Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 746 van 864 EersteEerste ... 246646696736744745746747748756796846 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.451 t/m 7.460 van 8638
  1. #7451
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Geen idee, is voor mij gedaan. Inclusief heel de bekabeling en aansluiten. Geklit is ie wel. Was niet kant en klaar dacht ik, wel speciaal voor o.a. de Splawn gemaakt, om het schakelen met de Musicom. Heeft een maat van mij geregeld, heeft leuke connecties.

  2. #7452
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard

    En voor de liefhebbers:




    Verzonden vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #7453
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Welke chorus heb je het over?
    Geen.
    Maar ik was altijd gek op het chorus effect, maar ik ben er inmiddels ook achtergekomen dat het een haast onmogelijke zoektocht is om een echte fijn klinkende chorus te vinden. Althans, fijn in mijn beleving. Jij kan een heel andere smaak hebben dan ik. Ik hield, zoals gezegd, van mijn ouwe CE-2 en naar mijn idee was dat een heel simpel ding, dus hoe moeilijk kan het zijn? Nou, moeilijk, want zelfs veel wat duurdere boutique chorus effecten vind ik niet te vreten.

    Een pedaal dat niet als zijnde een chorus in de markt is gezet wist, toen het op de markt kwam, meteen mijn hart te veroveren. En dat is de Keeley 30ms Double Tracker. En dat was vroeger (25 tot 30 jaar geleden) altijd het eerste waar ik naar vroeg als ik moest optreden. Ik wilde altijd een vocal doubler. Meestal hadden ze dat niet. Dus toen Keeley daarmee kwam wist ik al 'dit wordt interessant'. Het chorus effect is verbluffend mooi, maar het is meer dan dat. Er zit een prachtige reverb in, een hele mooie slap back delay en hij simuleert de ruimte van de Abbey Road Studio's, u wel bekend.
    Dus na enkele miskleunen heb ik nu een pedaal waar mijns inziens niet alleen de best klinkende 'chorus' in zit, maar ook enkele zeer nuttige andere effecten.

    Dus (@Leon) voor iemand die een goede chorus zoekt en een klein pedalenbakkie heeft of wilt is dit perfect, want je krijgt 3 of 4 topeffecten voor de prijs van 1.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #7454
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Vertel Vulva!!!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  5. #7455
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    maar... dat is gewoon een halve Strymon deco? Tapedeck met 2 koppen effect.
    Ik heb dat altijd als Abby Road effect gezien. Nouja, de solos sound van While my guitar gently wheeps dan en nog wat dingen in de 10cc realm. Als je de tijd korter maakt dan kom je op chorus en vervolgens via een Yours is no disgrace ding naar Als de rook om je hoofd is verdwenen flanger.

    Er zitten ook nog een Tom Waits short delay en een Blackmore/Brian Setzer long delay in maar ik denk dat niemand dat iets zal zeggen.

    Deco magic...

    Laatst gewijzigd door Pepe; 17 maart 2019 om 01:16
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #7456
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Vertel Vulva!!!
    Haha...., boven jouw "vertel Vulva!!!" had ik het juist zitten 'vertellen'. Even paar posts terug wezen dus. Ik had het over de Keeley 30ms Double Tracker.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    maar... dat is gewoon een halve Strymon deco? Tapedeck met 2 koppen effect.
    Ik heb dat altijd als Abby Road effect gezien. Nouja, de solos sound van While my guitar gently wheeps dan en nog wat dingen in de 10cc realm. Als je de tijd korter maakt dan kom je op chorus en vervolgens via een Yours is no disgrace ding naar Als de rook om je hoofd is verdwenen flanger.
    Er zitten ook nog een Tom Waits short delay en een Blackmore/Brian Setzer long delay in maar ik denk dat niemand dat iets zal zeggen.
    Als je de beschrijving erbij pakt verwacht je inderdaad iets enorm vergelijkbaars, maar toch hoor ik zelf altijd twee verschillende pedalen. Ik zie ze niet echt als concurrenten. De Strymon richt zich heel erg op die voorversterkersimulatie, die ik zelf (zeker als je het overdrijft) niet zo trek, terwijl de Keeley superclean is en blijft. De Keeley is ook veel ruimtelijker en minder 'recht in je smoel' en richt zich meer op het detuning effect icm een korte delay, die je ook nog weg kunt laten natuurlijk. Bij de Strymon gáát het juist om de delay. Het simuleert een tape-echo, toch? Natuurlijk, de short delay met een beetje modulatie, die zijn redelijk uitwisselbaar, ofschoon je dan wel de boostfunctie van de Deco uit moet schakelen. Maar verder?

    En, niet onbelangrijk, de Keeley is 2/3de van de prijs van de Strymon. De Strymon biedt ook wel weer wat voordelen, maar ook dat is sterk afhankelijk van wat je zoekt. De Keeley kun je intern dan weer op 'pro mode' zetten, mocht je meer controle willen over dat double tracking gebeuren.
    Ik ben iig volkomen gelukkig met de 30ms Double Tracker. En dat is meer dan slechts een kwestie van smaak. In mijn optiek zijn het twee compleet verschillende pedalen. En omdat het over chorus ging moest ik aan de 30ms Double Tracker van Keeley denken. Bij de Deco denk ik aan veel dingen, maar toch niet zozeer aan een fijn klinkende chorus.

    Wat ik zelf mooi vind aan het chorus geluid van de 30ms (tenslotte is chorus feitelijk een hele snelle delay, simpel gezegd) is de rijkdom van het geluid, juist vanwege de combi van detuning (tweemaal in pro mode) met reverb en een heel korte delay. En in de Abbey mode komt daar nog iets fraais bij, wat technisch vast is uit te leggen, maar niet door mij.
    Uiteraard heeft Brett Kingman het ding weer op geweldige wijze gedemonstreerd (aanrader!). Aan zijn gezichtje kun je altijd zo mooi zien wanneer hij het echt te gek vindt.
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 17 maart 2019 om 06:18
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  7. #7457
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Ik zal de BrettK vid opzoeken.
    Ben geen fan van die man zijn dirt pedal demo's, ik zat ik altijd te wachten tot hij het knop van de drive naar links ging zetten, in dat standje krijg je de meeste info over de voicing. Deed ie niet. Of zijn amp stond al op dirt.
    En hoe vaak kan een mens dezelfde lick van ACDC horen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #7458
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    @ Vulv: Oh sorry, ik begreep niet helemaal dat dat bij elkander hoorde. Ik zal er eens naar kijken! Merci pour le tip!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  9. #7459
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik heb die Keely Double tracker even beluisterd op Youtube. Die chorus klinkt inderdaad erg lekker. De vraag met die chorussen is wat mij betreft of ze ook klinken icm met een overdrive in de semi-clean en lichte crunch stand. Mijn nieuwe overdrive die ik gebruik voor een licht randje klinkt in elk geval niet icm met de choruspedaaltjes die ik heb.

  10. #7460
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Kijk ook even naar de Keeley Seafoam. Na een hele lange zoektocht bleek dit mijn ideale Chorus/Double Tracker...
    Ik zocht een Chorus die het goed met wat gain deed..
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top