Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 244 van 865 EersteEerste ... 144194234242243244245246254294344744 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.431 t/m 2.440 van 8641
  1. #2431

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thijst Bekijk bericht
    Voor de volledigheid nog even de pedalen op een rijtje :

    - I/O patchbay
    - MXR Custom Comp
    - Little Lehle II
    > Line 6 M5 + Boss FV-500
    - EHX LPB-1
    - Line 6 M9
    - DTS SDD-3Kp
    - tc electronic Nova Delay

    Voeding is een sjiek blok met piek-beveiliging etc; de M5, M9 en Nova Delay gebruiken de originele voedingen en de rest van de pedalen zit ge-daisychained met een 1spot.

    Fraai!!!!!!!

    Hoe bevalt zo'n M9 en hoe zit dat met 'Tonesuck'...???

    Heb je... gezien de mooie effecten... geen behoefte aan een betere voeding?
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  2. #2432

    Standaard

    @Toddzilla Heb je die Pulsar van paulusstrat gekocht toevallig?

    @groovieguitarguus M9 is true bypass

  3. #2433
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2007
    Locatie
    hengelo
    Berichten
    238

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MjS Bekijk bericht
    Wauw, mooi bordje.

    Eh, kom jij toevallig ook wel eens op TGP?
    Thanks! Ja, op TGP lees ik nu een paar jaar mee, is het overduidelijk? :P

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door groovieguitarguus Bekijk bericht
    Gaaf Toddzilla.... ik zag de combi El Capitain en BlueSky... toen dacht ik hey Die combi moet van 'een bekende' zijn.... fraai hoor!
    Wat betreft de OCD... je moet ook eens de extremere standen proberen. Gain op 2 uur en tone op 12 uur...
    Ik gebruikte hem normaal ook vrij 'voorzichtig'... hij staat bij mij nu wat 'bruter' ingesteld....
    Hey Guus! Dank je voor de tip De OCD gebruik ik eigenlijk meer als een soort boost om m'n amp in volledige oversturing te duwen, deze instellingen gebruik ik als ik thuis speel. Als het allemaal wat harder mag draai ik het volume naar 12 uur en de gain een klein tikje verder open. Heb m'n amp zo afgesteld dat zachtjes spelen clean is en hard aanslaan licht overstuurt. Met de OCD erbij krijg je op die manier een lekkere crunch. Ik zal de volgende keer bij een jam de OCD eens wat verder open draaien en kijken wat er dan gebeurt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rakker Bekijk bericht
    @Toddzilla Heb je die Pulsar van paulusstrat gekocht toevallig?
    Yep! Ik wist niet dat hij hier ook zat, maar dat kan eigenlijk ook niet anders, haha.

  4. #2434

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rakker Bekijk bericht
    M9 is true bypass
    Ja, maar vergelijk hem -in bypass- toch maar eens met een 'gewoon' tb pedaal.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  5. #2435
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2008
    Locatie
    In d'n Achterhoek
    Berichten
    2.802

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toddzilla Bekijk bericht


    Dit is hoe m'n board voorlopig even blijft denk ik.
    Voorlopig denk ik, way to go!
    Maar mooi board man, zitten vast en zeker wel wat vette sounds in
    "Till I Cadillac"

    Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

  6. #2436
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Pedalboard live in de oefenruimte;



    gitaar-->Buffer-->tuner-->wah (truebypass)-->zelfbouw ts808 (buisgiller)-->suhr riot-->zelfbouw big muff pi--> ibanez bc9 -->malekko ekko616-->buffer-->amp

    Gevoed door een half kapotte pp2, vervanging wordt aan gewerkt.

    De ibanez wil ik eigenlijk ook Truebypass hebben..Denk met extern schakel unit. Tevens wat langere patchkabels nodig
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  7. #2437

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door groovieguitarguus Bekijk bericht
    Fraai!!!!!!!

    Hoe bevalt zo'n M9 en hoe zit dat met 'Tonesuck'...???

    Heb je... gezien de mooie effecten... geen behoefte aan een betere voeding?
    Ach, weet je ... ik speel nu al vele jaren in een U2 tribute en dit bordje is waar ik na veel geëxperimenteer op ben uitgekomen. Ik heb me uiteraard goed ingelezen in wat nodig is voor een overtuigend U2 geluid. Probleem bij The Edge is natuurlijk dat zijn sonisch spectrum zo breed is dat het eigenlijk ondoenlijk is om dat, met gelimiteerd budget, te kopiëren. Het blijft dus een kwestie van compromissen sluiten. Feit is dat de Cape Canaveral van Edge zelf ook veel ruist en bromt, maar hij accepteert dat. Vintage versterkers, (veel!) vintage pedalen, 2 koelkasten met (deels vintage) rack apparatuur - zie dat maar eens stil te krijgen. Daarnaast geldt dat, wanneer je speelt, de ruis toch wordt overstemd.

    Kortom: over voeding heb ik me ook nooit al te druk gemaakt. Het verschil in geluid tussen pak m beet een 1spot en een Burkey Flatliner is marginaal en alleen voor puristen, in ideale omstandigheden, hoorbaar. Ik heb het dus nooit de moeite waard gevonden om daarin te investeren.

    Hetzelfde geldt voor tonesuck. Edge (en z'n tech Dallas Schoo) weten echt wel wat ze doen, en kiezen er bewust voor om alle effecten, in serie, voor de amp te plaatsen. Lang niet al die effecten zijn TB. Dus zonder experts tegen de schenen te willen schoppen: ik houd me aan de gouden 80/20 regel - d.w.z. met 20% van de moeite/kosten bereik je 80% van je doel. De rest is voor mij niet relevant, alhoewel ik me goed kan voorstellen dat er genoeg lui zijn die wel voor die 100% gaan.

    Om dan tenslotte nog even specifiek op je vraag in te gaan: de M9 heeft niet meer of minder last van tonesuck dan een gemiddeld Boss pedaaltje. Of een mid-range kabel bv.

  8. #2438
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.598

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thijst Bekijk bericht
    Kortom: over voeding heb ik me ook nooit al te druk gemaakt. Het verschil in geluid tussen pak m beet een 1spot en een Burkey Flatliner is marginaal en alleen voor puristen, in ideale omstandigheden, hoorbaar. Ik heb het dus nooit de moeite waard gevonden om daarin te investeren.

    Hetzelfde geldt voor tonesuck. Edge (en z'n tech Dallas Schoo) weten echt wel wat ze doen, en kiezen er bewust voor om alle effecten, in serie, voor de amp te plaatsen. Lang niet al die effecten zijn TB. Dus zonder experts tegen de schenen te willen schoppen: ik houd me aan de gouden 80/20 regel - d.w.z. met 20% van de moeite/kosten bereik je 80% van je doel. De rest is voor mij niet relevant, alhoewel ik me goed kan voorstellen dat er genoeg lui zijn die wel voor die 100% gaan.

    +heel veel. Wijze woorden.

  9. #2439
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.328

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thijst Bekijk bericht
    Hetzelfde geldt voor tonesuck. Edge (en z'n tech Dallas Schoo) weten echt wel wat ze doen, en kiezen er bewust voor om alle effecten, in serie, voor de amp te plaatsen. Lang niet al die effecten zijn TB.
    ... maar worden wel allemaal met een midi-looper geschakeld: dus wel true bypass!

  10. #2440

    Standaard

    ... en daar heb jij dan weer gelijk in

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top