Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 688 van 863 EersteEerste ... 188588638678686687688689690698738788 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.871 t/m 6.880 van 8630
  1. #6871

  2. #6872

  3. #6873
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Deze?


  4. #6874

    Standaard

    Ja tx. Ik snap niet dat ie nu steeds opnieuw geplaatst wordt.

  5. #6875
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2011
    Locatie
    Zuid-Noordholland
    Berichten
    236

    Standaard


    Laatste toevoegingen:
    EHX Neo Clone om een Tone City Angel Wing te vervangen (deze hield ineens op met werken en het vervangende exemplaar kwam defect aan..). G-Lab True Bypass Wah Pad om de CryBaby mini switchless te maken. De Mooer Yellow Comp staat alleen op de Wah Pad wegens ruimtegebrek, deze staat altijd aan voor een beetje compressie en wat extra hoog.

  6. #6876
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Fijn topic dit toch, wederom net board hoor!

  7. #6877
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Zo, even wat stof wegblazen van m'n account. M'n bordje heb ik de afgelopen maanden sowieso flink opgefrist en ziet er nu zo uit:




    De signaalketen:

    Polytune, vervanger van m'n ouwe trouwe DT-10, deze is veel rapper qua tracken. En dat polytune dingetje is ook best geinig.

    Crybaby, tja, wat moet ik daar verder nog over zeggen.

    Alberta, al heel lang op m'n plank, wil ik voor geen goud kwijt. Kom er altijd weer bij terug om met name de drives op het rechte pad te krijgen.

    Crayon, nieuw sinds deze week. Heb heel lang een Jeckyll & Hyde (de originele grijze) gehad, die moest wijken toen er wat andere dingen bij kwamen vanwege geen plek. Miste toen een overdrive tussen de Alberta en het heftiger spul. Heb een MojoMojo geprobeerd, geen vrienden mee kunnen worden, kleurde het geluid teveel op een onplezierige wijze. Dinsdag zette ik de Crayon op m'n plank, min of meer met de knoppen zoals ze nu staan en ik was meteen klaar, precies wat ik zocht. Lekker transparant, lekker randje.

    Dark Matter, impulsaankoopje, er als zovelen ingetuind denkende dat dit een metal!!! pedaaltje zou zijn en zoiets zocht ik om een beetje mee te klooien. Fout, voor dat soort metal is dit pedaal lang niet strak genoeg. Wel herbergt dit doosje een vrij knappe imitatie van een zuigende buizenbak waarvan de buizen over hun nek dreigen te gaan (vind ik dan). Dus mag ie blijven.

    '78 Distortion, wat een fijn distortionbakje blijft dit toch.

    DS-1, ik speel inmiddels een jaar of 30 gitaar, maar echt waar, dit is m'n eerste. Weinig subtiels aan, maar met wat hulp van de Alberta lijkt het nog wel ergens op.

    Ninety Orange
    , schaamteloze kloon van de Phase 45/90 natuurlijk. Volstaat in die rol ook ruimschoots.

    Analog Delay, het logo moet al wel genoeg zeggen. Ik ban lang geen delay liefhebber geweest, maar besef nu dat dat komt door het toch wat klinische gehalte van de digitale delays die ik tot nog toe had. Dit analoge dingetje is heel erg fijn.

    RV-3, alleen voor de reverb. Gekocht omdat ik niet afhankelijk wilde zijn van reverb in een amp. Kan natuurlijk veel meer, maar zoals ik al zei ben ik niet zo van de digitale delay. Ook deze wordt wellicht nog eens vervangen door iets analoogs.

    Het geheel wordt gevoed door twee 1spots onder de verhoging. Stroom komt binnen via een euroconnector, instrumentkabels in en uit aan de rechterkant. Patchkabels vrijwel allemaal EBS flatcables, behalve een wat langere kabel om van de tuner naar de wah te komen (roland/boss kabel vanwege de wat langere afstand) en van de wah naar de Alberta (zonder specifieke reden). Pedalen zitten "vast" met behulp van haakjesklittenband op een deurmat waarmee ik de bodem van de plank bekleed heb.
    Turn it up • Bring the noise

  8. #6878

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bat Bekijk bericht
    '78 Distortion, wat een fijn distortionbakje blijft dit toch.
    Mee eens! Hoe verhoudt de Crayon zich t.o.v. deze, qua klank en gain?

  9. #6879
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Zoals je ziet heb ik bij de 78 de tone redelijk dicht staan, anders wordt het te schel t.o.v. het cleane geluid. Bij de Crayon hoefde ik alleen een beetje bass bij te draaien. Wil je kleuring, dan is de Crayon beter te managen dan de 78. De 78 heeft - eigelijk wel voorspelbaar - wat meer nadruk in het midden in het hele bereik van de tone-knop. Maar dat is ook net wat hem, voor zijn doel, het voor mij juiste geluid geeft. Bij de Crayon kun je de mid benadrukken door treble en bass terug te draaien, en andersom. Met de knoppen op het midden is het een vrij transparant pedaal. Kort gezegd heeft de 78 altijd zijn eigen karakter, wat je moet liggen, terwijl de Crayon in de basis veel neutraler is, maar ook goed naar smaak bij de kleuren is.

    Qua gain is er maar beperkt overlap, de Crayon is een niet al te zware overdrive, de 78 een stevige distortion.
    Turn it up • Bring the noise

  10. #6880
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard



    Ocd eindelijk werkend gekregen en gister even graphics op de cleanboost gezet
    afgezien van de looper, hof en ampswitcher zijn t allemaal zelfbouw pedalen.

    Tuner is onderweg, wah heb ik even geen geld meer voor maar die komt er ook nog bij.
    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top