bod hij is verkocht. Mensen die vage gitaren aanbieden met vintage/relic/lawsuit l*lverhalen erbij. Ik zit iedere dag op Mp en weet meestal wel waar de gitaren vandaan komen. Dan weet je wie de handelaren zijn. We noemen geen namen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2009
    Locatie
    Aan het Wad
    Berichten
    1.563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht

    Het niet nakomen van afspraken is mij ook regelmatig overkomen, het hoort er allemaal bij.
    Je kunt je er wel aan ergeren, maar dat helpt niets.....
    Mee eens Wie goed doet, goed ontmoet. Heb eigenlijk altijd mijn gitaarspullen weten te verkopen. Het vergt echter wel eens wat geduld voordat de goede koper zich meldt. Maar ze zitten er echt nog genoeg tussen. Uitschot houd je altijd. Een zwarte lijst is m.i. spelen met vuur.
    For sale. Roger strat by Duesenberg (voorheen Diego). Nog als nieuw, halve prijs. PM voor info en pics.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    2.254

    Standaard

    wat te denken van het omgekeerde:

    "Sorry voor de late reactie. Ik zie af van de verkoop. Ik denk dat ik er
    spijt van gaat krijgen als die de deur uit gaat.
    Veel succes met de zoektocht."

    oh.. nou bedankt!

    ach, ik moet eerlijk zeggen dat ik wel geloof in het 'karma's gonna bite you in the ass' idee.. zo kwam kort hierna een prachtige en gelijksoortige gitaar op MP voor een betere prijs
    fenders stuiteren, gibsons breken

    stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

  8. #18

    Standaard

    Ben momenteel op zoek naar een nieuwe versterker.
    Mocht mijn intresse door het bouwjaar of andere reden getemperd zijn, dan laat ik altijd netjes weten een intresse meer te hebben.

    Ook heb ik op een versterker 3 maal gereageerd, echter krijg ik van de verkoper geen reactie, dus anders om kan men ook onbeleefd zijn.
    Men bied 550 Euro voor een Powerball, en dat is een wat laag bedrag, zelfs voor mij als koper , dus ik gemaild dat ik zijn minimale bedrag graag zou willen weten en dat ik zo rond de 800 Euro wel een mooi bedrag vind, maar na 3 keer mailen en geen antwoord te hebben gehad dan houd het op.

    Maar goed we kijken rustig verder.

    Gr
    Johan

  9. #19

    Standaard

    Tot nu alles wat ik te koop heb gehad via Marktplaats probleemloos kunnen verkopen, nooit gezeik geweest met betalen en andere dingen.
    Zelfs een keer iemand gehad voor mijn Blackstar HT5, hij hoefde hem niet uit te proberen, hij geloofde me wel, meteen betaald en hij was weer weg. Erg aardige man. Later nog een advertentie van hem op Marktplaats gezien dat hij nog wat effectjes zocht voor erbij, met de mededeling dat hij erg blij was met de versterker

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Iemand die serieus is belt , rest is vaak onzin , maar dat is mijn ervaring.
    Mijn ervaring ook, 95% van de spullen die ik verkoop zijn verkocht aan mensen waar ik telefonisch contact mee heb gehad. Zelf pobeer ik ook altijd te bellen als dat mogelijk is en anders gewoon via email verkeer. Meeste mensen die mailen zijn koopjesjagers die alleen maar interesse hebben in een goedkoop product voor de verkoop.

    Als ik iets verkoop met betrekking tot gitaar aperatuur zorg ik er altijd voor dat het netjes klaar staat om getest te worden en dat er kofie of thee klaar staat. Met aankoop van spullen bijna altijd goeie ervaringen gehad: verkoper van mijn mark III had hem een week vastgehouden omdat ik verhindert was om eerder te komen, verkoper van mijn JPM kwam hem zelfs helemaal uit belgie langsbrengen dus het kan nog wel. Zelf ben ik ook niet de beroerdste om spullen langs te komen brengen als ik daar de mogelijkheid toe heb. Mijn DC-2 heb ik ook wegebracht omdat de koper geen vervoer had. Heb wel 1 keer gehad dat ik een deal heb afgeblazen. Ik zou mijn oude ibanez s2170 ruilen tegen een andere gitaar en toen ik aankwam was de gitaar stoffig, vies en bleek de koffer ook nog eens stuk te zijn dus ben ik gewoon weer weg gegaan wat helaas betekende dat ik 4 uur voor niks had gereden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top