Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28

Discussie: JHS Notaklön

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard JHS Notaklön

    Ik zag nog geen topic over dit pedaal, dus bij deze. Ik heb zojuist de JHS Notaklön besteld via de JHS website. Het is een (min of meer) bouwpakket, maar super simpel in elkaar te zetten, er is geen soldeerbout nodig en heeft een moddervette knipoog naar Ikea. Het kost $99,-.Ik vind het pure humor, maar dat is Josh van JHS ook wel toevertrouwd. Het pedaal is echter wel degelijk serieus en een naar het zich laat aanzien perfecte klone van de Klon Centauer, met als enige verschil een extra schakelaar die Josh ook gebruikte om andere Klons te modificeren. Iets meer gain, geloof ik.
    De originele Klon pedalen hebben inmiddels een mythische status en gaan weg voor naar het schijnt $7000,- of meer. Gitaristen als John Mayer en Joe Bonamassa hebben dergelijke originelen.
    De eerste batch was is no time uitverkocht en ik heb een pre-order geplaatst. Ik heb contact gehad met JHS, want ik wilde weten of het pedaal ook verkrijgbaar zou zijn in Europa, maar ze verzekerden me dat er alleen rechtstreeks naar de klant wordt geleverd. Dat heeft als nadeel dat de verzendkosten hoog zijn (ong. $40) en je alleen met een creditcard kunt betalen. Er zijn inmiddels de nodige video's over het pedaal op YT.
    Ik ben heel benieuwd. Het is sowieso leuk om een dergelijk pedaal te hebben!

    Laatst gewijzigd door guitarkid; 19 november 2023 om 11:48
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Leuk om te weten!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Prijs is wel heel sympatico
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Super leuk filmpje:

    https://youtu.be/LJGos1D1ha8?si=08TrH0PoJ_Rt0cb4


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    SU-PER-LEUK!

    Wel tof dat hij de verpakking met een vette knipoog naar Ikea heeft ontworpen. Inclusief de meegeleverde “steeksleutel”. Alleen al daarom zou ik ‘m bestellen. Een Klon-kloon (Klon-clown) kan me sowieso gestolen worden, want remember kindly……..

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Super leuk filmpje:

    https://youtu.be/LJGos1D1ha8?si=08TrH0PoJ_Rt0cb4


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Deze ook: de gebruiksaanwijzing!

    https://www.youtube.com/watch?v=aJPAD-diXxU&t=317s
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  7. #7

    Standaard

    Inderdaad leuk en van JHS vind ik dat inderdaad een prestatie.

    Maarre, je laatste zin over " een dergelijk pedaal"; Refereer je dan aan deze "ikea" grap of aan een een KlonClone? Want over de KlonClones breek je al sinds 2007 bijna dagelijks je nek.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Inderdaad leuk en van JHS vind ik dat inderdaad een prestatie.

    Maarre, je laatste zin over " een dergelijk pedaal"; Refereer je dan aan deze "ikea" grap of aan een een KlonClone? Want over de KlonClones breek je al sinds 2007 bijna dagelijks je nek.
    Ik bedoel deze Notaklön. Ik vind het gewoon leuk om er één te hebben en ik weet niet hoe lang hij verkrijgbaar zal blijven. En natuurlijk bewaar ik de doos etc. "He has the box!!!!" Ik heb wel een aantal zgn. "Klon-clones". En ik ben ook zeer benieuwd naar hoe hij klinkt in mijn set up! Uit de nodige reacties die inmiddels op YT te vinden zijn lijkt hij wel absoluut net zo te klinken als het onbetaalbare origineel en daarbij komt dan nog de modificatie.
    De laatste tijd neig ik ook steeds meer naar dit type pedalen, zeker als booster.
    In een andere clip vraagt Josh ("smeekt"... ) overigens om je gekochte pedaal niet direct voor veel meer geld op bijv. Reverb te zetten. Hij is een beetje bang voor een hype en wil waarschijnlijk niet weer zo'n (in mijn optiek belachelijke) toestand als met de Bad Monkey, een tijdje geleden.
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 19 november 2023 om 11:50
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    De laatste tijd neig ik ook steeds meer naar dit type pedalen, zeker als booster.
    In een andere clip vraagt Josh ("smeekt"... ) overigens om je gekochte pedaal niet direct voor veel meer geld op bijv. Reverb te zetten. Hij is een beetje bang voor een hype en wil waarschijnlijk niet weer zo'n (in mijn optiek belachelijke) toestand als met de Bad Monkey, een tijdje geleden.
    Sympathiek. Vooral omdat Josh nou niet bepaald "vies" is van zaken hypen. Die BM was idd bizar. Maar wat is er in pedalenland niet bizar sinds Reverb het heeft klaargespeeld om de maatstaf te zetten voor wat een pedaal "waard" is. Enkele jaren terug hadden we meerdere formleden die een echte klon hadden. Wss hebben ze die voor een mooi bedrag verkocht en balen nu omdat dat mooie bedrag een schijntje is vergeleken de huidige vraagprijzen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Maar eh, guitarkid, zou jij niet opruimen of is dat alleen wat betreft drumstellen? Meen me zoiets te herinneren..

    Ik wil ook al jaren opruimen en het lukt ook niet, al heb ik laatst wel in anderhalve week een la vol Seymour Duncans verkocht. Het vervelende is alleen dat ik voor dat geld wel weer iets nieuws heb gekocht dus dat schiet ook niet op 😅

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top