Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 230 van 865 EersteEerste ... 130180220228229230231232240280330730 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.291 t/m 2.300 van 8641
  1. #2291
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    @HaroldA Ik verwachtte al zo'n reactie van je.

    Leuk voor je dat je de buffers van de Korg en Boss zo slecht vindt. En tsjah, misschien heeft mijn Moog wel een betere buffer, maar die is zo lomp om alleen als buffer in te zetten.
    Die Boss buffertjes voldoen ook prima. Kijk, als je hele pedalenbord nou volstaat met Boss pedalen, dan hoor je het wellicht, maar met een Boss tuner vooraan in de keten echt niet hoor. Ik heb de vergelijking, met en zonder, al 's gedaan, op hoog en op lager volume. Een knappe die dat verschil kan horen, zeker op hoger volume. Maar ja, sinds er gitaarfora zijn, voldoen ineens die buffers in Boss pedaaltjes niet meer. Het true bypass verhaal zijn we nu wel zo'n beetje overheen op fora, maar dat buffertjes verhaal, met name van Boss, blijft hartnekkig ronddwalen... Don't believe the hype.

    De Boss tuners vind ik persoonlijk ook fijn werken en ik hoef niet anders voorlopig.

  2. #2292
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.328

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    De Boss tuners vind ik persoonlijk ook fijn werken en ik hoef niet anders voorlopig.
    Ik heb geen ervaring met de TU-3, maar ben blij dat ik de TU-2 niet meer heb. Die buffer hoorde ik wel duidelijk.

  3. #2293

    Standaard

    Ik hoor op de een of andere manier de buffers vab de Boss pedalen altijd............ geen idee waarom. Ik heb een goede buffer aan het begin van mn keten staan en die maakt mn geluid gewoon af; net alsof ik door een hele korte kabel speel. Maar die van Boss........
    Tijd zat....... toch??

    Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

  4. #2294
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Dan doe ik kennelijk iets anders, of beter en daar geloof ik niet zo in.

  5. #2295
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik heb geen ervaring met de TU-3, maar ben blij dat ik de TU-2 niet meer heb. Die buffer hoorde ik wel duidelijk.
    Toch vraag ik het me af, zeker omdat jij ook nog eens draadloos speelt.

    Moet je zelf weten, maar ik ben meer dan tevreden met de TU3. Wat ik gister erg opvallend vond, trouwens, is dat je in gitaarwinkels wel echt door de gitaarexpert moet worden geholpen. De één snapte niet dat ik last had van tonesuck als ik allemaal TB pedalen gebruik - sterker nog, hij zei dat dat niet kon. De ander beweerde dat je wel allemaal TB pedalen kunt hebben, maar dat als je allerlei verschillende merken hebt de input- en output impedanties van elkaar zullen verschillen waardoor je tonesuck krijgt. Lijkt me sterk als je het hebt over true bypass pedalen. De één zei overigens ook dat je kunt controleren of iets TB is door hem aan te sluiten zonder stroom, of die dan nog geluid doorlaat. Hij beweerde zelfs dat Boss claimt dat hun pedalen TB zijn. Aan de andere kant mocht ik hem uitleggen wat een buffer is.

    Dus voor mij een opluchting toen ik hoorde dat Jaap er wel was

  6. #2296
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.328

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Toch vraag ik het me af, zeker omdat jij ook nog eens draadloos speelt.
    Met een X2 die ik vergeleken heb met mijn kabel: geen verschil. Wel of geen TU-2: enorm verschil (pisserig hoog, ander laag).

  7. #2297
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    En zo ben ik ook tot de conclusie gekomen dat mijn twee Bossjes (begin en einde) de boel prima bufferen, door te vergelijken.

    edit: ik merk trouwens dat de TU3 in bright mode net zo bromt als de DT-10, wanneer er zowel groene als rode ledjes aanstaan.

  8. #2298

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    De één zei overigens ook dat je kunt controleren of iets TB is door hem aan te sluiten zonder stroom, of die dan nog geluid doorlaat.
    Dat is (vaak) wel waar overigens.
    Wbt die tuners, ik heb een 'ouderwetse' Polytune en ben er heel blij mee Niet specifiek gekocht om het poly gebeuren, maar hij reageert wel vlotjes, het display vind ik erg prettig en duidelijk en hij is niet zo groot als een DT-10 (toen mijn enige andere optie, hou niet van de switches van boss pedalen). Polyfoon stemmen blijkt overigens in live situaties toch wel erg prettig om even gauw te checken hoe je gitaar er voor staat.

    En nou weer foto's posten

  9. #2299
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lauke_101 Bekijk bericht
    Dat is (vaak) wel waar overigens.
    Wbt die tuners, ik heb een 'ouderwetse' Polytune en ben er heel blij mee Niet specifiek gekocht om het poly gebeuren, maar hij reageert wel vlotjes, het display vind ik erg prettig en duidelijk en hij is niet zo groot als een DT-10 (toen mijn enige andere optie, hou niet van de switches van boss pedalen). Polyfoon stemmen blijkt overigens in live situaties toch wel erg prettig om even gauw te checken hoe je gitaar er voor staat.

    En nou weer foto's posten
    Het is vaak inderdaad wel zo, maar niet altijd. En dat is het punt: het is geen manier om te controleren of iets TB is en dus vind ik het jammer dat een verkoper dat zo stellig beweert.

    Zo was mijn Blackstar blijkbaar wel True Bypass, maar die deed het niet zonder stroom (vanwege een relais ofzo). Mijn Marshall Vibratrem is volgens Marshall en de rest van het internet niet true bypass, maar die laat wel geluid door. Zelfde geldt trouwens voor mijn Crybaby - al zou die best TB kunnen zijn, heb hem tweedehands gekocht.

    Ik geloof het verder wel... ik vind alleen dat de niet-gitaarexperts van Schreeven inmiddels toch wel zouden kunnen weten dat ik meer verstand heb van gitaren dan zij

  10. #2300

    Standaard

    Hahaha

    Ik kom er eerlijk gezegd nooit, al heb ik er wel een paar keer staan kwijlen toen die witte Gretsch Billy Bo in de etalage lag. Vind Maxguitar een prettigere zaak (al is die in Den Haag nog een stukkie beter/mooier zelfs). Maar ben al heel lang niet meer in een gitaarzaak geweest eigenlijk.. Heb niks nodig, heb zelfs geen GAS (even afkloppen) en snaren heb ik nog op voorraad.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top