Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 781 van 864 EersteEerste ... 281681731771779780781782783791831 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.801 t/m 7.810 van 8635
  1. #7801

    Standaard

    Een reverse delay, is dat dan een versnelling ofzo? Of gewoon een leuke naam.

  2. #7802
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    MOOG RULES


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #7803

    Standaard

    Aantal interessante pedalen op het grote board. Alleen al vanwege (voor mij) de onbekendheid ervan.
    Benieuwd naar wat voor soort muziek je er mee maakt.
    Thnx voornamelijk Krautrock, Triphop en Shoegaze-achtige muziek. Met de looper kan je hele vette drones en polyritmes genereren.

    Een reverse delay, is dat dan een versnelling ofzo? Of gewoon een leuke naam.
    Nope, is precies wat het zegt te zijn. Een dedicated reverse delay. Zie dit filmpje

    Het is een delay waarbij het delay signaal reversed wordt afgespeeld. Werd tot ergens eind 2000 gemaakt, één van mijn eerste pedaaltjes. Had hem indertijd nieuw gekocht. Ik begreep dat ze vervolgens 2e hands voor belachelijke bedragen over de toonbank gingen. Hilarisch. Zeker gezien het pedaal dit jaar ge-reissued wordt.

    MOOG RULES
    HELL YEAH!
    Laatst gewijzigd door Chew; 29 maart 2020 om 20:52

  4. #7804

    Standaard

    Oké daar zal ik vanmiddag eens bekijken op youtube, lijkt me een leuk iets.
    Nu heb ik geeneens een delay, kan dit zomaar eentje zijn die mij over de streep trektm

  5. #7805
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Mijn kleinere plankje voor de gelegenheden met bescheiden vloeroppervlak

    Naam: pedalenplankje.jpg
Bekeken: 288
Grootte: 102,8 KB

    Hotone mini wah- prima sound, wel verplicht om goed te balanceren op het standbeen...
    Korg Polytune- prima ding
    TC Helix phaser- ik ben verzot op de vintage stand en heb geen behoefte aan Toneprints! Op mijn grote board staat een gemodde Small Stone en die heeft zulk heerlijk dik laag dat andere phasers altijd dunnetjes leken. Dit komt prima in de buurt, heel fijn!
    BYOC Tri Boost- als gain- en volume boost
    Suhr Shiba Drive- als gain en midboost. Beetje apart ding. Ik kan 'm nog effe niet in bandverband testen in deze crisistijden, maar het is een heel ander beestje dan gemiddeld. Toonknop is een soort mid sweep. Geen pedaal als standalone drive maar als boost vóór een dirty amp of ander drive pedaal is het echt 'something else' en erg lekker.
    Ibanez DML10- gemoduleerde delays, chorus, flanger
    MP Sweet Honey Deluxe- dankzij de extra toonregeling tov de standaard versie erg goed bruikbaar, open, dynamisch... ik ben fan.
    TC Flashback- ik heb jaren terug een toneprint gemaakt en eigenlijk gebruik ik alleen die maar. Komt erg goed in de buurt van de sound van een Deluxe Memory Man maar zonder de pre amp, jammer genoeg Maar prima bruikbaar ding, voegt toe zonder in de weg te zitten en daar houd ik van qua delays
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #7806

    Standaard

    Mooi bordje! Ben ook wel benieuwd naar je grotere versie.

    Die Hotone wah heb ik ook gehad. Kon er niet aan wennen, vanwege het formaat. Ik drukte met maatje 43 constant het pedaal dat erboven stond ook in, haha. Heb jij er geen last van?

  7. #7807
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Ik heb een bescheiden maatje 41, een redelijk goede coördinatie en de tweede rij staat net iets hoger (niet goed zichtbaar op de foto). Maar hij staat ook wel bewust op de hoek zodat ik mijn voet net iets schuin kan zetten. Maar goed, gebruik 'm misschien voor drie nummers of zo, dus iets minder comfort is dan geen probleem. In een Metallica tribute band zou ik het niet doen

    Het grote board staat hier ook nog wel, is slechts één pedaal veranderd. Maar ja, die zoekfunctie hier...

    O wacht, volgens mij heb ik 'm zo:
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...=1#post3416429

    Thorpy drive is eruit, een wat opener klinkende booster voor in de plaats. Of booster, het is eigenlijk een gemodificeerde fuzz, maar dat ding geeft met de juiste instelling precies een lekker randje aan je geluid. Kom alleen niet op de naam
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  8. #7808
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Waarom heb jij de Gunshot er uit gegooid?
    Ik vond hem geweldig! Alles klonk “groot” met dit pedaal.
    Ik heb hem weggedaan omdat hij te moeilijk in te regelen was. En als de knopjes iets verdraaide was de hele instelling weg.
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  9. #7809
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Nou, het wisselde nogal hoe hij klonk. Op de AC30 met 2x12 eronder was het heel tof, met mijn single ended ampje was het te compressed ongeacht instelling en die instellingen luisterden inderdaad wel heel erg nauw ja Verschilde ook ontzettend per gitaar en ik wissel heel graag vaak zonder al teveel hoeven af te regelen. Maar interessant ding was het zeker.
    Maar *hè hè, ik weet het weer* de El Musico Loco El Boludo die er nu voor in de plaats staat is echt geniaal. Heeft lang op dit kleine board gestaan maar wegens de behoefte om nét één pedaal erbij te squeezen kwam daar de BYOC voor in de plaats.
    Die El Boludo is eigenlijk het best als boost te gebruiken maar met volume fractie lager prima drive. Eén van die weinige pedalen dat je het idee hebt dat er nul compressie in zit, terwijl je wel een randje krijgt en iets meer sustain. Heel vol, prima dynamiek behoud.
    Naam: s1qdobl5yyhookxivakp.jpg
Bekeken: 282
Grootte: 32,1 KB
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #7810
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Rattennest Mitch!

    Ik bemerkt trouwens een nieuw soort pedalboard trend, de strak & netjes
    Thomann faciliteert dat met organizer kits,
    Church bands keeping the pedal industry alive las ik ergens,
    geen idee maar er is wel wat gebeurd sinds mijn plankje met schuimrubbertje

    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top