Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 698 van 864 EersteEerste ... 198598648688696697698699700708748798 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.971 t/m 6.980 van 8635
  1. #6971
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.568

    Standaard

    Ach, metaalbewerking... Je kunt toch wel met een boormachine en een ijzerzaag omgaan? Als je kunt meten, kun je dit maken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #6972
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard Gear Acquisition Syndrome

    Mijn Showmaster koffer begon toch een beetje vol te raken, dus toen ik in de gelegenheid was om voor een leuk prijsje aan een Pedaltrain Classic 2 (nieuw, met koffer) te kunnen komen, heb ik dat gedaan. "Heb ik ruimte om wat te experimenteren met pedaaltjes"...

    Enfin, het is wat geëscaleerd, ben ik bang.



    Gutshot


    Keten: TC Electronic Bonafide buffer (onder het board) > PolyTune 2 > CryBaby > Alberta > Crayon > Dark Matter > '78 distortion > DS-1 > Digitech Ventura Vibe > Maxon ASC10 Ambient Stereo Chorus > Ninety Orange > Analog Delay > TC Electronic Hall Of Fame 2 (vetgedrukt is nieuw sinds de vorige post).

    De buffer heb ik toegevoegd, omdat er toch wel wat kabellengte in het board zit en voor mijn gevoel helpt het wel om wat sprankel te behouden in het geluid. De Ventura heb ik maar bijbesteld bij een bestelling bij Thomann, voor dat geld (69 euro) toch interessant om te proberen en vooralsnog wel prettig - en ja, hij "hoort" voor de drives, maar ik vind 'm hier lekker klinken. De Chorus had ik al een tijdje op de korrel, ik had nog een goedkope analoge chorus liggen die ik na het opbouwen van de pedaltrain er weer eens tussen heb gezet en die deed me vooral beseffen dat ik toch wel weer eens een goede chorus wilde hebben - die goedkope voegde nogal snel wat ongewilde drive toe (!). Ik denk dat Bax een foutje heeft gemaakt, want ik heb 'm vorige week besteld voor nog geen 30% van waar ze hem nu voor op hun site hebben staan. Ik klaag niet... De HOF2 is gekomen in de plaats van de Boss reverb die ik eerder had. Niet wat analoogs dus, ik was vooral benieuwd naar de MASH functie, waarmee de switch ook meteen een soort expressiepedaal is, waarmee je 1 van de parameters kunt variëren. En ja, dat werkt, maar het is wel vrij lastig om de variatie subtiel te houden, en de drempel tussen normaal en met expressie is ook nogal abrupt.

    Voedingsgewijs zijn de 2 OneSpots vervangen door een OneSpot Pro CS6, waarbij de de ventura, chorus, phaser, delay en reverb een eigen geisoleerde output hebben en de rest met een daisychain op één 500 mA is aangesloten. De boel is behoorlijk stil, alleen als ik de DS1 of de Dark Matter samen met de Alberta aan heb, is er wat brom en ruis te horen. Die beide een eigen voeding geven (elk een onespot) lost dat niet op, verhoogt de ruis op met name de DS-1 zelfs aanmerkelijk, dus ik ga er maar vanuit dat het een onoverkomelijke bijkomstigheid van een flinke portie gain is (niet onlogisch...). Niks wat een noisegate niet zou kunnen oplossen, maar voorlopig laat ik het mooi zo, want echt hinderlijk vind ik het ook weer niet. Het is vooral dat het opvalt, omdat het board voor de rest nu echt muisstil is.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk Bekijk bericht
    Is die patchbox zelf gebouwd? Blijft altijd handig, zal 's kijken of ik daar überhaupt ruimte voor heb op mijn board.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edokter Bekijk bericht
    Die heb ik besteld bij Bright Onion Pedals in de UK.
    Ik had ook geen zin om zelf te bouwen en ik had Bright Onion voorbij zien komen in een gear rundown van die gast van de RHCP. Op het moment dat edokter dit schreef, had ik net mijn bestelling voor een 2 Gang Patchbox ingegeven, die je nu in de gutshot linksboven ziet zitten. Voor in totaal iets meer dan 30 euro had ik geen zin zelf te gaan zitten kloten.
    Turn it up • Bring the noise

  3. #6973
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Geil bordje, Bat!
    Dom vraagje, maar die gekleurde doppen die je op de on/off-knoppies van je pedalen hebt gedrukt, waar is dat voor?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #6974
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik gok anti-slip en wellicht iets langer/hoger.

  5. #6975
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard



    Dit bord heb ik gisterenavond op een optreden gebruikt. Het is nog wat zoeken naar instellingen. Kanaal 1 van de mercury box klinkt nog wat te zompig. Nieuw zijn de chorus van Pigtronix en de Sub 'n Up van TC. Die chorus klinkt geweldig! Ik ben de enige gitarist in de band en bij bepaalde nummers komen de noten die ik speel echt veel beter uit. Het geluid vult ook mooi. Ik had gehoopt met die Sub 'n Up om een tweede gitaar te kunnen simuleren die een octaaf hoger speelt, maar dat geluid komt nog niet super door. Het zal nog even zoeken zijn naar instellingen. Als iemand suggesties heeft?

    Qua OD/Disto is hetgeen ik heb erg bruikbaar. Voor de vettere sounds combineer ik de Ep-booster en de tubescreamer, en de Mercury Box is dan voor wat zwaardere distortion.
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

  6. #6976
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Outrage Bekijk bericht
    Dit bord heb ik gisterenavond op een optreden gebruikt. Het is nog wat zoeken naar instellingen. Kanaal 1 van de mercury box klinkt nog wat te zompig. Nieuw zijn de chorus van Pigtronix en de Sub 'n Up van TC. Die chorus klinkt geweldig!
    Ja, die pigtronix chorus klinkt geweldig!
    Echter, als je hem clean gebruikt hoor je er er een soort vervorming doorheen.
    Er was destijds iemand hier op dit forum die hem ook had, en dit niet ervaren had, dat was wel vreemd.
    Aangezien ik er twee gehad heb met dit fenomeen, en pugtronix bevestigt dat dit "by design" het geval is, zou ik het apart vinden als er units zijn die dit niet hebben.
    Heb je hier ooit wat van gemerkt?

  7. #6977

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bat Bekijk bericht
    Mijn Showmaster koffer begon toch een beetje vol te raken, dus toen ik in de gelegenheid was om voor een leuk prijsje aan een Pedaltrain Classic 2 (nieuw, met koffer) te kunnen komen, heb ik dat gedaan. "Heb ik ruimte om wat te experimenteren met pedaaltjes"...

    Enfin, het is wat geëscaleerd, ben ik bang.



    Gutshot


    Keten: TC Electronic Bonafide buffer (onder het board) > PolyTune 2 > CryBaby > Alberta > Crayon > Dark Matter > '78 distortion > DS-1 > Digitech Ventura Vibe > Maxon ASC10 Ambient Stereo Chorus > Ninety Orange > Analog Delay > TC Electronic Hall Of Fame 2 (vetgedrukt is nieuw sinds de vorige post).

    De buffer heb ik toegevoegd, omdat er toch wel wat kabellengte in het board zit en voor mijn gevoel helpt het wel om wat sprankel te behouden in het geluid. De Ventura heb ik maar bijbesteld bij een bestelling bij Thomann, voor dat geld (69 euro) toch interessant om te proberen en vooralsnog wel prettig - en ja, hij "hoort" voor de drives, maar ik vind 'm hier lekker klinken. De Chorus had ik al een tijdje op de korrel, ik had nog een goedkope analoge chorus liggen die ik na het opbouwen van de pedaltrain er weer eens tussen heb gezet en die deed me vooral beseffen dat ik toch wel weer eens een goede chorus wilde hebben - die goedkope voegde nogal snel wat ongewilde drive toe (!). Ik denk dat Bax een foutje heeft gemaakt, want ik heb 'm vorige week besteld voor nog geen 30% van waar ze hem nu voor op hun site hebben staan. Ik klaag niet... De HOF2 is gekomen in de plaats van de Boss reverb die ik eerder had. Niet wat analoogs dus, ik was vooral benieuwd naar de MASH functie, waarmee de switch ook meteen een soort expressiepedaal is, waarmee je 1 van de parameters kunt variëren. En ja, dat werkt, maar het is wel vrij lastig om de variatie subtiel te houden, en de drempel tussen normaal en met expressie is ook nogal abrupt.

    Voedingsgewijs zijn de 2 OneSpots vervangen door een OneSpot Pro CS6, waarbij de de ventura, chorus, phaser, delay en reverb een eigen geisoleerde output hebben en de rest met een daisychain op één 500 mA is aangesloten. De boel is behoorlijk stil, alleen als ik de DS1 of de Dark Matter samen met de Alberta aan heb, is er wat brom en ruis te horen. Die beide een eigen voeding geven (elk een onespot) lost dat niet op, verhoogt de ruis op met name de DS-1 zelfs aanmerkelijk, dus ik ga er maar vanuit dat het een onoverkomelijke bijkomstigheid van een flinke portie gain is (niet onlogisch...). Niks wat een noisegate niet zou kunnen oplossen, maar voorlopig laat ik het mooi zo, want echt hinderlijk vind ik het ook weer niet. Het is vooral dat het opvalt, omdat het board voor de rest nu echt muisstil is.





    Ik had ook geen zin om zelf te bouwen en ik had Bright Onion voorbij zien komen in een gear rundown van die gast van de RHCP. Op het moment dat edokter dit schreef, had ik net mijn bestelling voor een 2 Gang Patchbox ingegeven, die je nu in de gutshot linksboven ziet zitten. Voor in totaal iets meer dan 30 euro had ik geen zin zelf te gaan zitten kloten.

    Hoe bevallen je patchkabels ??? EBS toch?

    Luut

  8. #6978
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ja, die pigtronix chorus klinkt geweldig!
    Echter, als je hem clean gebruikt hoor je er er een soort vervorming doorheen.
    Er was destijds iemand hier op dit forum die hem ook had, en dit niet ervaren had, dat was wel vreemd.
    Aangezien ik er twee gehad heb met dit fenomeen, en pugtronix bevestigt dat dit "by design" het geval is, zou ik het apart vinden als er units zijn die dit niet hebben.
    Heb je hier ooit wat van gemerkt?
    Ik heb hem pas en twee keer gebruikt, 1 keer tijdens de repetitie en 1 keer tijdens het optreden. Ik zal eens op die vervorming letten. Ik heb hem voor het optreden in de effectsloop geplaatst. Ik heb wel het idee dat hij zo clean precies een soort van boost geeft.
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

  9. #6979
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Geil bordje, Bat!
    Thanks!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Dom vraagje, maar die gekleurde doppen die je op de on/off-knoppies van je pedalen hebt gedrukt, waar is dat voor?
    Eigenlijk ging het me vooral om de Venture Vibe. Als je daar de switch van ingedrukt houdt, versnelt de vibe. Als je dat doet met sokken (of schoenen... oké: sloffen met te dunne zolen) aan, dan is dat minder comfortabel. Daarom zo'n dopje erop. Had er ook 1 op de HOF2 willen drukken, maar dat past dus niet, die heeft een net wat bredere kop op de switch.

    Bijkomend voordeel: switch wordt wat hoger (wat Erik ook aangeeft). Bij het ingedrukt houden van de switch van de Ventura (of zelf alleen het indrukken), kwam het wel eens voor dat de knoppen van de pedalen eronder verdraaiden. Nogal onhandig dat de Alberta ineens flink gain opleverde, terwijl ik alleen een randje verwachtte. Ik hoefde er eigenlijk maar eentje, maar ze zitten in een zakje van tien, dus heb ik ze op wat andere pedalen op dezelfde rij gedrukt en dat werkt ook wel fijn, iets grotere trefkans.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cannondale_01 Bekijk bericht
    Hoe bevallen je patchkabels ??? EBS toch?
    Ja, EBS PG-10, 18 en 28. Er kwam hier laatst een filmpje voorbij waarin heel veel patchkabels werden getest en daar kwamen deze overall niet zo heel best uit, maar mij bevallen ze prima. Waar ik last heb van brom en ruis, komt dat niet door de kabels. Het signaal blijft ook prima intact, maar dat komt deels ook door de buffer. Belangrijkste reden dat ik ze heb is dat de stekkers minimale ruimte innemen. Voor de langere lengtes in het board gebruik ik dikkere kabels van boss/roland.
    Turn it up • Bring the noise

  10. #6980

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ja, die pigtronix chorus klinkt geweldig!
    Echter, als je hem clean gebruikt hoor je er er een soort vervorming doorheen.
    Er was destijds iemand hier op dit forum die hem ook had, en dit niet ervaren had, dat was wel vreemd.
    Aangezien ik er twee gehad heb met dit fenomeen, en pugtronix bevestigt dat dit "by design" het geval is, zou ik het apart vinden als er units zijn die dit niet hebben.
    Heb je hier ooit wat van gemerkt?
    Ja, dat was ik. Bij mij geeft die Quantum alleen een flinke boost in het hoog en dat pakt meestal prettig uit. In envelope mode accentueert dat de attack. Nu heb ik wel standaard een buffer aan het begin van de keten staan dus misschien dat ik daarom geen last heb van vervorming.
    Maar vervorming in een chorus "by design"? Merkwaardig. Nu weet ik natuurlijk niet hoe Pigtronix jouw "vervorming" heeft geïnterpreteerd maar in feite is natuurlijk elk effect een vervorming van het geluid. Zouden ze dat niet bedoelen?
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top