Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 636 van 865 EersteEerste ... 136536586626634635636637638646686736 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.351 t/m 6.360 van 8641
  1. #6351
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.926

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    De CH-1 en NS-2 daarentegen zijn voor mij echt onvervangbaar, ik kan me (op dit moment) niet voorstellen dat ik die twee pedalen ooit zal vervangen.
    Totdat je een CE-2 en een MXR SmartGate gaat gebruiken.

    CH-1 vind ik alleen interessant als je 'm stereo gebruikt, anders is 't een behoorlijk steriel ding IMO. Maar ja, smaken verschillen.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  2. #6352
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.340

    Standaard

    De combi "CH-1" en "onvervangbaar" in één zin kom je niet veel tegen 😛


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #6353
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    De CH1 schijnt anders een goede en goedkope optie te zijn voor die jaren 80 icy chorus geluiden. Meer DC3 dan CE2 denk ik dan.
    Bovendien zit er stereo out op. En je kan makkelijk een vibrato mod uitvoeren (plug in out B stoppen, tip to ground).
    Verder schijnen ze ook bruikbaar te zijn voor bas en keyboard.
    En dan kun je ze tweedehands voor €30-€50 euro vinden.

    Dus als die jaren 80 chorus je ding is, je ook wel eens chorus op basgitaar wilt en wat wil stoeien met vibrato, dan lijkt mij dit een heel interessante optie, als je niet direct >€100 uit wilt geven.
    Anders is er altijd nog Mooer of zo'n Ibby schildpadje.

    BTW Ik heb dus nog nooit een ch1 gehad, maar vind het gewoon een interessante unit.

  4. #6354
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.340

    Standaard Post foto's van je (zelfgemaakte) pedalboard v2.0

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenvanhulsteijn Bekijk bericht
    (...)

    BTW Ik heb dus nog nooit een ch1 gehad, maar vind het gewoon een interessante unit.
    Hij klinkt KUT. Klonk hij maar ICY. Zo klinkt hij écht niet. Hij blijft ver uit de buurt van de DC. Het is een oppervlakkige, nikszeggende chorus. Hij klinkt nergens echt goed in. Ik houd van de chorus van de jaren '80, maar de CH-1 haalt dat bij lange niet. De CH-1 zuigt. En als je er wél een hebt gehad en vergeken hebt met anderen, weet je waarom dat ding weg moet.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door the sure thing; 31 december 2016 om 09:31
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #6355
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    MXR M234, klaar! (is ook mooi blauw en dito 'dry out')

  6. #6356
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 mei 2007
    Locatie
    Het Hoge Noorden des Lands
    Berichten
    216

    Effect ! Mijn eerste pedalboard

    Mijn eerste pedalboard! Net vanmiddag in elkaar geknutseld. De Ibanez phaser gaat er tzt nog uit ten gunste van een betere (ik zoek wat warmers, de Ibanez vind ik vrij schel klinken), en de Supercomp misschien ook wel. Dat de footswitch van mijn Vox amp er ook op kan is op zich wel handig, maar ik weet niet of ik het zo laat. Als ik alles wat efficiënter plaats (met betere kabeltjes ook) en een verloopsnoertje aanschaf, kan de Trio+ er hopelijk ook nog bij, al zou ik dan óók de footswitch daarvan erop willen en dan wordt het misschien wat krap. Alternatief zou zijn om die gewoon los te houden en in plaats daarvan de ruimte op dit board te gebruiken voor bv. een reverb en ooit ook een POG. Het is maar een idee. :-)

    "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."


    ― Philip K. Dick

  7. #6357
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Netjes zo, veel plezier ermee.

  8. #6358
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Update van mijn boardje:



    De Formula B Mini Bender is nieuw, tonebender 1 kopeitje, en de mini Tubescreamer. Ik heb mijn hele leven al ruzie met Tubescreamers en heb het maar weer eens geprobeerd en hij bevalt me uitstekend. Toch een versterker ding. De laatste keer dat ik met een TS speelde had ik nog een AC30 en dat werkte voor mij niet. Met mijn JTM 45 is het prima.
    prut...

  9. #6359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Hij klinkt KUT. Klonk hij maar ICY. Zo klinkt hij écht niet. Hij blijft ver uit de buurt van de DC. Het is een oppervlakkige, nikszeggende chorus. Hij klinkt nergens echt goed in. Ik houd van de chorus van de jaren '80, maar de CH-1 haalt dat bij lange niet. De CH-1 zuigt. En als je er wél een hebt gehad en vergeken hebt met anderen, weet je waarom dat ding weg moet.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    jemig, kep al een tijdje niet meer in deze thread gekeken maar...
    als de CH-1 toch mijn ding is kan dat toch. Hij klinkt niet KUT, maar jij vind het KUT klinken. Boeit mij het of hij jaren 80 of wat dan ook klinkt, ik ken het typerende jaren 80 chorus geluid niet eens. Ik heb gewoon een Boss CH-1 en als ik hem aan zet doet ie precies wat ik wil.

  10. #6360
    Banned
    Geregistreerd
    24 oktober 2016
    Berichten
    641

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    Update van mijn boardje:



    De Formula B Mini Bender is nieuw, tonebender 1 kopeitje, en de mini Tubescreamer. Ik heb mijn hele leven al ruzie met Tubescreamers en heb het maar weer eens geprobeerd en hij bevalt me uitstekend. Toch een versterker ding. De laatste keer dat ik met een TS speelde had ik nog een AC30 en dat werkte voor mij niet. Met mijn JTM 45 is het prima.
    Waar gebruik je die mini tubescreamer voor? Om je versterker wat meer op zijn kloten te geven? Ik zie gewoonlijk niet zoveel in dat soort pedalen maar dat ding klinkt wel geil.

    Milko sluiten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top