Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 219 van 865 EersteEerste ... 119169209217218219220221229269319719 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.181 t/m 2.190 van 8641
  1. #2181
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juni 2006
    Locatie
    Wagenberg (Breda)
    Berichten
    1.209

    Standaard

    Waarschijnlijk bedoeld Nocki, dat hij het telkens een tijdrovende klus vindt, wat natuurlijk ook klopt.
    Alleen de sound van bijv. deze combi, ga je nooit maken op welk rack dan ook...


    Natuurlijk zijn er meerdere opties
    Maar ik snap het wel hoor, live is het altijd wel wat, maar in een studio...
    Laatst gewijzigd door steph; 18 juni 2012 om 02:00
    http://www.banddiep.nl/
    Neerlands Peil
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Ik ben trouwens minstens net zo geil als Steph. Jammer dat ik zo lelijk ben. Anders ging ik lekker burgerlijk vreemd.

  2. #2182

    Standaard

    Ik begrijp deze reacties idd. En ik weet dat veel mensen het niet met me eens zijn.

    Je ziet dat er heel veel gitaarversterkers worden uitversterkt met een mic. Heel vaak wordt er een microfoon voorgegooid die nog even denkbeeldig goed wordt gepositioneerd zoals we dat hebben gezien op plaatjes op dit forum en we zijn happy. Maar er zijn maar heel weinig gitaristen die met goede apparatuur een echte goede ab test kunnen doen op de verschillende posities. Daarbij komt dat het geluid van je versterker vaak zo is afgesteld dat het goed klinkt waar jij staat en wat dus heel anders is dat voor de speaker. We leggen al heel snel de cab op de grond ipv op een verhoging want dan hebben we zo'n lekker geluid ivm de weerkaatsing van het geluid op de grond.
    Verder zie ik live ook heel veel gitaristen die hun geluid graag met een mic uitversterkt krijgen omdat dat de way to go is die nog niet eens aan hun willen draaien om de amp op de ruimte te tunen...

    Uitversterken met een mic kan absoluut heel goed zijn maar de manier waarop dat vaak live gebeurt is gewoon niet juist. We hebben live veel te weinig tijd om dat goed te doen.
    Dan is goede modeling gewoon veel handiger. Of een Palmer speaker sim. Ik heb al enorm veel plezier gehad van mn palmer pga04 en het geluid wat ik terug hoorde in de zaal of over de monitor was beter dan het geluid met een mic.

    Ook ik heb jarenlang klakkeloos overgenomen dat er een mic voor mn cab moest maar uiteindelijk blijkt dat niet zo te zijn. Er zijn ondertussen veel betere methodes naar mijn mening...

    Voor in de studio en bij goede apparatuur kan het heel goed zijn om een mic te gebruiken maar ook hier zien we dat gitaristen heel vaak hun eigen spullen overschatten en dat je echt moet luisteren ipv je theorieën loslaten op iets wat alles te maken heeft met gevoel en emotie.
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  3. #2183
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2007
    Locatie
    hengelo
    Berichten
    238

    Standaard

    ik zag laatst een band die alles live op modeling deden. dat klonk me toch een potje kut! zelden zo'n kutband gezien

  4. #2184

    Standaard

    Nocki...Ben het zeker met je eens dat er vaak veel te makkelijk wordt gedacht bij het live uitversterken. Inderdaad...mic ervoor en gaan. Ik probeer zelf altijd wel het één en ander af te regelen op de ruimte en de mic "goed" te positioneren...maar ja. Of het dan ook echt perfect is...denk 't niet. Je hebt dus wel een punt.

  5. #2185

    Standaard

    Ik heb wel goede live a/b's kunnen doen met verschillende technici. De vergelijking ging altijd tussen palmer 09 en sm57 of de platte sennheiser.

    De pure klank van de mics vonden we altijd beter, maar het gemak van de palmer plus het totale gebrek aan overspraak maakten dat we toch altijd kozen voor de palmer.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  6. #2186
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    kwestie van goed uitmiken met verschillende mics..


    (zootje smileys)
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  7. #2187
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik ben het met Nocki en ik kan me voorstellen dat veel gitaristen niet weten hoe ze een microfoon moeten plaatsen, laat staan dat ze het geprobeerd hebben. Ik heb alle hoeken thuis uitgeprobeerd en opgenomen en pas mijn favoriete positie live toe, maar ik heb geen idee of dat live ook het beste klinkt. Erger nog, ik heb het nog nooit met verschillende microfoons uitgeprobeerd.
    Met een cab sim heb je 100% consistentie dus het kan veel schelen. Moet je wel de goede sim hebben :P.

  8. #2188
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Er is wel iets voor te zeggen, zeker omdat er eigenlijk geen ideale positie of gouden regel is. Iedereen moet dat zelf leren en steeds opnieuw zo optimaal mogelijk voor mekaar zien te krijgen. Maar een sim is m.i. een noodverband. het klinkt altijd hetzelfde en dat vind ik dus dodelijk saai, he? Bovendien zit er geen mogelijkheid in om je kennis te ontwikkelen.

    Vroeger - daar ga ik weer.. - was het allemaal veel erger en maakte je de raarste dingen/fouten mee. De goedkoopste mic lukraak voor je kast, meestal hangend bij gebrek aan standaards. of gewoon de kale lineout,omdat er geen mic was. of zet 'm maar wat harder dan horen ze je zonder uitversterken.
    twintig jaar geleden kocht ik mijn eigen sm57, zodat ik altijd een goeie mic had om voor mn kast te hangen ( en je kan er op repetities en zo ook uitstekend door zingen).
    Het rare is dat ik sindsdien nooit gebruik heb hoeven maken van het ding. Er was altijd een 57 en meestal nog een andere erbij. De technische kennis en de hardware zijn de laatste 20-25 jaar op behoorlijk peil, ook als je kleinere gigs doet.
    en een paar jaar PA-werk leerde me ook dat als een amp goed klinkt, het ding makkelijk goed uit te versterken is. Een slecht klinkende gitarist ga je niet goed laten klinken..
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  9. #2189
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Erg interessante discussie. Is wel een eigen topic waard. Ik ben nauwelijks bekend met microfoons, en ken maar weinig geluidsmannen die echt er mee bezig zijn. Ze zetten vrijwel allemaal de microfoon zonder horden of stoten recht voor het midden van de speaker, regelen de mix van de band een beetje bij en klaar. Achteraf klonk het versterkt altijd wel oké, maar nooit echt zo goed als op het podium vind ik. Soms verlang ik ernaar om het te regelen zoals ze dat vroeger deden... iedereen een grote stack (of twee) en enkel de zang uitversterken. Ik heb een aantal bootlegs van The Who waarop ze dat doen en het geluid is fantastisch... maar ook erg luid.

  10. #2190
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    ik kan me vinden in de reacties van Peter en Nocki; gemak dient de mens / roeien met de riemen die je hebt (of geluidstechnici die je 'krijgt')
    mijn 'platte Sennheiser' is ooit 'gecorrigeerd' doordat men hem als een -58 gebruikte, rechtop en (uiteraard) recht voor de cab.

    lekker muziek maken is vaak meer afhankelijk van je publiek en bandgenoten, dan een frequentiecurve die al dan niet 'ideaal' is.
    that being said, speel ik eigenlijk altijd op geleende backline, direct-to-PA (modelling/gemak en logistiek op 'schnabbels') en heb ik evenveel glorieuze avonden als k*tavonden gehad, als dat ik met buizenamps speelde.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toddzilla Bekijk bericht
    ik zag laatst een band die alles live op modeling deden. dat klonk me toch een potje kut! zelden zo'n kutband gezien
    "jammer maar helaas" zeggen we dan.
    Met 'alles live op modelling' bedoel je alleen de gitaristen, of ook bassist/drummers/toetsen?
    Synthesizers en keyboards met 'piano-samples' zijn natuurlijk ook altijd modelling
    Zonder meteen de modelling vs. echt discussie te noemen, blijft k*tgeluid natuurlijk k*tgeluid, modelling of niet..

    Pete Thorn, die de nieuwe Landau lijkt te worden bij gear junkies, stelt ook dat zijn AxeFX een erg compleet alternatief is op zijn hele W/D/W-setup.

    Het is misschien niet voor iedereen, maar het is een zegen onder minder-ideale omstandigheden (transport, logistiek, technici e.d.)

    ok, rant mode over..
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top