Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 738 van 863 EersteEerste ... 238638688728736737738739740748788838 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.371 t/m 7.380 van 8630
  1. #7371
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Die MXR Bass Octave Deluxe gebruik ik voor gewoon gitaar. Vet pedaal! Ik heb alleen dat mid knopje nooit begrepen. Ik hoor het verschil niet.
    Er zitten in het pedaal trimpots die volgens mij invloed hebben op de midknop


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #7372
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Volgens de manual zou het echt een effect moeten hebben op het mid, maar ik hoor het echt niet. Lees net dat je inderdaad ook intern nog een slinger kan geven aan een trimpot, wat de midrange boost van 440 Hz naar 850Hz kan zetten. Ik weet niet of het effect net zoveel is als het extra kleine knoppie op de Carbon Copy, want die trimpot doet echt vrij weinig. Zou het eigenlijk 's moeten proberen, maar ik heb de Octave in bruikleen, dus kan eigenlijk niet zomaar het pedaal open schroeven. Misschien kan jij het 's doen, als test?

  3. #7373
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Er is een demo op youtube van dit pedaal waarbij tijdens het spelen aan de trimpots wordt gedraaid, dan kan je het effect ervan duidelijk horen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #7374

    Standaard

    Van


    Naar


    Switcher toegevoegd. En meer ruimte voor meer pedalen 😁

  5. #7375
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-H Bekijk bericht
    Waarschijnlijk omdat ze allemaal doormidden gebroken zijn

    Heeeeeerlijk geluid maar erg kwetsbaar met inputs en outputs op de pcb en de plastic constructie. Ik vind hem net wat lekkerder dan de Ibanez Analog Delay die als reserve in de kast ligt.
    Ik heb hier korte tijd dat analoge reverb pedaal van Arion in huis gehad. Tweede hands gekocht bij een winkel, helaas vertoonde hij kuren (wel gelukkig binnen de garantietermijn) en heb ik hem maar teruggebracht. Klonk op een bepaalde manier ook erg lekker. Naar mijn weten zijn er behalve dat pedaal slechts drie andere analoge reverb pedalen ooit gebracht, de DOD FX-45, VFE heeft er ook één en dan heb je nog die Spring King van Danelectro.
    Laatst gewijzigd door Brad; 14 januari 2019 om 02:10

  6. #7376

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Je hebt best veel pedalen. Kwam je bij optredens niet in de knoei met tapdansen met zoveel pedalen of heb je ook een schakelsysteem. Ik wil een alternatieve rig maken met de pedaaltjes die ik heb. Ik zit er aan te denken een voordelig schakelsysteem aan te schaffen.
    Nee heb ik niet, toen ik dit board bouwde (is denk ik ook alweer 8 jaar terug ofzo...) waren die ook nog niet zo voordelig te krijgen als nu. Ik heb het nooit echt overwogen eigenlijk, mis het niet denk ik. Mijn laatste bandje speelde rockabilly, dus de hele bovenste rij pedalen was nagenoeg altijd overkill Had toen wel in plaats van de mistress die Prof. Tweed en de reverb op de plank, en meestal hoefde ik alleen eens voor een solo die Fulltone boost in te trappen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Nou, ik vroeg het uit puur eigenbelang.
    Ik weet niet of je een beetje handig bent in die dingen, maar ik heb zelf ook een SHO kloon en dat was jarenlang mijn favoriete pedaal. Maar van het ene op het andere moment zat er ruis in de bak. En dat is nou net een van de mooie kenmerken van de SHO, dat ie alles juist zo mooi opschoont en de ruis weghaalt (buffertje).
    Nu zag ik dat wij beide woonachtig zijn in de oudste stad van Nederland, dus ik dacht 'is 1 plus 1 hier misschien 2?'
    Daar valt vast wel een mouw aan te passen ja. Ik stuur je even een PM!

  7. #7377
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Naar mijn weten zijn er behalve dat pedaal slechts drie andere analoge reverb pedalen ooit gebracht, de DOD FX-45, VFE heeft er ook één en dan heb je nog die Spring King van Danelectro.
    Wat betreft spring reverbs in pedaalvorm heb je er nog wel een aantal hoor. Sole-mate, carl martin headroom, en nog een aantal waarvan ik me de naam niet herinner. Maar ja, ze blijven relatief groot, en de meesten bij wie het spring-reverb geluid essentieel is voor hun sound, zullen denk ik toch blijven kiezen voor een versterker waar die inzit.
    Dat er niet zo veel BBD-reverbpedalen zijn verbaasd me niets (zelf kende ik ze niet, ik ken enkel synthesizers waar die bij ingebouwd zitten). Als een gitarist een “analoog reverbgeluid” zoekt, is dat doorgaans toch dat van een spring, en die klinken beduidend anders dan de BBDs. Bovendien geraak je met een goed ingestelde analoge delay al een heel eind wat dat betreft. En er zijn massa’s goede digitale reverbs beschikbaar.
    Van VFE ken ik eigenlijk geen analoge reverb.

  8. #7378
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.456

    Standaard

    De kleinste real spring verb die ik heb is de Gurus Sinusoid en daar zit een mini spring van Acoutronics in en ik denk niet dat het veel kleiner kan.
    Ondanks dat die veren veel kleiner zijn dan die uit een willekeurig Fender combo klinkt een verb VOOR de pre amp echt anders dan er achter en dat is precies de reden waarom ik er een paar heb, ondanks dat ze ook in de combo's zitten.
    Ik heb ook wel digitale verbs zoals die van Strymon en de programeerbare TC Electronic maar aan hoeveel parameters ik ook draai, het before preamp geluid zit er niet in.

    Die Boss spring verb was echt goed ondanks dat, het grote minpunt van het ding, het signaal helemaal digitaal werd omgezet. En op het moment dat ie uit de productie genomen werd zag je de 2ehands prijzen rocketeren.
    Die jongens van Boss hadden iets in handen maar snapten er weer eens helemaal niks van.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 15 januari 2019 om 16:10
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #7379
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2007
    Locatie
    At the Crossroads..
    Berichten
    469

    Standaard

    Nieuw plaatje:

  10. #7380
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fuchs Bekijk bericht
    Nieuw plaatje:
    Daar zit geen enkel lullig pedaaltje tussen. Maar dat kleed, waar heb je die vandaan? Ik vind 'm prachtig!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top