Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 645 van 864 EersteEerste ... 145545595635643644645646647655695745 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.441 t/m 6.450 van 8635
  1. #6441

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Ja is wel tapdansen op gevorderd niveau (soms 4 of meer tegelijk). Maar liever dat, dan dat ik het overzicht kwijtraak. Bovendien gebruik ik zowat alle combinaties die ik kan maken, ik denk dat ik gek zou worden als ik dat allemaal zou moeten programmeren.
    Als je het op deze manier redt waarom niet. Ik zou over mijn eigen benen struikelen vrees ik.

    Groeten.
    Laatst gewijzigd door Bricker; 17 februari 2017 om 00:42

  2. #6442
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik heb een fractie van de pedalen van Frusciante Fan, maar wel een programmeerbare Swichter/Looper. Ik vind dat meer overzicht voor mijzelf. Ik treed niet eens op als gitarist, maar vond het een mooie oplossing toen ik een Pedaltrain ging opbouwen.

    Robin.

  3. #6443
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bricker Bekijk bericht
    Als je het op deze manier redt waarom niet. Ik zou over mijn eigen benen struikelen vrees ik.

    Groeten.
    Ik raak dus al in paniek als ik een pedaaltje in een losse looper heb. Voor mij moet gewoon het pedaal aan of uit, that's it.

    Verder: een paar jaar terug zag ik Girl Band - fantastische band sowieso! - maar mijn schakeltechnieken zijn niks bij die van hun. Het inspireerde me. Een voet klaar hebben voor het ene pedaal, en daarop leunend met de andere voet ook een pedaaltje pakken, dat soort dingen. Of eigenlijk: het tapdansen onderdeel maken van je spel.

    Ik heb laatst ook een gig gedaan met mijn schoenen aan (nb: lompe schoenen, want orthopedisch). Dat maakt het gelijk een stuk moeilijker om dat te doen. Alsof je met ski-handschoenen gitaar moet spelen.

  4. #6444
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Dan kan ik je de Bogner Wessex van harte afbevelen, dat is een regelrechte tenenbreker.

    Ik vind het knap, je kop erbij houden en nog overzicht bewaren ook. En zoals al duidelijk werd in een ander topic, 1 buffer maakt me al gek, laat staan 20!
    Het is een indrukwekkend board, daar staat heel wat uurtjes lol bij elkaar.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #6445

    Standaard

    Ik zou thuis wel langer gitaar spelen als ik zo'n board had, verval namelijk na 10 minuten altijd al in rare geluidjes maken met m'n pedalen. Met zo'n plank ben ik dan nog wel even zoet

  6. #6446
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Dan kan ik je de Bogner Wessex van harte afbevelen, dat is een regelrechte tenenbreker.

    Ik vind het knap, je kop erbij houden en nog overzicht bewaren ook. En zoals al duidelijk werd in een ander topic, 1 buffer maakt me al gek, laat staan 20!
    Het is een indrukwekkend board, daar staat heel wat uurtjes lol bij elkaar.
    Wat is er met die Bogner? Overigens schakel ik meestal met het deel dat achter de grote teen zit. Niet heel bewust, maar zo werkt het.

    En.. vergelijk het met alle partijen van een set van 1,5 uur onthouden. Als je een week hebt om het vanaf nul voor te bereiden, is het niet te doen. Maar dit is een verzameling die ik in jaren heb opgebouwd. Af en toe nog wat experimenteren, maar over het algemeen weet ik precies wat ik waarvoor heb en wat ik wil gebruiken. Je ziet het niet als 16 losse pedaaltjes, maar als een structuur.

    wel moet ik er goed op letten dat ik er zo min mogelijk naar staar, want dat wordt al snel als shoegazing ervaren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lauke_101 Bekijk bericht
    Ik zou thuis wel langer gitaar spelen als ik zo'n board had, verval namelijk na 10 minuten altijd al in rare geluidjes maken met m'n pedalen. Met zo'n plank ben ik dan nog wel even zoet
    Ja, dat is erg leuk. Alleen doe ik dat te weinig, want meestal blijft deze in het oefenhok.

    edit: overigens, Pepe, het bufferverhaal: ik houd behoorlijk rekening met de bypass van pedalen, in die zin dat ik voor elk pedaal even goed luister of ik nog steeds het clean hoor zoals ik het wil. Als ik twijfel, pak ik mijn looper erbij. Om die reden heb ik de vibrato en de phase90 true bypass laten maken. Qua volgorde heb ik sowieso de DD7 op het einde, die een heel klein tikje ruis toevoegt maar wel buffert (daarbij: ik zet mijn amp meestal dichtbij het pedalboard met een kabel van 1,5 meter), aan het begin heb ik na de Fuzz Probe gelijk de eerste buffer.

    Maar vooral: het verschil tussen rechtstreeks en 1 buffer is veel groter dan het verschil tussen dat laatste en wat ik heb - 5 buffers, 10 true bypass, een (Marshall) vage bypass.
    Laatst gewijzigd door FruscianteFan; 17 februari 2017 om 12:38

  7. #6447

    Standaard

    Mijn huidige basplankje.


  8. #6448
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Oldenzaal
    Berichten
    352

    Standaard

    Bij deze, de mijne.

    Groeten van 'speulmenneke'.

    "I guess I'm dumb because I know I ain't smart, but deep down inside I gotta Rock and Roll heart". (Lou Reed)

  9. #6449
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    In aanbouw:

    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  10. #6450
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.071

    Standaard

    Nice. Valt me steeds opnieuw op hoe groot een SupaTrem eigenlijk is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top