Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 864 EersteEerste ... 9101112132161111511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 8635
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PT1989 Bekijk bericht


    Boss RC 20
    T-Rex Reptile
    T-Rex Replica
    Xotic EP Booster
    T-Rex Alberta
    T-Rex Moller
    T-Rex Mudhoney 2
    Boss TU-3
    T-Rex Chameleon
    Morley Volume/Wah
    Nice, zo´n bord moet je niet kwijtraken. Dure grap


    "When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 juli 2008
    Locatie
    -
    Berichten
    265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThaBluesBreaker Bekijk bericht
    Nice, zo´n bord moet je niet kwijtraken. Dure grap
    Haha nee klopt, hij zit ook altijd in een flightcase en bij optredens blijft ik ook altijd in de buurt.

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sj03rd Bekijk bericht
    Nieuwe compressor dus update: (nu ook met onderkant van board...foto's zijn weer heel onscherp :-s )


    ha! eindelijk een medestander in het gebruik van de Ego Compressor!!!
    wat vindt jij ervan, bevalt ie goed?

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.671

    Standaard

    Ik weet wat compressors doen, maar ik vraag je me toch altijd af waarvoor mensen ze nou precies gebruiken.

    Waarom wil je perse een compressor op je bord. Ik zie namelijk nooit de toegevoegde waarde en het nut er van.
    No offence, maar ik ben gewoon benieuwd

  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    662

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    Ik weet wat compressors doen, maar ik vraag je me toch altijd af waarvoor mensen ze nou precies gebruiken.

    Waarom wil je perse een compressor op je bord. Ik zie namelijk nooit de toegevoegde waarde en het nut er van.
    No offence, maar ik ben gewoon benieuwd
    Zo dacht ik een hele tijd geleden ook precies. Waar ik 'm voor gebruik:

    - Cleane slagjes klinken veel funky'er en vetter.
    - Cleane tokkels komen veel mooier en beter door de mix (speelt daardoor ook makkelijker)
    - Na m'n wah is deze niet meer zo harsch in het tophoog. Dus aan prikt de wah enorm (wel lekker bij solo's) maar bij cleane slagjes met wah is het veel gebalanceerder met de compressor aan.
    - De compressor met 1 van de overdrive pedalen (OCD, Mercury Box, etc) maakt de sound heel mooi rond.
    - VEEL meer sustain (bij oa solo's) zonder dat m'n geluid aangetast wordt. Ik kan dus duidelijk minder gain gebruiken maar toch die feedback, die je dan vaak verliest, blijven gebruiken...

    Ben ik iets vergeten? Vast wel, 1 ding is zeker; Voor mij geen sessie meer zonder een compressor :-)
    Play like you have something to say, not something to prove... IDANCEMUSIC.COM

  6. #106

    Standaard

    zeg dan: "Geen sessie zonder compressie." Klinkt veel beter.

  7. #107
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.671

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sj03rd Bekijk bericht
    Zo dacht ik een hele tijd geleden ook precies. Waar ik 'm voor gebruik:

    - Cleane slagjes klinken veel funky'er en vetter.
    - Cleane tokkels komen veel mooier en beter door de mix (speelt daardoor ook makkelijker)
    - Na m'n wah is deze niet meer zo harsch in het tophoog. Dus aan prikt de wah enorm (wel lekker bij solo's) maar bij cleane slagjes met wah is het veel gebalanceerder met de compressor aan.
    - De compressor met 1 van de overdrive pedalen (OCD, Mercury Box, etc) maakt de sound heel mooi rond.
    - VEEL meer sustain (bij oa solo's) zonder dat m'n geluid aangetast wordt. Ik kan dus duidelijk minder gain gebruiken maar toch die feedback, die je dan vaak verliest, blijven gebruiken...

    Ben ik iets vergeten? Vast wel, 1 ding is zeker; Voor mij geen sessie meer zonder een compressor :-)
    ok duidelijk verhaal! Thnx! Heb je geen last van afname van dynamiek? dat vind ik namelijk een mega nadeel. De ene compressor doet het meer dan de ander, maar ik heb al eens 2 compressors geprobeerd en om die reden bevielen ze mij absoluut niet.

  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    662

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    ok duidelijk verhaal! Thnx! Heb je geen last van afname van dynamiek? dat vind ik namelijk een mega nadeel. De ene compressor doet het meer dan de ander, maar ik heb al eens 2 compressors geprobeerd en om die reden bevielen ze mij absoluut niet.
    Dat doet een compressor inderdaad, oh zo handig bij tokkels en funky riffjes maar niet bij subtiele dingen. Dus dan zet ik 'm uit :-)
    Play like you have something to say, not something to prove... IDANCEMUSIC.COM

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.671

    Standaard

    ah dan is het dus toch niks voor mij Thnx voor de info!

  10. #110
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Zo, opnieuw ingedeeld nu ik mijn nieuwe delay in huis hebt. Nu komen mijn kabels niet meer in de knel, moet alleen nog een patchbay onder mijn pedaltrain maken en de kabels af/wegwerken en dan issie helemaal klaar. Maar voor nu ben ik weer even klaar. Maybe een nieuwe lichtcrunchy overdrive in plaats van de Danelectro TOD, maar voorlopig kan ik hier weer even mee repeteren.
    Zat er ook over na te denken om een lavacable setje aan te schaffen, maar ik moet nog ff kijken of dat wel nodig is.

    Laatst gewijzigd door Lexvandoef; 22 maart 2011 om 12:53
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top