Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 667 van 865 EersteEerste ... 167567617657665666667668669677717767 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.661 t/m 6.670 van 8641
  1. #6661
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.339

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door orangerocker Bekijk bericht
    Ik denk dat je de Harley Benton switcher bedoelt, maar dit is een Moen Gec8JR (ook een relatief goedkope chinese switcher). Werkt vlekkeloos, stille switches, voldoende presets en in zijn algemeenheid een verademing om met een switcher te spelen ipv tapdancen.

    Soundwise is er niks op aan te merken, het is een true bypass switcher zonder ingebouwde buffer dus het heeft nul effect op je geluid.
    Kan je, nadat je een preset hebt opgeroepen, ook ter plekke binnen je preset pedalen aan/uit schakelen?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #6662
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Geen pedal mode volgens mij. Bij de HB ook niet.

  3. #6663
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2011
    Locatie
    Zuid-Noordholland
    Berichten
    236

    Standaard

    Klopt, geen pedal mode. Het is een betrekkelijk basic looper, wat voor mij perfect werkt. Zoals je enkele pagina's terug kan lezen heb ik de loops ingedeeld in: pre-od modulatie, od, post-od modulatie en boost. Zo kan ik per nummer selecteren welke od en welke modulatie ik ga gebruiken, en dit allebei met of zonder boost gebruiken.

  4. #6664
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik heb de Harley Benton Switcher van Thomann - heel goed product!!! Is eenvoudig, maar toch voldoet het. Gebruik de midi en switchchannel mogelijkheid niet, domweg omdat ik geen midi apparaten en geen kanaalswitch mogelijkheid heb op mijn versterker.

    Het zijn goede compacte switchers, en allerzins het geld waard!!!!

  5. #6665
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Na een lange afwezigheid (veel kopen/verkopen/terugkopen en andere projectjes) is hier dan weer eens een bijdrage van Nitefly
    Dit is de 'grote plank' en hij is voor dit jaar eigenlijk gewoon klaar (...) !



    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  6. #6666

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Kan je, nadat je een preset hebt opgeroepen, ook ter plekke binnen je preset pedalen aan/uit schakelen?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Kun je dat dan niet met de pedalen zelf doen? Ik zou denken dat je zo'n switcher juist wil gebruiken om het tapdansen te beperken en in één keer een combinatie van pedalen wilt kiezen. En als je dan binnen zo'n combinatie toch nog een pedaal aan of uit wilt zetten, dat je dat dan met het pedaal zelf doet. Of heb ik het niet goed begrepen?

  7. #6667
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Niet de pedalen die in de loops zitten die geen onderdeel van je patch uitmaken natuurlijk ....

    De (betaalbare) G-lab kan dit trouwens ook ...

  8. #6668
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Yep, G-lab heb ik gehad (GSC-2) en die kon dat idd ook. Heb nu een Yoyo PXL-8 (=HB), wat simpeler, geen MIDI, (niet nodig sinds ik geen Mobius meer heb). wel channelswitching (maar ik heb een 1 kanaals amp).
    Alles behalve de drive pedalen zitten in pre/post presets. Drive pedalen hangen in de pre-post loop van de switcher. Ik kan dus per preset zelf drive pedalen intrappen. Scheelt een hoop presets programmeren.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 26 mei 2017 om 15:35

  9. #6669
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edje kadetje Bekijk bericht
    Kun je dat dan niet met de pedalen zelf doen? Ik zou denken dat je zo'n switcher juist wil gebruiken om het tapdansen te beperken en in één keer een combinatie van pedalen wilt kiezen. En als je dan binnen zo'n combinatie toch nog een pedaal aan of uit wilt zetten, dat je dat dan met het pedaal zelf doet. Of heb ik het niet goed begrepen?
    Dat zou idd kunnen. Je hebt een aantal pedalen in een preset geprogrammeerd waarbij je tijdelijk ff 1 pedaal uit zet.
    Nadeel is dat wanneer je nogmaals die geprogrammeerde preset kiest, (of iedere andere preset waar dat pedaal ook deel van uit maakt) dat bewuste pedaal de volgende keer wel uit staat..

    In "Pedal mode" kun je het board ff als aan/uit switcher gebruiken voor individuele pedalen. Schakel je terug naar preset mode, dan is dat pedaal de volgende keer weer wel beschikbaar binnen iedere preset waar ie deel van uit maakt. (voorwaarde is wel dat ieder pedaal in die chain een eigen loop en schakelaar heeft..)
    Laatst gewijzigd door MarkS; 26 mei 2017 om 15:30

  10. #6670
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.339

    Standaard

    ... en als je van preset mode naar pedal mode schakelt, blijft de laatste preset dan "aanwezig"? Zodat je binnen die preset dus met pedal mode kan schakelen?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top