Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 676 van 865 EersteEerste ... 176576626666674675676677678686726776 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.751 t/m 6.760 van 8641
  1. #6751
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Dit is een USA Legacy. Ik heb ook een USA ASAT Special, beide vierpuntsbevestiging (dus geen vintage G&Ls).

    De Tribute series zijn prima gitaren en zeker voor dat geld. Ze zijn echter niet te vergelijken met de USA planken. Veel meer balans, dynamiek en diepte in het geluid. Op een of andere manier voelen ze ook steviger, strakker. Een Tribute komt in vergelijking met een gemiddelde gitaar zeer netjes uit de verf (ik had een tijdje een Legacy als backup), maar een USA maakt er wel gewoonweg gehakt van.

    Detail: het passieve bass/midboost- cut systeem werkt bij een goede amp geweldig. Ik heb achteraf amps gehad met minder vermogen (wederom dank voor je tip om voor meer vermogen te gaan) en nu heb ik een soort passieve equalizer op mijn Legacy. Zo was het ook bedoeld.. maar nu is de impact veel groter. Zalig!
    Laatst gewijzigd door EBOUE; 20 juni 2017 om 16:13
    You can't be a vet. You rock too much.

  2. #6752

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EBOUE Bekijk bericht
    Dit is een USA Legacy. Ik heb ook een USA ASAT Special, beide vierpuntsbevestiging (dus geen vintage G&Ls).

    De Tribute series zijn prima gitaren en zeker voor dat geld. Ze zijn echter niet te vergelijken met de USA planken. Veel meer balans, dynamiek en diepte in het geluid. Op een of andere manier voelen ze ook steviger, strakker. Een Tribute komt in vergelijking met een gemiddelde gitaar zeer netjes uit de verf (ik had een tijdje een Legacy als backup), maar een USA maakt er wel gewoonweg gehakt van.

    Detail: het passieve bass/midboost- cut systeem werkt bij een goede amp geweldig. Ik heb achteraf amps gehad met minder vermogen (wederom dank voor je tip om voor meer vermogen te gaan) en nu heb ik een soort passieve equalizer op mijn Legacy. Zo was het ook bedoeld.. maar nu is de impact veel groter. Zalig!
    Dank voor de info, ik moet dus wel kijken voor de US en A made modellen.

  3. #6753
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Prima. Tweedehands komt er regelmatig wel wat leuks voorbij. Meeste Legacys zitten in de range van 650 tot 900 grofweg. Ze zijn goed gebouwd, je kunt je er weinig builen aan vallen. Er staat er momenteel een te koop voor nog geen 600 op MP. Leuk ding met koffer.
    You can't be a vet. You rock too much.

  4. #6754

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EBOUE Bekijk bericht
    Prima. Tweedehands komt er regelmatig wel wat leuks voorbij. Meeste Legacys zitten in de range van 650 tot 900 grofweg. Ze zijn goed gebouwd, je kunt je er weinig builen aan vallen. Er staat er momenteel een te koop voor nog geen 600 op MP. Leuk ding met koffer.
    Op dit moment geen geld over maar ik houd het in mijn achterhoofd!

  5. #6755
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Onkelpazuzu Bekijk bericht


    Kleine update: Phaser naar het begin van de keten verplaatst (dat had ik veel eerder moeten doen), en de OCD en RAT vervangen door de Blackstar HT Dual. Ik merk trouwens dat die Blackstar erg goed samenwerkt met de Tube Screamer.

    De totale keten is nu (in de effect loop van de Trio+): gitaar - phaser - TS - HT Dual - Chorus - Volume - Delay - Reverb.
    Hey onkel, ik heb dezelfde ibanez phaser. Lekker pedaaltje. Waarom is die beter aan het begin de keten?
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  6. #6756
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Waarom is die beter aan het begin de keten?
    Omdat persoonlijke voorkeur?

    Ik heb het liefst mijn phaser ook voor de drive, minder 'straaljager' meer 'warme wah'.

  7. #6757
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Heeft ook mijn voorkeur. Werkt ook fijner met gain, meer er in dan er op. Vind ik dan.

  8. #6758
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 mei 2007
    Locatie
    Het Hoge Noorden des Lands
    Berichten
    216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Hey onkel, ik heb dezelfde ibanez phaser. Lekker pedaaltje. Waarom is die beter aan het begin de keten?
    Ik had hem eerst na de drive(s) staan, maar vond hem dan te scherp en te sterk gedefinieerd worden - het mocht van mij wel wat warmer en subtieler. En dit werkt echt prima voor mij, vooral bij een niet al te zware oversturing. Maar zoals de anderen ook opmerken, het is en blijft een kwestie van smaak.
    "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."


    ― Philip K. Dick

  9. #6759

    Standaard

    Mijn boardje nu, maar er komt weer een pedaal bij dus zal iets groters moeten. 70x40 ofzo.
    Enige adviezen???


  10. #6760
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard



    Zo, de boel eens flink omgegooid....
    Het begon met de H2O... altijd mijn lievelings geweest maar ik kon niets met die vorm. De V3 is wat dat betreft een stuk handiger. Hij kwam in de plaats van een Flashback en een Black Label Chorus.
    Hierdoor had ik op de hoek ineens veel ruimte over. Dus de Polytune mini vervangen door een Polytune2 (normaal formaat). Veel beter zichtbaar!!!
    De Crybaby from Hell heeft plaats gemaakt voor een Crybaby Classic.... lekker zonder draaiknopjes!!!
    De Xotic BB heeft plaats gemaakt voor de Powerdriver en de Serrano Picoso heeft plaats gemaakt voor de Spark Mini. Op mijn thuisversterker klinkt het allemaal heerlijk... snel maar eens op oorlogssterkte uitproberen...
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top