Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 805 van 864 EersteEerste ... 305705755795803804805806807815855 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.041 t/m 8.050 van 8638
  1. #8041
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Ik heb jarenlang Pedaltrain (Classic en Pro) gebruikt, maar dat hele open frame based concept (ook van anderen) gaat me steeds meer tegenstaan. Teveel loze verticale ruimte, maakt het oppervlak onnodig groot. Vind ik. Ben nu aan bezig met een Rockcase, oogt nu al zichtbaar strakker.
    Ik moet hier toch op/van terugkomen. Het pakt gewoon niet goed uit met die Rockcase.
    Ik kan niet alle pedalen kwijt in die case, (bijv RC-30 looper maar even weggelaten), maar vooral qua layout kom ik in de knel, en met name met de pedalen die in de fx loop hangen. Schipperend met de beschikbare ruimte, de verschillende afmetingen van de pedalen, is er eigenlijk maar 1 layout mogelijk,
    Maar dat leidt tot onlogische plekken van de kabelrouting, I/O, voeding etc.
    Mini wah icm opstaand randje van case-bodem is ook verre van ideaal, zou ik een extra plankje onder moeten plaatsen. Of dermate veel ruimte in de bak reserveren voor de mini dat ik er net zo goed een fullsize wah in kan zetten.

    Zelf een custom board bouwen heb ik echt geen trek in, dus de PT Pro maar weer tevoorschijn getrokken, de flexibiliteit die mij dit oplevert weegt zwaarder in deze dan de loze ruimte.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 7 augustus 2020 om 16:36

  2. #8042
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Met Rockcase bedoel je een flightcase met een lage bodem en afneembaar deksel?

  3. #8043
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Met Rockcase bedoel je een flightcase met een lage bodem en afneembaar deksel?
    Klopt helemaal.

  4. #8044
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Dat van die wah is wel herkenbaar. Ook met een normaal formaat wah is een opstaande rand niet fijn. Ik had dat ook met m'n T-Rex bordje. Wilde ik in eerste instantie het board in de onderste deksel laten zitten, maar ben daar ook vlot van terug gekomen. Da's net alsof je ene been ineens langer is geworden en je compleet scheef staat.

  5. #8045
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    In mijn T rex case zit in het bodemdeel zo'n multiplex plaat. Het board zelf staat daar dan weer op, ongeveer gelijk met het sluitprofiel. Is dat bij de jouwe niet?
    Ik haal m ook altijd uit de case, anders staat alles veel te hoog naar mijn zin.

  6. #8046
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ja, bij de mijne ook. Maar dat het inderdaad te hoog staat dat het niet prettig meer is om met je poot op een wah te staan. Ik dacht dat Mark dat eigenlijk ook bedoelde.

  7. #8047
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik heb in 2006-2012 ook een rockcase gehad. Was net klote met het inpluggen van de wah, want dan moest ik m wel heel ver van de kant af zetten. Heb daar toen een blokje hout onder gemaakt. Daar had ik niet heel veel last van voor zover ik me herinner.

  8. #8048
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Klopt helemaal.
    Dat had ik in de jaren '80. Kwam er toen al achter dat het niet zalig makend was. Vrij snel daarna op rack overgestapt. Inmiddels weer terug gekomen op pedal board (maar goedkoop en verkeerd ) en rack gaat het weer worden..... kan ook niet echt wennen aan één 12" speaker al klinkt het echt goed.

  9. #8049
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Ik gebruik al jaren zo'n Rock Case, de Wha (Morley) staat in de keten dus haakse plug van zo'n patch-kabeltje...., staat linksonder en is prima te bereiken. Het hoogteverschil heb ik echt nooit als probleem ervaren of zelfs echt gemerkt.

  10. #8050
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    De bodemdeksel is tevens het board.
    Met een gewone wah is die rand geen enkel probleem, omdat de hielbeweging dan niet buiten de “bak” komt. Met een mini wah (er van uitgaande dat je deze onder het midden van je voet bedient) dus wel. Je hak komt dan lager dan de rand uit. Om dat te voorkomen zul je een plankje onder de wah moeten plaatsen, ofwel dusdanig zoveel vrije ruimte aan voor- en achterzijde van de mini wah moeten aanhouden dat ik net zo goed een fullsize exemplaar kan gebruiken.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 7 augustus 2020 om 22:31

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top