Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 553 van 865 EersteEerste ... 53453503543551552553554555563603653 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.521 t/m 5.530 van 8641
  1. #5521
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    De zoektocht eindigt nooit, is deels wat het gitaarspelen leuk maakt en houdt!
    Ik speel het meest over het cleane kanaal van mijn versterker (Fender supersonic twin) De compressor gebruik ik op twee manieren. De eerste is voor clean tokkelwerk, om alle noten wat meer gelijk te krijgen qua volume. Standaard compressor werk dus.
    De monkey Drive is een Timmy Clone, die staat redelijk licht afgesteld en erg aanslag gevoelig, clea met een randje waarvan het randje viezer wordt als ik harder aansla en lekker in de snaren duik. De RAT zorgt voor mijn geluid met meer gain, lekkere distortion ik ben vooral gek op de filter knop, die zorgt ervoor dat je redelijk simpel op de juiste plek in de bandmix komt te liggen.
    De RAt en de Monkey stack ik ook regelmatig, het volume verandert niet maar de gain wel en het wordt wat meer fuzzig.
    De compressor gebruik ik dan voor wat meer volume en gain als het nodig is.
    Eigenlijk doe ik dit op het scheurkanaal van mijn amp precies zo. Ik heb hem redelijk licht afgesteld staan en pomp de zooi op met de RAT en de Monkey. Maar ik ben zo gek op hoe het cleane kanaal in de bassman stand pedalen vreet dat ik die het meest gebruik. Mocht ik onverhoop ooit nog een andere versterker nodig hebben dan wordt dat een bassman!

  2. #5522

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    ..........Wat zou het dan mooi zijn als je één slim ontwikkeld pedaal hebt waarmee je enkele briljante basisgeluiden met slechts één druk op de knop dat perfecte solo-geluid weet te geven. M.a.w., VIER perfecte, met pedalen opgebouwde sounds, allevier via splitterkabeltjes, of een splitterboxje naar een soort 'wonderbox' gedreven, waarin die vier perfecte basissounds worden omgetoverd tot vier perfecte solosounds.
    Ik ken het niet, tot zover ik weet is er nooit iets dergelijks gefabriceerd.......

    Ik heb dit proza met interesse gelezen. Meerdere keren. Ik begrijp de bedoeling nog niet helemaal, maar het beeld van een mengpaneel blijft bij mij hangen. 4 kanalen met effect sends .....

  3. #5523
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zonno Bekijk bericht
    Ik heb dit proza met interesse gelezen. Meerdere keren. Ik begrijp de bedoeling nog niet helemaal, maar het beeld van een mengpaneel blijft bij mij hangen. 4 kanalen met effect sends .....
    Dat kan, ofschoon je daar lang niet alle problemen geheel mee oplost. En er zijn meerdere manieren waarop dit te verwezenlijken is. Maar wat ik zoek is een simpele, draagbare oplossing in één behuizing (liefst analoog), iets wat gewoon op je pedalboard past en wat zich ook als zodanig gedraagt. Het zou MIJN leven iig een stuk makkelijker maken, want de manier waarop Schizo910, mijn broer , zijn pedalen gebruikt (basissounds en solosettings) dat werkt iig NIET voor mij.
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 26 augustus 2015 om 00:48
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #5524
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.515
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5525
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Zoiets zal het ook moeten zijn. Maar het kan slimmer en eenvoudiger. Ik denk aan een soort looping device met 4 aparte loops, maar ipv een volledige ronde naar buiten, blijft het signaal IN de box, alwaar allevier de signalen worden bewerkt door een soort Klon Centaur, zodat je kunt kiezen tussen diverse soorten boosts die allemaal gewoon retegoed zijn, plus (zoals ik al schreef) een paar specifieke extra's (eq en ev een doubler) en uiteindelijk gaat het hele spul weer naar buiten.

    Ach, ik weet het ook nog niet helemaal. Ik moet maar eens gaan tekenen. Wie weet kom ik op een simpel, doch geniaal ontwerp en misschien kom ik er helemaal niet uit. Ik vind het wel een uitdaging.

    Misschien denk ik wel te ingewikkeld en zoek ik een iets uitgebreider van opzet gebouwde T-Rex Quadradrive. M.a.w., je hebt 4 door pedalen gegenereerde basissounds en voor elk van die 4 sounds zoek je een boost dat perfect reageert op het soort geluid wat je hebt. Als je één kastje hebt die dat kan doen (ik noem de Soul Food van €58,-), dan kun je er daarvan toch makkelijk 4 in een pedaal proppen? En dan stop je iets extra's in het derde en het vierde 'kanaal'. Zoiets?
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 26 augustus 2015 om 02:16
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #5526
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    Jij wilt dus eigenlijk 4 aparte drives met elk hun aparte boost? Of wil je 4 drives met 1 boost voor alle vier?

  7. #5527
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schizo910 Bekijk bericht
    Jij wilt dus eigenlijk 4 aparte drives met elk hun aparte boost? Of wil je 4 drives met 1 boost voor alle vier?
    Het eerste. Het lastige is het feit dat iedere versterker weer anders op een reeks pedaaltjes reageert.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  8. #5528
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Dan heb je dus 8 van weelden royal overdrives nodig, een GCX midi-switcher-looper, een rack met een aantal racklades en een midi-controller, kost wat, maar dan hej ok wat.

  9. #5529
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.340

    Standaard

    De T-rex Spin Doctor komt een heel eind. Dan wel de vorige versie met MIDI. Dan heb je icm met je MIDI pedaal 128 presets.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  10. #5530
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2010
    Locatie
    omgeving Arnhem
    Berichten
    183

    Standaard



    Versie zoveel van m'n bordje, upgraden blijft leuk! 😀

    Empress fuzz en MI Effects Super Crunch Box eraf (drive-kanaal van m'n Rivera Rake klinkt beter).

    Als overdrive de OCD en als ruige muff-achtige de EQD Hoof. Voor sprankelender clean de JHS buffer toegevoegd. Patchkabels van George L zijn vervangen door Sommer-kabeltjes.

    Oftewel: crybaby-jhs buffer-pitchblack-whammy-hoof-ocd-ibanez dfl-zoom multistomp (voor reverb, tremelo en nog een paar minder frequent gebruikte effecten). In de fx-loop: spark booster-repeater delay.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top