Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 770 van 863 EersteEerste ... 270670720760768769770771772780820 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.691 t/m 7.700 van 8630
  1. #7691
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Het ligt er ook aan op hoe je de MB gebruikt en met welke amp/welk kanaal. Direct in het cleane kanaal of met een lichte breakup klinkt die MB goddelijk. Als ik me goed herinner speel jij op een Meyer, geen super gainy amp. Op ongeveer dezelfde manier gebruik ik mijn MB2. Direct in het cleane kanaal of met een minimale oversturing op het drivekanaal. Het mooie van de MB is dat je ook een single coil vet kunt laten klinken. Zo'n MB blijft trouwens met een bak gain vrij strak, ook met een humbucker.
    Yes! Mijn Meyer amp volledig clean afgesteld. Ik heb de Meyer speciaal laten bouwen als clean platform. Wel met de voicing van een VoxAC30 (clean).


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #7692
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    IJsselstijn
    Berichten
    5.346

    Standaard

    Mijn Novo 24 bijna klaar.
    Er komt links in het open gedeelte nog een T-Rex tremster en ik moet nog voeding aanleggen.

    Got a quarter in my pocket.

  3. #7693
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Wtf doet die MXR MC 402 links onderin daar? De overdrive uit dat pedaal is echt afgrijselijk.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #7694
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    IJsselstijn
    Berichten
    5.346

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Wtf doet die MXR MC 402 links onderin daar? De overdrive uit dat pedaal is echt afgrijselijk.
    Heb m voornamelijk voor de boost kant ervan, die is werkelijk fenomenaal.
    De overdrive, tjah ligt er een beetje aan hoe je hem inzet. Voor mij is hij binnen mijn bandje echt voor 1 liedje geschikt, waar ik de clean van mijn Kool 11 net even een randje wil geven, dat in combinatie met de reverb en chorus en delay geeft dat precies een "shimmer" soundje wat ik daar nodig heb. op dat moment is die drive helemaal niet zo afgrijselijk meer.

    De rest van mijn drive sound haal ik lekker uit de mercury box.
    Got a quarter in my pocket.

  5. #7695
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    De boost kant is feitelijk de MC 401, just saying.

  6. #7696
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    IJsselstijn
    Berichten
    5.346

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    De boost kant is feitelijk de MC 401, just saying.
    I know! had die heel lang op mijn board totdat ik besloot om met de loud en louder attentuators op mijn amp ging boosten, getriggerd in mijn octa switch. Maar vind het boosten voor de preamp toch plezieriger. En ik kon deze 402 overnemen voor 55 euro. dus ik dacht, waarom ook niet.
    Got a quarter in my pocket.

  7. #7697
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glacius Bekijk bericht
    En ik kon deze 402 overnemen voor 55 euro. dus ik dacht, waarom ook niet.
    Prima prijs voor zo'n fuckpedaal


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #7698
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    IJsselstijn
    Berichten
    5.346

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Prima prijs voor zo'n fuckpedaal


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    Ik zie het anders, ik zie het als een hele goedkope 401 met een "aanhangsel" die ik niet hoef te gebruiken.
    Got a quarter in my pocket.

  9. #7699
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glacius Bekijk bericht
    Ik zie het anders, ik zie het als een hele goedkope 401 met een "aanhangsel" die ik niet hoef te gebruiken.
    Nee hoor, voor €55 zou ik 'm ook kopen. De boost is prima. We kijken er hetzelfde naar. De overdrive is ruk.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  10. #7700
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Update op beide bordjes.

    Met 'nieuwe' DOD Octopus:



    Met MXR Noise Clamp, ipv een Loopmaster:



    Die Noise Clamp is een leuke tip voor de pedalenstackers. Ik had 'm ooit gekocht als goedkope reserve, omdat destijds m'n ISP Decimator kapot was. Maar als je 'm als noise gate gebruikt als je je gain uit je versterker haalt, wat toen het doel was, is die Noise Clamp echt verschrikkelijk slecht. Maar ik kwam er laatst per toeval achter dat er binnenin een switchje zit, die, als je 'm omzet, de Noise Clamp tot een looper maakt. Daar heb ik nu dus de Maxon OD808 en de Barber Direct Drive in zitten. Staan voor m'n Ceriatone JCM 800 en dat werkt als een tiet. De JCM 800 op randje oversturing en de twee pedalen gestackt voor m'n gain/lead met een druk op de knop, plus dat de Noise Clamp dus wel goed werkt als noise gate voor gestackte pedalen. Tip voor de stackers onder ons.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top