Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 722 van 864 EersteEerste ... 222622672712720721722723724732772822 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.211 t/m 7.220 van 8636
  1. #7211
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schizo910 Bekijk bericht


    Ook weer aan het schuiven geweest. Het is af en toe net Tetris.
    Errug lekkere keuze qua pedalen!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #7212
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik heb ook wat nieuwe pedaaltjes en ben met een volledige overhaul bezig van mijn pedalboard. Het plan is om de 3PDT's te verwijderen en daar een relais voor in de plaats te zetten die ik vanuit een centrale unit aan ga sturen. Ook wil ik op twee plaatsen het volume kunnen regelen: pre alles, en pre delay. En aangezien in pre-delay het volume kan regelen ga ik ook kijken of ik het zo gemaakt krijg dat ik die in kan zetten als tremolo, slicer, noise gate, etc. Nu nog wat tijd vinden

    De uiteindelijke pedalen zijn nog niet uitgezocht, dit is maar een indicatie

    Speel jij met blote voeten of zo? Zodat je met grote teen die mini-pedaaltjes kunt bedienen? Staan toch vreselijk dicht op elkaar zo?
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  3. #7213
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Speel jij met blote voeten of zo? Zodat je met grote teen die mini-pedaaltjes kunt bedienen? Staan toch vreselijk dicht op elkaar zo?
    Ze komen nog veel dichter op elkaar te staan, want de footswitches worden vervangen door centraal aangestuurd relais.

  4. #7214
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BorisA Bekijk bericht
    Een jaar geleden was dit mijn (rommelige) board:



    Best tevreden van de sound, maar in de rock coverband was het toch niet zo handig om tussen de nummers door aan de knoppen te draaien.

    Sinds een klein jaar speel ik daarom met enkel de Boss MS-3 (in 4CM met mijn mesa MK5:25). Super handig, 1 patch (met vaak 2 sounds) per nummer en klinkt gewoon erg goed (in 4CM, NIET voor de input).

    Net terug een board gekocht, vooral om de opbouw te vergemakkelijken, en ook om de drives toch terug anoloog te hebben + een looper erbij te hebben (niet live, maar handig voor practice):





    Hierbij een korte "review" van wat materiaal waar je nog niet zoveel info over vindt:
    - De rockboard tres: super board, stevig, maar toch heel licht en handig om alles op te plaatsen. En betaalbaar. Echt wel een winner serie van rockboard.
    Wel een kleine waarschuwing: ik heb de tres 3.1C, dus die met case, en de case is in de hoogte (= wat je op je board plaatst) niet heel ruim. Achteraan zit wat marge, maar in de hoogte is het beperkt. Met mijn moog expression pedal op het bord kan de koffer niet dicht! Dus de goedkope m-audio ex-p staat erop. De moog kan ik altijd nog naast het board zetten. Een full-size cry baby zal waarschijnlijk ook niet lukken.
    - Rockboard MOD (MOD1 in mijn geval): nogal duur vind ik persoonlijk, maar eigenlijk onontbeerlijk om handig op te bouwen.
    - Rockboard flat cables (zo zitten er enkele stereo's op): erg goed, flexibel, en niet te duur. De plug vind ik wel nogal breed wat het moeilijk maakt om er meerdere naast elkaar te plaatsen.
    - Harley Benton Solder-free patch cable kit: WAUW! Spotgoedkoop en super makkelijk te monteren. Veel handiger dan de lava kit. En de HB's doen het gewoon van de eerste keer. De bijgevoegde handleiding was enkel in het Duits en de bijgevoegde cutter is waardeloos (gewoon met een degelijke cutter recht knippen volstaat), de kabel is niet super flexibel, maar ik heb spijt dat ik maar 1 set besteld had, anders was dit het enige wat op het board zat (met uitzondering van de stereo kabels)
    - Rockboard LT XL power bank: doet wat het moet doen. Met de pedalen op mijn board (alles in 1 daisy chain) kom ik theoretisch op (max) 650 mA. Na 3 uur nog halfvol dus zou meer dan genoeg power moeten hebben voor rehearsals en gigs.
    Even een vraagje Boris als je het goed vindt. Die Boss MS-3, wanneer je alle effecten uit hebt staan hoe klinkt het dan? Klinkt het dan anders dan wanneer je de gitaar rechtstreeks in de amp plugt en zo ja hoe anders?

  5. #7215
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Even een vraagje Boris als je het goed vindt. Die Boss MS-3, wanneer je alle effecten uit hebt staan hoe klinkt het dan? Klinkt het dan anders dan wanneer je de gitaar rechtstreeks in de amp plugt en zo ja hoe anders?
    Dit is gewoon op het internet te vinden: het is onhoorbaar, maar iemand heeft een tikkie compressie en wat extra hoog gemeten; precies dat wat je van een buffer kunt verwachten.

    3 sec Googlen:


  6. #7216
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik dacht al dat bij sample A de gitaar rechtstreeks in de amp zat. Klinkt warmer en voller. Inderdaad het verschil is klein maar toch wel duidelijk.
    Laatst gewijzigd door Brad; 12 september 2018 om 15:48

  7. #7217
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Knap dat je dat hoort met zo veel tussentijd. Lukt me niet.

  8. #7218
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Knap dat je dat hoort met zo veel tussentijd. Lukt me niet.
    Lukt mij ook niet, en ik heb zelf een MS3 (te koop).

  9. #7219
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2011
    Locatie
    Zuid-Noordholland
    Berichten
    236

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Lukt mij ook niet, en ik heb zelf een MS3 (te koop).
    Waarom te koop als ik mag vragen? Eerder was je er altijd positief over las ik. Zelf ben ik er nog erg tevreden mee.

  10. #7220
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Ben ook flink aan het downsizen. Back to Strymons. Zodadelijk alleen nog wah, tuner, Mobius, Timeline, Disaster Area controller. Ik lever qua modulatie kwaliteit op enkele terreinen wel iets in, maar gebruiksgemak, compactheid (meer dan 50% kleiner) en stuk minder gewicht/kabels/gedoe etc. is ook fijn. Foto's komen nog wel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top