Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 661 van 864 EersteEerste ... 161561611651659660661662663671711761 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.601 t/m 6.610 van 8635
  1. #6601

    Standaard

    Dit is de laatste reincarnatie. Meer functionaliteit, minder ellende.



    De vorige versie zag er zo uit:




    De Corona, Kafuzz, Bogner, RMC Wah, Bogner en Boss 20RCXL hebben het bord verlaten. Die laatste heb ik nog om thuis mee te rommelen. In een live setting vond ik het ding wel gigantisch in de weg zitten, zowel qua signaal als qua pedalboard ruimte.

    De Corona en Wah gebruikte ik te weinig. De Bogner deed niet wat ik wilde. Die boost kwam altijd véél te hard naar voren, om mee te beginnen. Daarnaast had ik doorlopend het gevoel dat het effect 'bovenop' mijn signaal kwam te liggen, i.p.v. er een organisch geheel mee te vormen. Geen idee of dit aan digitaal vs analoog ligt, maar die indruk kreeg ik echt. De RMC was, vooral met de G-Lab TB Pad prettig in gebruik, maar mijn muziekstijl veranderde dusdanig dat ik hem niet meer nodig had. Ik kwam uit een coverband en wil nu écht meer de r n' r/blues/rockabilly/surf/film noir kant in.

    De KaFuzz maakte érg veel lawaai, zo gauw je hem aanzette. Dat was mijn grote probleem sowieso bij de vorige incarnatie: lawaai. Of het in de volgorde of in de 'buffers' zat, weet ik nog steeds niet, maar het bord klonk gewoon anders als geheel, ook in de uitstand. Misschien zat het in de volgorde, maar als ik nu terugkijk zie ik niets geks in termen van volgorde. Toch was het vorige bord, ook zonder Kafuzz, véél 'lawaaieriger' dan het huidige. Al doende leert men! Ergens vind ik het wel jammer; de Kafuzz gaf bij bespelen wel een fantastisch geluid in vrijwel alle standen. Ik had hem stiekem nog wel willen houden voor Gilmour-achtige toestanden, in een lage drive setting.

    De Flint en Rat waren gouden grepen. De RAT i.c.m. de TS is fantastisch. Mijn hele jeugd aan tachtiger jaren komt voorbij als ik het ding intrap. Voor een hoop blues is ie stiekem ook geschikt, maar goed, misschien zijn mijn oren makkelijk tevreden. Twee pedalboard versies terug hoopte ik dat een Boss DS-1 dit voor me zou doen, maar daar kreeg ik alleen Maya de Bij uit.

    De Flint werkt erg fijn met de Cap. Delay en trem passen misschien niet zo goed bij elkaar, maar de reverb in de Flint complimenteert zowel de trem als de delay erg mooi. De Miniswitch zorgt ervoor dat er géén halve minuut meer getweakt hoeft te worden tussen Hank Marvin en Brian Setzer. De Flint is fantastisch voor surf-achtige klanken. Als er overigens iemand is die een expressie pedaal naast zijn Flint heeft, dan hoor ik graag of de ervaringen de moeite waard zijn.

    Het Volumepedaal was een toevalstreffer - iemand in het dorp had er één over en verkocht hem. Ik wist niet dat het zo handig was om er één te hebben en de Ernie Ball werkt erg prettig. Daarnaast begin ik er in groeiende mate van overtuigd te raken dat Fender geen potmeters kan maken. Op mijn oude Twin kraakten ze binnen de kortste keren aan alle kanten, en in m'n CS Stratocaster lijken ze hetzelfde te doen. Een beetje contactspray lost het vaak wel op, maar het lijkt toch een beetje krakkemikkig. De Ernie Ball staat me toe het volume precies af te stellen en, belangrijker nog, ná de oversturing. Nu hopen dat het draadje in de EB niet breekt, maar goed dat ziet er wel okee uit. Belangrijkst is dat het pedaal 0,0 kraakt bij gebruik.

    Ik heb het idee dat de huidige configuratie 'muzikaler' klinkt, zonder bijgeluiden. Alle aanwezige pedalen lijken ook goed op elkaar te reageren. De SP loopt op 18v, wat meer headroom geeft. De Flint heeft nog een aparte voeding omdat de ISO-5 slechts éénmaal 9v400ma accommodeert. Zowel de vorige als de huidige configuratie was verbonden met Evidence kabels, dus dat zou het verschil niet kunnen zijn. Nu lijkt er geen verschil te zijn in signaal tussen rechtstreeks in de amp inpluggen of via het bord als alle pedalen uit staan en dat was voorheen wel het geval.

    Ik zit nog een beetje te spelen met het idee om een Archer of Soul Food toe te voegen aan de oversturingssectie. Ik speel meestal op een Stratocaster via het bord in een Vox AC15 en het halve internet adviseert om géén TS voor een AC15 te plaatsen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het helemaal niet zo slecht vind klinken, maar de TS kwam wel beter tot zijn recht i.c.m. mijn oude Twin Reverb (God hebbe haar ziel, waar ze ook is, maar ik en m'n rug zijn heel gelukkig dat we haar niet meer hoeven te verslepen - wat zijn die dingen loeizwaar en onhandig). In de toekomst zie ik mezelf nog wel een Blues Jr o.i.d. kopen als tweede versterker, dus ik ben niet geneigd om de TS de deur uit te doen. Ik heb één keer door een Acher gespeeld en het deed wel iets heel moois met m'n toon. Ik denk dat ik het beste een keer een Soul Food en een Archer kan A/B'en door een VOX.

    Als mensen nog tips hebben: altijd welkom.
    Laatst gewijzigd door DannyFender; 24 april 2017 om 08:45

  2. #6602
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Mooi board hoor!, leuk verslag van je 'zoektocht' ook!

    Verder is het in mijn beleving ook vaak een specifieke combinatie van pedalen wat voor 'problemen' zorgt.
    Zo zijn er verschillende pedalen weer vertrokken die stand-alone gewoon prima klonken, maar op de e.o.a.
    manier zich niet lekker in de rest van de chain 'nestelde' ...

    Zit die tempo tap trouwens niet op een beetje lastige plek?, zeker met de EB omhoog ...

  3. #6603

    Standaard

    Dat van die pedalen die niet goed 'nestelen' beaam ik onmiddellijk! Die taptempo zou op een vervelende plek zitten als ik hem ook als taptempo gebruikte. Ik gebruik hem om onmiddellijk een slapback geluid te kunnen produceren. Meestal tik ik die aan voordat het nummer begint, zelden binnen een nummer. Het is geen probleem om hem aan te tikken zonder de EB in te drukken, gelukkig, die angst had ik zelf ook even.

  4. #6604

    Standaard

    Knap plankie en leuk om je zoektocht en ervaringen met bepaalde effecten te lezen! Ik heb ook even de Kafuzz gehad en had dezelfde ervaring. En het probleem met de blauwe Bogner boost is een bekende. Ik heb nu zelf de Bogner La Grange welke dit probleem niet heeft. De Bogner Red heb ik ook even gehad maar daarvan vond ik de gain structuur niet fijn. Keuzes en smaak :-)

  5. #6605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    En weer een update:

    Ook een fijn plankie hoewel ik er niet aan moet denken om tijdens oefenen of een gig de pedalen op de tweede/derde rij te moeten intrappen. Mijn voet coördinatie is niet zo verfijnd, daarom heb ik ook zo'n effects switcher ;-)

  6. #6606
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Begrijp ik. De Suhr compressor boven de wah staat altijd aan! De rest is goed bereikbaar.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #6607
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Inderdaad ook mijn gedachte, de knopjes kunnen onhandig zijn, maar zo lijkt mijn pedalboard ook en onhandig is het niet. Ik heb van een vriend een Pedaltrain overgekocht, het ziet er goed opgeruimd uit. De houten bak die ik had gemaakt is wel erg zwaar uiteindelijk. Ik zie niet elk pedaal even handig met velcro erop vastzitten, wordt nog even een klusje.

    @Danny: Maya de Bij
    You can't be a vet. You rock too much.

  8. #6608
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Amsterdam-Oost
    Berichten
    1.510

    Standaard

    Het is hier geen offtopic.

  9. #6609
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Moet dat nou..?
    You can't be a vet. You rock too much.

  10. #6610

    Standaard

    Hallo allemaal, leuk topic dit. Hierbij een plaatje van mijn boardje. Altijd op zoek en dus aan verandering onderhevig, maar nu even zo. Redelijk tevreden met de setup. Er komt nog een andere delay ipv de xvive waar ik niet mee ben ben. De rest mag nog even blijven.

    Laatst gewijzigd door michielstam; 26 april 2017 om 21:30

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top