Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 665 van 864 EersteEerste ... 165565615655663664665666667675715765 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.641 t/m 6.650 van 8635
  1. #6641
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    Ik heb m'n Strymon Mobius verkocht en de Ventura er voor in de plaats gezet. Ik gebruikte écht te weinig effecten uit de Mobius voor de ruimte die hij innam. Verder is de DOD Looking Glass erbij gekomen. De Catalinbread 5F6 en Looking Glass liggen een beetje in het verlengde van elkaar qua geluid. Beide lekker aanslag gevoelig en ze stacken lekker samen. Ik ben totaal niet merk gericht maar zo langzamerhand wordt het een aardig Digitech/DOD bord.


  2. #6642
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.070

    Standaard

    Je bent niet de eerste die om die reden afscheid neemt van een Mobius. Voor mij speelden nog een paar andere zaken mee:
    - Ik vond de kwaliteit van sommige effecten minder dan van losse pedalen.
    - MIDI aansturing om effecten te kiezen is een must. Ik had weliswaar een GLab controller, maar toch… too much hassle.
    - Zelfs met de pre/post optie liep ik "vast" met de trem. Een aantal effecten zoals phaser had ik pre-drive, veel modulatie (chorus/flanger) post-drive. Maar de trem wilde ik ook post drive, maar wel ná mijn delays en reverb. Dus eigenlijk wilde ik nog een soort "post-post" loop. Want de modulatie had ik in de post-loop wel voor mijn delays en reverb.
    - maar 1 effect tegelijk, dus bijv. een tremolo na een phaser ging niet.

    ps: ik wil die Destroyer als standalone!
    Laatst gewijzigd door MarkS; 16 mei 2017 om 11:47

  3. #6643
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    Midi stuurde ik ook aan via FXL8, dat was wel erg handig. Maar ik gebruikte echt alleen de Vibe en Rotary en heel soms de Trem. Een van de redenen dat ik GAS kreeg voor dat ding was de Destroyer. Maar binnen de band bleek het een gimmick die nauwleijks bruikbaar was en bij studiowerk zijn er andere middelen die een beter resultaat geven.
    Ik had het eigenlijk ook kunnen weten. Ik had ooit een M9 van Line6. Het idee van veel effecten in een compact bakje lijkt zo aantrekkelijk, maar in de praktijk wil ik gewoon een simpel doosje met knoppies. What you see is what you get, zeg maar.
    De Flashback verkreeg ik door een ruil. Leek me ook wel tof, die toneprint optie en het tweaken via de editor. Praktijk valt ook weer tegen, ik gebruik de editor nooit, het over beamen vanaf je telefoon is leuk, maar ook daar eindig je vaak weer met dezelfde setting. Ik denk eraan ook deze weg te doen en gewoon een delay te nemen waar je door de stand van de knoppen gewoon ziet wat je settings zijn.
    Laatst gewijzigd door schizo910; 16 mei 2017 om 12:14

  4. #6644
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.070

    Standaard

    Ben ook afgestapt van de Flashback. Kwalitatief goed maar imho beetje saai en karakterloos. Heb er nu een Ibanez DML-10 en een ADL voor in de plaats.

    Mobius via MIDI op de GLab ging op zich prima, maar weer meer programmeerwerk, door menu's scrollen etc. WYSIWYG dmv knopjes is een stuk overzichtelijker en makkelijker aan te passen.

  5. #6645
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.607

    Standaard

    De laatste incarnatie:

    Wah staat er even niet op, ik had zo'n "handig" wah board eronder staan maar toen ik het ding van 't bordje probeerde te verwijderen besloot het board dat uit 1 stuk bestaan overschat is en als een oude Ikea kast uit elkaar te scheuren.

  6. #6646
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Ah! Ook een fan van EBS kabeltjes


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #6647
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik heb m'n Strymon Mobius verkocht en de Ventura er voor in de plaats gezet.
    Ik heb ook de Ventura Vibe en ben weg van dat ding!!!!! Heb trouwens ook de Looper/Switcher die jij hebt.... LOL

  8. #6648
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard Post foto's van je (zelfgemaakte) pedalboard v2.0

    Kleine update: nu 2x TC flashback mini. In combinatie met de toneprint app is het laden van 101 verschillende toneprints een kwestie van enkele secondes. Ik blijf het een briljante uitvinding vinden!

    En die EBS patchcables besparen pas écht veel ruimte. Best bang for the buck!




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door the sure thing; 21 mei 2017 om 09:59
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #6649
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Nou... mijn vorige wah pikte wat "strooiveld" op van mijn vorige Voodoolab PP2. Ik heb toen wen stuk blik ertussen geschoven en toen leek het weg. Sindsdien doe ik het standaard... het kan natuurlijk nooit kwaad en het neemt totaal geen ruimte in beslag. Ik heb een muisstil board...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Wow als ik dit een paar maanden eerder gelezen had...

    @thesurething: Maar dat doe je toch niet tijdens je gig tussen de nummers door? Of dat toch wel?

  10. #6650
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Wow als ik dit een paar maanden eerder gelezen had...

    @thesurething: Maar dat doe je toch niet tijdens je gig tussen de nummers door? Of dat toch wel?
    Wat doe ik wel/niet?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top