Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 606 van 864 EersteEerste ... 106506556596604605606607608616656706 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.051 t/m 6.060 van 8635
  1. #6051
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Oei zal wel ruisen dan?
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  2. #6052
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Oei zal wel ruisen dan?
    Ligt helemaal aan de gebruikte effecten; soms gaat alles gewoon goed.

  3. #6053
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Oei zal wel ruisen dan?
    Geheel niet Luke. Alleen de Roger Mayer Spifire X is een beetje noisy, maar dat is ie standalone op een batterijtje ook.

  4. #6054
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard



    EINDELIJK heb ik mijn eerste 'plankie' sinds eeuwen klaar. Helaas is mijn Vulvasonic Zone om onduidelijke redenen een enorme bron van gebrom geworden, anders had ie er ABSOLUUT in gezeten.

    Wat is het?
    wel, dit is een bijzonder handig, klein koffertje, waarin alle pedaaltjes zitten om altijd in staat te zijn uit de voeten te kunnen.

    Is het genoeg?
    Welnee, lul! Tuurlijk niet!!!
    De bedoeling is dan ook om, afhankelijk van de band, er een extra (veel groter) pedalenkoffer/flightcase-ding-geval-board op aan te sluiten (moet nog gemaakt). Deze looper geeft je de mogelijkheid om te kiezen tussen loop A (rood: = alles op dit board, m.u.v. de tuner) en loop B (groen: = space land met daarin een Marshall Bluesbreaker II voor een lichte volumeboost, dan naar een EHX Octave Multiplexer, dan de EHX Bass Balls, vervolgens naar de EHX Frequency Analyzer, door naar de fantastische - JAWEL!!! - Boss Metal Zone voor een gigantische, lekker romige volumeboost voor solo's - laat die distortionknop op NUL staan!!! Dan naar een Boss Digital Delay en uiteindelijk naar een Cry Baby wah - jazeker, helemaal aan het eind i.p.v. het begin - smeriger zal een wah nooit klinken!). En dan is er nog een T-Rex Reverb dat in de effects loop van de versterker zit. Ik zit toch al vlak naast de versterker.

    Het bordje in het kort:
    Vooraf: Ik maak vooral gebruik van twee gitaren. Een Gibson ES-347 en een Fred Dons Telecaster. Dat is dus letterlijk het ene uiterste met het andere uiterste. Dat betekent wel dat ik de settings van twee pedaaltjes zal moeten aanpassen. Die twee pedaaltjes zijn de EHX Soul Food en de TC.Electronic Mini Spark. Die laatste is eenvoudig, daar ik dat ding slechts gebruik als solo-boost. Kwestie van dat ene knoppie afstellen. Het effectief aanpassen van de Soul Food is wat lastiger, maar ik zal het ermee moeten doen.
    Dat was wat info vooraf. Nu het makkelijkste stukkie; de volgorde en dat wat ik er mee doe (wat meestal weinig uitleg behoeft).
    1- Boss Tuner (functie spreekt voor zich)
    2- OneControl White Loop Minimal. Hiermee schakel ik, zodra het andere bakkie af is, tussen dit board en het andere. De tuner staat dus wél altijd aan.
    3- Boss Compression Sustainer. Hier experimenteer ik nog een beetje mee. Kijk, eigenlijk is dit bakkie bedoeld om er niet alleen een rock basis mee neer te kunnen leggen, maar ook om te fungeren als country board. En in sommige gevallen is de compressor uitermate geschikt voor country.
    4- EHX Soul Food. Afgesteld voor een zeer lichte drive. Niets meer dan een viezig randje.
    5- Wampler The Pinnacle kloon, gebouwd door mijn lieve broer 'Schizo910'. Hoef ik niet te wijzigen qua settings indien ik wissel van gitaar (heel apart). Ook apart is het feit dat ik 'm kan gebruiken als boost voor solo's, wanneer de Soul Food aanstaat, maar ook als een vet basisgeluid voor het geval de Soul Food uitstaat. In alle gevallen klinkt dat pedaal geweldig!
    6- EHX Bad Stone. Prachtige phaser (vind ik) met als enig irritant nadeel dat je het volume er niet van in kan stellen. Meestal klinkt ie te hard voor wat ik ermee wil (denk aan het geluid van Waylon Jennings).
    7- TC.Electronic Mini Spark. Solo boost. Enorm mee in mijn nopjes. Handige functie: je kunt 'm niet alleen aan- of uit zetten, maar je kunt tevens de schakelaar even ingedrukt houden (bijv. voor een korte riff). Het pedaal geeft dan een boost voor zolang je 'm ingedrukt houdt.
    8- Xnogwat Delay (ben de naam even kwijt). Goedkoop en niet bijster geweldig delay pedaaltje, maar het doet wat ie moet doen. Meestal probeer ik 'm te gebruiken voor een slap back delay, maar mede dankzij die kleine kutknoppies is ie daar niet zo heel erg voor geschikt.

    Wat nog meer?
    Het zooitje zit vast met klitteband en de power van alle pedaaltjes komt van een zware Profitec adapter. Het snoer naar de gitaar, het snoer naar de versterker en de stekker van de adapter zitten er allemaal vast in en zitten opgerold in het koffertje.
    Het is allemaal wat minder profi dan de enorme bak van vroegàh, maar het functioneert, ik ben er tevreden mee en het is uitermate draagbaar, zelfs voor een wankel mens met één been.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  5. #6055
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Spectraflex kabel?

    Edit: Lama, tis een fender kabel denk ik ☺

  6. #6056
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Klopt. Kutkabels. Krullen altijd op zeer irritante wijze op. Verder prima kabeltje hoor, maar dát...!

  7. #6057
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik ken eigenlijk geen kabels die niet altijd maf opkrullen en/of in de knoop raken. Ik ben blijkbaar niet zo handig met die dingen ☺

  8. #6058
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    558

    Standaard

    Tof bakkie Vulv

  9. #6059

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Klopt. Kutkabels. Krullen altijd op zeer irritante wijze op. Verder prima kabeltje hoor, maar dát...!
    Tip voor het oprollen van kabels:
    "Roadie wrap" of "over onder" methode

  10. #6060
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.575

    Standaard

    Mario, ik heb nog wel een Metal Zone waar ik eigenlijk niks mee doe. Lijkt me typisch iets voor jou.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top