Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 345 van 865 EersteEerste ... 245295335343344345346347355395445845 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.441 t/m 3.450 van 8641
  1. #3441

    Standaard

    @Ace 1.15.19: Tja, ik kan me er alleszins wat bij voorstellen, zo'n minimalistische benadering. Momenteel krap ik me ook achter mijn oren als ik aan mijn effecten denk. Ik wil alles basic en heb dat nu ook maar verlang toch ook weer naar veel mogelijkheden. Begon met een eq, delay chorusje phaser... Voor elk effectje een compleet pedaal aanschaffen begint me eigenlijk al weer tegen te staan want hoeveel moeten er nog bij? Octaver is leuk, compressor is leuk, pogje is leuk, Whammy... Dus halverwege mijn wens een effectboard te starten begin ik alweer te twijfelen (en terug te krabbelen). Gelukkig heb ik mijn multieffect nog. Alles in een 19inch bakkie te hebben is op zich toch helemaal niet verkeerd.

    Op zich heeft het toch wel zin gehad want ik begin nu weer te filosoferen over wat gitarist zijn nu eigenlijk omvat. Moet dat reiken tot aan een soort toetsenist waarbij je ook synthesizer geluiden kan produceren of is het gewoon een goede amp met clean, distortion en een chorusje of delay en rocken met die handel. Momenteel neig ik naar dat laatste.
    Laatst gewijzigd door Braindead; 22 maart 2013 om 20:23
    " Great minds think alike"

  2. #3442

    Standaard

    Bij een aantal gitaristen zie ik wel zo'n cyclus van veel pedalen, dan weer back to basics, dan weer een chorusje erbij, overdrive, dan toch maar een delay en daar gaan we weer. Zelfde verhaal als met minimalistische versterkers vs. bakken met 7 kanalen en 4 fx loops. Interessant fenomeen

    Zelf heb ik een showmaster 24 die half vol ligt (zal weer eens een foto posten binnenkort), maar daarvan is het grootste deel nog voor thuis. In mijn band zou ik het af kunnen met alleen een tuner, echo en boost. We spelen toch alleen maar clean eigenlijk.

  3. #3443
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lauke_101 Bekijk bericht
    Bij een aantal gitaristen zie ik wel zo'n cyclus van veel pedalen, dan weer back to basics, dan weer een chorusje erbij, overdrive, dan toch maar een delay en daar gaan we weer. Zelfde verhaal als met minimalistische versterkers vs. bakken met 7 kanalen en 4 fx loops. Interessant fenomeen

    Zelf heb ik een showmaster 24 die half vol ligt (zal weer eens een foto posten binnenkort), maar daarvan is het grootste deel nog voor thuis. In mijn band zou ik het af kunnen met alleen een tuner, echo en boost. We spelen toch alleen maar clean eigenlijk.
    Heel herkenbaar. Ik ga zelf ook vaak van een "het gaat om het gitaarspelen dus zo min mogelijk effecten en tapdansen" mentaliteit naar "al die effecten maken de muziek veel interessanter en we maken een zo vet mogelijke setup". Het leuke is dat het met zo'n hobby gewoon kan.

  4. #3444
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    Hangt natuurlijk ook heel erg af van de muziek die je maakt. En in de band bezetting. Ik speel in een band met twee gitaristen. De andere gitarist gebruikt buiten zijn ampswitcher helemaal niets, op af en toe een wah en sustainer na. Ik ben meer van het kleuren en heb wél een gevuld board voor m'n voeten. En ja, die verandert ook om de havenklap. Wat ik wel probeer is om alles zo te gebruiken dat het geen gekunsteld gebeuren wordt. De effecten moeten geen trucjes worden en niet de overhand gaan voeren. De nummers die wij spelen blijven ook zonder die trapdozen overeind.

  5. #3445
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Als die 'trucjes' de muziek dienen, wil ik ook dat best doen hoor. Kan heel gave dingen opleveren.

    En onze muziek blijft, op een enkele uitzondering na, ook overeind met alleen een gitaar en zang, of piano en zang.

  6. #3446
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    P'cies, dat bedoel ik ook! Laat ik het zo zeggen: geen trucje om het trucje.

  7. #3447
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Bij mij is het altijd een opgaande lijn geweest. Begon met chorus, wah en disto sounds, delay en toen verder. Het devies? Hier en daar wat freaksounds toepassen, maar nooit de essentie uit het oog verliezen en daar ook eenvoudig naar terug kunnen grijpen. Mits de bandsound zich daarvoor leent natuurlijk.

    Als ik een gek soundje wil, dan begint het meestal met gestapelde effecten en streep dan meteen daarna de overbodige weg. Anders blijf je tappen..
    You can't be a vet. You rock too much.

  8. #3448

    Standaard

    Ligt aan de situatie. Soms speel ik met enkel een booster in een amp, en thats it. Maar ik hou wel van 'trucjes'. Het hoeft geen song te zijn, geluiden zijn ook mooi. In 1 band heb ik een een stereoreverb out waarvan links door een hoop fuzz en delay naar een gitaaramp gaat, en rechts door een octaver, delay en nog meer fuzz naar een bassamp gaat. Trucjes om de trucjes, zanggeluid ook met genoeg echo en eq dat er weinig van overblijft.

    Maar ik ben wat dat betreft ook een simpele ziel die met een delay en 1 noot aanslaan uren plezier heeft

  9. #3449
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2012
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    404

    Standaard

    Ik moet zeggen dat ik wel een beetje pedaal verslaafd ben. Ik wissel ook regelmatig van pedalen.
    Zo ziet mijn nieuwste pedalenplank eruit. Ik ben van een plaat met twee verdiepingen naar een pedaltrain achtige plank gegaan. Heb ik een week of twee geleden gemaakt uit wat resthout. De reden is dat ik ruikte te kort kwam om alles goed te kunnen plaatsen en dat ik gek werd van alle stroomkabeltje die over het bord lopen. Deze lopen nu onder het bord door.

    Er komt trouwens wel weer een verandering aan. Ik heb een tc nova modulator klaar staan om te plaatsen. De small stone, neo clone en de fl9 gaan er dan af.

    Zo ziet het er nu uit.


    En nu met de modulator erop
    Laatst gewijzigd door nusti; 24 maart 2013 om 13:45

  10. #3450
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    5.517
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Een een keer wat anders ipv Pedaltrain.

    Wel heeft dit pedalboard het zelfde formaat als een Pedaltrain 2, zodat ik hem makkelijk kan vervoeren in de kist daarvan.




    ----

    // City Of Life //

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top