Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 220 van 864 EersteEerste ... 120170210218219220221222230270320720 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.191 t/m 2.200 van 8635
  1. #2191
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    728

    Standaard

    Tjah, modeling vs echt, ieder z'n ding.
    Ik snap de mensen die modeling gebruik vanuit praktisch oogpunt. Voor mezelf sprekend: ik hoor het verschil nog steeds, hoewel het verschil wel steeds kleiner wordt.

    Mijn ding is iig dat ik van modeling afgestapt ben, juist omdat ik het verschil blijft horen. Ik ben een dusdanige audiofiel dat ik m'n huidige setup beter vind klinken dat iets wat ernaar gemodeld is. En dan gebruik ik nog een transistorbak, alle drive komt uit m'n pedalen:

    Ook al staan er een paar leuke amps op me te wachten als ik ergens moet spelen, het liefst neem ik m'n eigen transistorbak van 200E (Hughes&Kettner Tour Reverb) mee, gewoon om de sound die ik in m'n hoofd heb ook in m'n oren te kunnen krijgen.

    Maar goed, even terug OT, m'n pedalboard is weer wat geupdate! Keten: gitaar - MXR blue box - MXR super comp - Cry baby - polytune - Madman super phaser - Damage Control Womanizer - tc Nova Repeater - amp
    Meestal staat er aan het eind van de keten nog een rc-3 looper tussen om inspiratievolle momentjes 'quick & dirty' op te nemen.
    Laatst gewijzigd door madman; 18 juni 2012 om 13:30

  2. #2192
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toddzilla Bekijk bericht
    ik zag laatst een band die alles live op modeling deden. dat klonk me toch een potje kut! zelden zo'n kutband gezien
    Zo erg vind ik het nou ook weer niet, maar voor de eerste rij(en) is het wel enorm saai zonder enige vorm van podiumgeluid.

  3. #2193
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Ik heb ooit eens een band gezien die qua gitaren alles digitaal had, en dat klonk behoorlijk aannemelijk, en ik heb ook wel diverse bands gehoord met mics voor de cabs wat niet om aan te horen was. Tja...

    Ik denk dat het in de meeste gevallen niet ligt aan de spullen, maar aan de muzikanten zelf.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #2194
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    728

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik denk dat het in de meeste gevallen niet ligt aan de spullen, maar aan de muzikanten zelf.
    Juist! Het gros van de mensen hoort het verschil tussen modeling en echt toch niet, maar het verschil tussen een goed ingestelde amp/modeling unit en een slechte ingestelde wel!

  5. #2195

    Standaard

    Het gaat idd niet om de discussie modeling of "echt". Ik ken heel veel mensen die zweren bij het geluid en de feel van een Hughess en kettner. Ik vindt het ondingen waar niks muzikaal in zit. Heel persoonlijk.
    Zo heb ik een hele mooie Marshall top gehad die heerlijk speelde en lekker sponzig aanvoelde met genoeg attack en definitie. Ook heb ik een Marshall top gehad die heel stug aanvoelde en die helemaal geen dynamiek gaf... Alles hangt in een vergelijking af van de gebruikte spullen.

    Persoonlijk heb ik gemerkt dat de Eleven Rack enorm lekker aanvoelt en super klinkt. Genoeg sounds en fx heeft voor mij.
    Daarnaast heb ik mn CAE 3+ preampje met Mesa 395 die ook geweldig klinken.

    Het nadeel van de een is volume en gewicht en het nadeel van de ander is door de mix prikken.

    Maar beide doen het op de probleem vakken 100 keer beter dan menig andere setup die ik heb gehad, en dat zijn er nogal wat :-)
    Voor je zulke vergelijkingen kunt maken moet je eerst de definities kennen en die liggen heel divers bij iedereen.

    Ik ben in ieder geval heel happy met mn spullen zoals ze nu zijn en vindthet vaak geven en nemen.

    Draadloos spelen kan een aanslag zijn op je TONE maar daarintegen heb ik nooit problemen met schokjes op de microfoon als ik zing.
    Een speaker sim ipv een mic voor de speaker klinkt misschien niet zo goed als de mic maar als het heel moeilijk is om het goed te krijgen kies ik voor goed en snel.

    En zoveel beter hoeft het vaak niet te zijn. Het is niet een kwestie van goed of slecht maar goed of net iets beter....
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  6. #2196
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2003
    Locatie
    Roosendaal
    Berichten
    954

    Standaard

    Deze discussie is erg smaak gebonden......het gros van de mensen die staat te luisteren hoort het verschil niet. Beide oplossingen zijn een compromis.
    Koch Multitone 100 watt, inclusief flightcase: 600 euro

  7. #2197
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Ik kan me zelfs voorstellen dat, juist omdat het zo consistent is, modelling al snel beter is.

    Maar voor mij is dat voorlopig geen oplossing. Ten eerste heb ik een prima podiumwaardige versterker (60 watt buizen, 1x12) met volumeknop en standback. Ten tweede zie ik net iets te vaak dat onze zanger en toetsenist - als zodanig geheel afhankelijk van monitoring - erg veel moeite hebben zichzelf hard genoeg terug te krijgen. Om nog maar te zwijgen van de gelegenheiden waar maar 2 of 3 monitoren zijn. Dan is het toch wel handig als ik mezelf uit de speaker hoor komen. Aan de andere kant: in Doornroosje was het alweer beter om mezelf niet te hard te zetten en dat aan te vullen op de monitor.

  8. #2198
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2009
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Ten tweede zie ik net iets te vaak dat onze zanger en toetsenist - als zodanig geheel afhankelijk van monitoring - erg veel moeite hebben zichzelf hard genoeg terug te krijgen. Om nog maar te zwijgen van de gelegenheiden waar maar 2 of 3 monitoren zijn. Dan is het toch wel handig als ik mezelf uit de speaker hoor komen. Aan de andere kant: in Doornroosje was het alweer beter om mezelf niet te hard te zetten en dat aan te vullen op de monitor.
    Het handigste is dan eigenlijk om je eigen monitoring te regelen. Dat kan al heel simpel met een mixertje waarbij je je eigen gitaargeluid mengt met de monitormix zodat je altijd jezelf goed hoort. Moet je alleen wel met inear spelen (of een monitor meeslepen, maar dan schiet je er nog niets mee op).

  9. #2199
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Onze zanger heeft sinds afgelopen concert in-ear (wel heel kut dat we die tijdens de enige repetitie niet aan de praat kregen), en onze toetsenist heeft één keer zijn all-range ingezet als monitor. Dat werkte wel fijn geloof ik. Op 1 kanaal de monitormix, op een tweede kanaal hadden we de line-out van mijn versterker aangesloten.

    Maar ik zal zelf niet zo snel op in-ear overgaan denk ik. Het werkt prima met floor-monitoren, althans zolang ik oordoppen draag.

  10. #2200
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juni 2006
    Locatie
    Wagenberg (Breda)
    Berichten
    1.209

    Standaard

    Zelf check ik altijd de mic's voor de versterker, en die staat in 98% zeker goed.
    Dan kan de PA man het alsnog verkloten, maar dat geldt ook voor moddeling.
    Pas geleden hadden we een PA man met de mengtafel draadloos op z'n ipad, die op z'n gemakje door het publiek heen liep.
    Dan stoot er iemand tegen hem aan, ipad over de emmer, en erger nog, we zien 'm niet tussen 1000 man publiek...
    Maarja, da's weer een heel ander topic hahaha.
    http://www.banddiep.nl/
    Neerlands Peil
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Ik ben trouwens minstens net zo geil als Steph. Jammer dat ik zo lelijk ben. Anders ging ik lekker burgerlijk vreemd.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top