Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 862 van 864 EersteEerste ... 362762812852860861862863864 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.611 t/m 8.620 van 8638
  1. #8611

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    @Pepe Die ‘free the tone” ken ik niet. Een fuzz?

    @skanky Mxr liefhebber terecht hoor. De 108 en chorus heb ik ook. Je fuzz zit wel ‘laat’ in de keten.
    Ach liefhebber, het zijn prima pedalen. Maar het is vooral omdat 'vroegah' mijn lokale dealer vooral mxr pedalen in de winkel had liggen.

    De fuzz'es zitten daar omdat de treble booster als eerste in de chain het beste werkt. Daarna m'n tuner om zo min mogelijk pedalen uit te hoeven zetten om te kunnen stemmen. Daarna de dynacomp omdat het eigenlijk m'n (bijna)altijd aan pedaal is. Klein beetje compressie en een tikkie extra gain, en door de buffer in de MXR fuzz werkt dat prima zo.

  2. #8612
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.678

    Standaard



    Achtergrond info:
    Ik heb jaren in dezelfde band gezeten met eigen werk. Groot pedalboard met pedalen erop die allemaal gericht waren op die band/muziekstijl.
    3 jaar geleden hield dat op. Na een jaar niet spelen, de draad weer opgepakt en besloten om de boel om te gooien.
    Ik wilde een veelzijdig bord, makkelijk in te stellen, zeer roadproof en voor mij zo ergonomisch mogelijk. Nu 2 jaar later en vele versies verder kan ik zeggen dat het nu klaar is. Echt enorm blij mee!

  3. #8613

    Standaard

    mooi board, die volante staat ook nog op mijn verlanglijstje. how is je signal chain ?


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht


    Achtergrond info:
    Ik heb jaren in dezelfde band gezeten met eigen werk. Groot pedalboard met pedalen erop die allemaal gericht waren op die band/muziekstijl.
    3 jaar geleden hield dat op. Na een jaar niet spelen, de draad weer opgepakt en besloten om de boel om te gooien.
    Ik wilde een veelzijdig bord, makkelijk in te stellen, zeer roadproof en voor mij zo ergonomisch mogelijk. Nu 2 jaar later en vele versies verder kan ik zeggen dat het nu klaar is. Echt enorm blij mee!

  4. #8614
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht



    Ik wilde een veelzijdig bord
    Waarom 2 lightspeeds? kwa veelzijdig ligt een extra Southland dan meer voor de hand?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #8615
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard

    En geeft de Jam pedals chorus geen enorme volume boost? Daar had ik last van


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #8616
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.678

    Standaard

    @ Duckman Clyde > Argonaut > MXR 108 > Pog > Lightspeed wit > Waterfall > Lightspeed blauw > Super Clean > Volume > Volante > HoF > Harmonious monk > Etherna

    @ Pepe Dat was ook mijn gedachte, maar de Southland klink toch echt anders. Veel wolliger (bijna fuzz) en de extra mid boost vond ik niet lekker met mijn vox gevoicede versterker. De lightspeed vind ik gewoon altijd goed klinken en met andere overdrives bleef ik maar draaien aan de knoppen. De eerste in de keten gebruik ik als overdrive. De tweede staat altijd aan met een kleine volume boost om de amp te kietelen.

    @The Sure Thing Nee geen last van. De lichte boost vind ik perfect. Een chorus verzuipt anders snel in de mix.

  7. #8617
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht


    Achtergrond info:
    Ik heb jaren in dezelfde band gezeten met eigen werk. Groot pedalboard met pedalen erop die allemaal gericht waren op die band/muziekstijl.
    3 jaar geleden hield dat op. Na een jaar niet spelen, de draad weer opgepakt en besloten om de boel om te gooien.
    Ik wilde een veelzijdig bord, makkelijk in te stellen, zeer roadproof en voor mij zo ergonomisch mogelijk. Nu 2 jaar later en vele versies verder kan ik zeggen dat het nu klaar is. Echt enorm blij mee!
    Very nice! Ziet er veelzijdig uit.

    Naar aanleiding van jouw foto heb ik bij AliExpress ook maar eens een lading van die “guitar pedal switch caps” besteld. Leek me toch wel handig.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  8. #8618
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freesoul Bekijk bericht


    Dit is waarschijnlijk de meest amateuristische pedalbord.
    Het is gemaakt van allerlei overschotjes en restjes en ik ben er blij mee
    Wel tof dat je die met een afstandbediening kunt bedienen! :-D
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  9. #8619
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.799

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht


    Achtergrond info:
    Ik heb jaren in dezelfde band gezeten met eigen werk. Groot pedalboard met pedalen erop die allemaal gericht waren op die band/muziekstijl.
    3 jaar geleden hield dat op. Na een jaar niet spelen, de draad weer opgepakt en besloten om de boel om te gooien.
    Ik wilde een veelzijdig bord, makkelijk in te stellen, zeer roadproof en voor mij zo ergonomisch mogelijk. Nu 2 jaar later en vele versies verder kan ik zeggen dat het nu klaar is. Echt enorm blij mee!
    Absoluut niet lullig bedoeld, maar gebruik je het ook allemaal (of zitten erbij voor het geval dat...)?
    Stel je de pedalen eenmalig in of wijzig je dat ook nog tijdens het spelen?
    En ja, het is een mooie compositie!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  10. #8620
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.678

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Absoluut niet lullig bedoeld, maar gebruik je het ook allemaal (of zitten erbij voor het geval dat...)?
    Stel je de pedalen eenmalig in of wijzig je dat ook nog tijdens het spelen?
    En ja, het is een mooie compositie!
    Geen probleem hoor. Vraag maar raak.
    Het wordt allemaal gebruikt. Bij het ene project wel meer dan bij de andere.
    De drive/fuzz pedalen staan redelijk vast ingesteld. Soms level iets omhoog of omlaag als ik switch van gitaar. De hoeveel oversturing regel ik met aanslag en volume op de gitaar.
    Volante en de Pog hebben presets. De Hof staat altijd aan. Aan de Etherna wordt af en toe schimmer toegevoegd, maar hoeveelheid reverb staat redelijk vast.
    Aan de chorus en de tremelo wordt nog wel eens wat gedraaid tussen de nummers door.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top