Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 736 van 864 EersteEerste ... 236636686726734735736737738746786836 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.351 t/m 7.360 van 8638
  1. #7351
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Volumeverschil is voor een deel wel op te vangen door de 2 part toewijsbare masters.

  2. #7352
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Uitgebreide maar tamelijk lyrische demo.https://www.youtube.com/watch?v=q_jaC9tW7zA

  3. #7353
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Nou ja, het is ook niet bepaald een lullige versterker. Het is een van de meest uitgebreide versterkers die ik ken, zowel qua sound als mogelijkheden (loops, aansluitmogelijkheden, midi, dat werk). En voor een belachelijk lage prijs natuurlijk. Ik bedoel, als je het afzet tegen de mogelijkheden, dan gaat die prijs nergens over. Een JCM 800 RI kost ongeveer net zoveel en dat is maar een heel eenvoudig versterkertje. Tuurlijk, zegt niks over het geluid, maar uit deze kun je een uitstekend JCM 800 geluid halen en nog veeeeel meer.
    Ik heb het filmpje bekeken en ik ben zeer verrast. Ik begrijp het enthousiasme. Voor mij persoonlijk zou dat OD2 kanaal er niet op hebben gehoeven. Ik denk dat ik het zelfs zonder dat OD1 kanaal wel af had gekund. Groot voordeel zijn de 6 direct oproepbare presets. Dat maakt het praktisch gebruik ervan zeer groot, zonder daarvoor naar midi te moeten grijpen. Super!

    Ik heb in het verleden mezelf regelmatig liggen afmoppen op de high glossy Marshall folders waarin voorlopers van deze versterkers stonden afgebeeld. Ik meen dat de prijzen van die dingen destijds wel een stuk hoger lagen, maar ja.... je was praktisch meteen klaar. Ik had midi spul, veel effecten, veel ideeën en het leek me geweldig om dat ding te gebruiken en op een slimme manier te combineren met mijn ouwe AC30. Ik had alles al helemaal uitgetekend en in mijn kop zitten en ik stond op het punt er een te kopen (niet deze, een vergelijkbare voorloper met alle toeters en bellen). En toen durfde ik ineens niet meer. Ik kreeg watervrees. Een fobie voor iets met meer dan een x aantal knoppen.

    Punt bij mij is dat ik niet alles afhankelijk wil laten zijn van de techniek. Ik werkte vroeger een tijdje met 19" spul en midi, tot er iets mis ging en ik het optreden moest spelen met slechts een gitaartje in een AC30. Sindsdien begin ik alleen nog maar aan spul waarvoor ik een back-upsysteem kan inzetten voor het geval er iets misgaat. Anders sta ik niet meer met een prettig gevoel te spelen. En aangezien ik niet in staat was om ook maar iets te verzinnen wat als back-up kon dienen voor die veelzijdige Marshall en ook niet de pecunia bezat om er meteen twee te kopen (was het maar zo'n feest) besloot ik het over een heel andere boeg te gooien. Ik verkocht vrijwel alles wat ik had, er kwamen pedaaltjes voor terug en ik kocht er een tweede AC30 bij.

    Om kort te gaan, ik hou van die versterker, maar ik ga liever voor iets eenvoudigers. Dat komt mijn gemoedsrust op het podium ten goede. Niet dat ik zo'n zenuwlijder ben op het podium, integendeel zelfs, maar dat is alleen maar omdat ik weet dat ik altijd voor alles een back-up heb. Alles wat belangrijk is tenminste.

    Dit gezegd hebbende, ik kan me voorstellen dat ik, als de portemonnee het toelaat, deze versterker nu wél zou kopen, op voorwaarde dat ik mijn Koch Pedaltone weer aan de praat zou krijgen. Die Pedaltone zou in dat geval functioneren als mijn back-up. Natuurlijk werkt dat niet precies hetzelfde, maar ook uit dat ding kan ik met 1 druk op een knop tussen veel verschillende soorten sounds schakelen, van clean via crunch naar flink overstuurd en nog wat solosettings.
    Verdomme, ik moet John nu toch maar eens een keer aan z'n taas gaan trekken. Aan de andere kant, met een beetje mazzel heb ik binnen twee weken het geld bij elkaar om een fucking duur overdrive pedaaltje te kopen (jawel mensen, ik hou het tóch nog een beetje on topic!). De Wampler Paisley Deluxe Dual Overdrive. Terwijl...., het is niet ondenkbaar dat ik dit ding nooit zo graag had willen hebben als mijn Koch nog steeds in goede staat was.
    Aan de andere kant....., toen ik de Koch Pedaltone gebruikte (en daar lyrisch over was) speelde ik altijd, waar ik ook kwam, over enkele buizenversterkers die bijna vol open gingen. Eerst twee AC30's, later kwam daar de JCM2000 bij en weer later vielen de Voxjes (tijdelijk, dacht ik toen nog) af. Met andere woorden, mijn geluid was altijd zeer constant, omdat de versterkers die ik gebruikte altijd superhard stonden. Ik speel nu op een Vox AC15, waarvan de voorversterker niet verder gaat dan (in het gunstigste geval) 3 uur en waarvan ik de eindtrap niet harder mag zetten dan 12 uur. En dan nóg word ik boos aangekeken!!! Iedere zichzelf respecterende gitarist lacht om zo'n (gebrek aan) volume. Nu, waarom haal ik dát er nou weer bij? Wel, omdat de Koch Pedaltone (buizen voorversterker) feitelijk gewoon kut klinkt op een laag volume. Hij gaat pas lekker klinken als ie de eindtrap van een flinke amp eens goed mag duwen. En aangezien dat never nooit niet meer gaat gebeuren, tenzij ik ooit nog eens in een stevige band zonder mietjes terecht kom, is die Wampler Paisley Deluxe per definitie de betere keus.
    Man, wat heb ik veel zin in het bouwen van mijn toekomstige (voorlopige) pedalboard!!!




    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    En jij en je familie ook de beste wensen Mario....
    Eensgelijks, Erik!
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 2 januari 2019 om 05:45
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #7354
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Och, als je er moeiteloos 2-3 goede sounds uit haalt is het toch al goed? De rest is meegenomen.
    Ziet er intimiderend uit maar is basically 4x dezelfde layout met verschillende smaken onderling.

    Mbt tot je PedalTone, moet het echt een flinke eindbak zijn?
    Kan ms ook met lichte eindbak in het rood en die verder uitversterken?
    En als de PT zo belangrijk is voor jouw geluid, ms beter om dáár een backup van te hebben?

  5. #7355
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Jouw 19”/MIDI periode heb ik overigens nooit iets van meegekregen.

  6. #7356
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    OD2 kanaal kan me overigens ook gestolen worden. 2 standjes clean, 2 standjes crunch, en 1 OD kanaal is genoeg voor me.

  7. #7357
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Och, als je er moeiteloos 2-3 goede sounds uit haalt is het toch al goed? De rest is meegenomen.
    Ziet er intimiderend uit maar is basically 4x dezelfde layout met verschillende smaken onderling.

    Mbt tot je PedalTone, moet het echt een flinke eindbak zijn?
    Kan ms ook met lichte eindbak in het rood en die verder uitversterken?
    En als de PT zo belangrijk is voor jouw geluid, ms beter om dáár een backup van te hebben?
    De PT klinkt goed op een versterker met flink wat headroom. Althans, dat vind ik. Een lichtere versterker schiet direct in het rood als je 'm op z'n donder geeft en dat is een geluid dat goed kán zijn, maar niet icm de Pedaltone. Dan krijg je oversturing op oversturing, wat ten koste gaat van de dynamiek. Niet mijn smaak.
    In mijn Fresia tijd gebruikte ik een paar losse overdrive pedaaltjes als back-up. Het is een noodoplossing, het hoeft niet hetzelfde te zijn. Nooit gebruik van hoeven maken trouwens. Maar ja, het slaat sowieso nergens op. Ik nam altijd 3 gitaren mee, terwijl ik nooit van gitaar wisselde. In 15 jaar tijd heb ik maar twee keer mijn eerste reserveplank nodig gehad, omdat er een snaar sprong. Maar als ik in dat geval geen derde gitaar heb, dan raak ik in paniek (behalve als er een gitaartechneut bij is).



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Jouw 19”/MIDI periode heb ik overigens nooit iets van meegekregen.
    Stelde ook niks voor en het was een heel korte periode. Ik had geen 19" rack, hoor. Nee joh, ik had alleen maar een Art SGE Mach II en die schakelde ik met mijn ME-5. Vlak voor een optreden ergens in of bij Wijchen, bleek dat er geen geluid meer uit de Art kwam. Schijnt dat er ergens in het binnenwerk van zo'n ding een batterij zit die gewoon leeg kan raken. En de ME-5 werkte ook al niet meer naar behoren, vandaar dat ik die slechts als schakelbak gebruikte. En toen zat ik ineens zonder al mijn voorgeprogrammeerde geluidjes. Da's kut. Sta je daar te spelen in een klein zaaltje met een versterker die weliswaar geweldig klinkt, maar die pas flink overstuurt als je 'm flink open zet. En dat vonden de mensjes aldaar te hard. En je weet dat ik destijds behoorlijk wat gain gebruikte. Dat was een situatie waar ik een vreemd soort angst door ontwikkelt heb. Sindsdien moet ik overal een soort back-up voor hebben, tenzij het om een chorus pedaaltje gaat of zo. Ik ga natuurlijk niet voor ieder effect een extra exemplaartje meenemen. Ik ben niet helemáál achterlijk.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  8. #7358

    Standaard



    Mijn huidige plankje, voorlopig alleen voor thuisgebruik nu mijn band al een tijdje uit elkaar is (mensen over het halve land heen verspreid, niemand had meer echt tijd, komt wel weer een keer). Plus de extra's er omheen gespreid, ik wissel af en toe eens wat om voor de gein.

    SHO clone -> polytune -> Carcosa fuzz -> Bad Monkey -> PDF2 -> Pork Loin -> Electric Mistress -> Aqua Puss -> Fat Boost

    Het hele gebeuren zit in een Showmaster 24 case, ergens op het forum slingert er ook nog wel een bouwverslag van rond voor de geinteresseerden. Heb achter het klepje een mooie patch bay gemaakt, dus daar gaat de stroom en de jack kabels in en klaar, erg fijn Alleen die Mistress heeft een interne voeding, want het is een ouwe, '79 meen ik. Het eindigt allemaal uiteindelijk in een Vox AC30 cc1, een amp die ik al jaren heb en echt magistraal klinkt in mijn optiek. Neem het gewicht graag voor lief. Als het stiller moet heb ik ook nog een oude Dynacord Twen combo, maar die moet hoognodig eens gereviseerd worden.

    Andere noemenswaardige dingen:
    De SHO clone staat altijd aan, iets onder unity gain. Doet vooral dienst als buffer gezien zowat de hele plank true bypass is en ik 2x 7m kabel erin prik.
    Die DOD Carcosa is gaaf!! Wat een smerige fuzz, lekker veelzijdig ook. Van hele lompe stoner, tot Hendrix, tot Dinosaur Jr. achtige klittenband sounds. Ik ben fan.
    Ik ben ook fan van die Pork Loin, klinkt mooi subtiel en de mogelijk om clean signaal bij te mixen houdt de boel lekker transparant.
    Dat grote blauwe ding is een Digitech PDS1002 digitale delay, uit begin jaren 90 geloof ik. Klinkt absoluut niet zo kraakhelder als een hedendaagse delay, maar dat vind ik wel charmant. De 2 seconden looper is ook grappig om mee te spelen.

    Vraag het verder gerust als je nog meer wil weten, ik praat er graag over (welke gitarist nou niet )

  9. #7359
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Heb je die SHO kloon zelf gebouwd?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  10. #7360
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2014
    Locatie
    Emmer Compascuum
    Berichten
    134

    Standaard

    Ik ben nu overgegaan op een Boss GT-1. Maar een tijdje geleden dit pedalboard gemaakt. Hout en afgewerkt met betonlook 😏 is te koop trouwens! 😉 handmade voor een zacht prijsje. Omdat ik het leuk vind dat iemand anders er plezier van heeft. Zonder pedals uiteraard! 😊


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top