Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 819 van 864 EersteEerste ... 319719769809817818819820821829 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.181 t/m 8.190 van 8635
  1. #8181
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Mag ik je vragen waar je de Cali geplaatst hebt? Ik heb zelf de inmiddels niet meer verkrijgbare compact versie met 3 knoppen. Ik had hem altijd aan het begin staan maar tegenwoordig na mijn drives en voor de modulatie. Gewoon op unitie. Wat een geweldige verbetering. Hij klonk al goed maar smeerde te veel de overdrives dicht. Nu geeft hij een heerlijke heldere kleur mee maar omdat hij na de drives staat behouden deze hun gevoeligheid voor gitaarvolume. Ben benieuwd naar jou bevindingen.

  2. #8182
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooker Bekijk bericht
    Mag ik je vragen waar je de Cali geplaatst hebt? Ik heb zelf de inmiddels niet meer verkrijgbare compact versie met 3 knoppen. Ik had hem altijd aan het begin staan maar tegenwoordig na mijn drives en voor de modulatie. Gewoon op unitie. Wat een geweldige verbetering. Hij klonk al goed maar smeerde te veel de overdrives dicht. Nu geeft hij een heerlijke heldere kleur mee maar omdat hij na de drives staat behouden deze hun gevoeligheid voor gitaarvolume. Ben benieuwd naar jou bevindingen.
    ehm ik neem aan dat je het tegen mij hebt?

    nee ik heb hem echt aan t begin staan.
    Fuzz-> cali, polytune met buffer, katana, bluesbreaker, qtron, gravity(ts10+klon), chorus, delay,(hier komt nog een flint) looper, amp.

    Ik gebruik hem dus soms voor clean, dan staat hij alleen aan met de delay, evt kan er nog een beetje boost bij indien nodig. ik gebrukk die katana echt alleen voor volume verschillen tussen amps en pedalen te compenseren.
    evt kan er nog een tubescreamer bij aan maar doe ik minder.

    Dus dat is een ''route'' om een clean geluid te maken en dan kan je aan de knoppen draaien voor hoeveel compressie je wilt.
    Ik heb ook een andere route met meer dynamiek en dus minder compressie: katana into klon met gain laag en output ook tembaar.
    Als ik dan scheur erbij wil gaat de ts10 aan , evt kan er nog drive aan voor soloboost.

    De laatste drive in je chain bepaalt het volume he, dat is bij mij dus de ts10, die geeft ook veel compressie dus eigk is een compressor een beetje overkill daarbij, zeker als je luid staat(want dan meer compressie uit de amp). tenzij je expres zoveel mogelijk compressie wil of je cali heel subtiel staat.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  3. #8183
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    ehm ik neem aan dat je het tegen mij hebt?

    nee ik heb hem echt aan t begin staan.
    Fuzz-> cali, polytune met buffer, katana, bluesbreaker, qtron, gravity(ts10+klon), chorus, delay,(hier komt nog een flint) looper, amp.

    Ik gebruik hem dus soms voor clean, dan staat hij alleen aan met de delay, evt kan er nog een beetje boost bij indien nodig. ik gebrukk die katana echt alleen voor volume verschillen tussen amps en pedalen te compenseren.
    evt kan er nog een tubescreamer bij aan maar doe ik minder.

    Dus dat is een ''route'' om een clean geluid te maken en dan kan je aan de knoppen draaien voor hoeveel compressie je wilt.
    Ik heb ook een andere route met meer dynamiek en dus minder compressie: katana into klon met gain laag en output ook tembaar.
    Als ik dan scheur erbij wil gaat de ts10 aan , evt kan er nog drive aan voor soloboost.

    De laatste drive in je chain bepaalt het volume he, dat is bij mij dus de ts10, die geeft ook veel compressie dus eigk is een compressor een beetje overkill daarbij, zeker als je luid staat(want dan meer compressie uit de amp). tenzij je expres zoveel mogelijk compressie wil of je cali heel subtiel staat.
    Ja, had het inderdaad tegen jou. Maar dank voor je reactie. Je gebruikt hem alleen voor clean dus. Vandaar aan het begin. Bij mij is het Wah(hotone tonepress)>tuner(boss tu3mini)>bad monkey>boss ds 1 keely> Cali76compact. Heb de compressie inderdaad heel laag staan en hij staat altijd aan. Hij doet niet veel maar maakt alles een stukje mooier. Ook is het volume altijd gelijk. Clean, de monkey, de ds1 of alles aan. Wat volume betreft weinig verschil.

  4. #8184
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard Post foto's van je (zelfgemaakte) pedalboard v2.0



    Carl Martin Red Repeat eraf, Visual Sound Tap Delay erop!

    Signal path:
    Gitaar -> Korg DT-10 -> Boss BD-2 Bluesdriver -> Fulltone OCD -> Brunetti Mercury Box -> EHX Soul Preacher compressor-> Newtone Flower Booster (diy SHO clone) -> Visual Sound Tap Delay -> versterker

    Ik ben er nog niet uit of dit de juiste plek is voor de compressor. De overdrives klinken beter zo, maar qua volumes valt er weinig meer te sturen. Al heb ik voor de boost natuurlijk die Flower booster achter de compressor geplaatst, maar dat is eigenlijk ook wel een lekker ‘altijd-aan’ pedaaltje...
    Laatst gewijzigd door Kim Wilson; 7 maart 2021 om 00:06
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #8185
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Lekkere set!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #8186
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik ben er nog niet uit of dit de juiste plek is voor de compressor. De overdrives klinken beter zo, maar qua volumes valt er weinig meer te sturen.
    Gebruik je die compressor dan in combinatie met de drives?

  7. #8187
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Ja, de compressor staat eigenlijk altijd aan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #8188

    Standaard

    Alleen die tuner ?
    Is die heel speciaal of zo
    Omdat om het popie te zeggen
    Die eet nogal wat real estate

  9. #8189
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik vind de dt-10 ook nog steeds een fijne tuner, gebruik hem op mijn ene boardje ook, al sinds 2006 of zo.
    Maar dan niet in de signaalketen, is niet mee te spelen als je het mij vraagt.

  10. #8190
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard Post foto's van je (zelfgemaakte) pedalboard v2.0

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Alleen die tuner ?
    Is die heel speciaal of zo
    Omdat om het popie te zeggen
    Die eet nogal wat real estate
    Pakt net zoveel ruimte als een TU-3, omdat die de pluggen opzij heeft, en dit was de fijnste in een shootout met vijf of zes tuners. Is nog wel een topic van ergens.

    Edit:
    Gevonden: Multitest tuners in pedaalvorm
    https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?share_fid=18259&share_tid=111860&url=http%3A %2F%2Fwww%2Egitaarnet%2Enl%2Fshowthread%2Ephp%3Ft% 3D111860&share_type=t&link_source=app
    Laatst gewijzigd door Kim Wilson; 7 maart 2021 om 14:29
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top