Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 50
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Je tekent er alleen voor dat je het pakket in goede staat hebt ontvangen. Niet voor de inhoud, dat is ook nooit zo geweest. Sterker nog: je mag de doos pas openmaken als je hebt getekend, teken je niet voor ontvangst, krijg je de doos ook niet.

    Of er in het pakje de juiste dingen zitten blijft een zaak tussen jou en de verzender, daar heeft de pakketdienst niks mee te maken en daar teken je dus ook niet voor.

    In dit geval is er wel een kinkje: jij hebt getekend voor het in goede staat ontvangen van het pakket. Dat kan het voor de verzender moeilijker maken om de schade te claimen. In principe moet je een dergelijk beschadigd pakket eigenlijk weigeren. De praktijk is wat weerbarstiger en hopelijk loopt het wel los.
    Maar goed, zoals hierboven ook al gezegd: de plankjes krijg je er niet mee.
    Turn it up • Bring the noise

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2010
    Locatie
    af en toe in de 7e hemel... (als ik speel)
    Berichten
    752

    Post Update'tje

    We zijn weer een paar maanden verder en heb wat nieuws.

    Het minder goede nieuws is, dat is gebleken dat het pakket helaas niet verzekerd was. Dus hoe TNT er bij kwam om mij proberen wijs te maken dat het wel verzekerd zou zijn ??? (zo houden ze je wel even zoet...)
    Het enigste wat zij op deze manier geflikt hebben, is zodoende de boel afschuiven naar de afzender, die net zo goed met z'n handen in het haar stond.

    Het gaat namelijk mijns inziens hier om;
    TNT heeft mij €27,70 import kosten berekend over een bedrag van €80,- wat natuurlijk de waarde van de inhoud van het pakket betekend, want daar over wordt belasting betaald. Wat natuurlijk logischerwijs weer wil zeggen, dat de inhoud van het pakket toen schijnbaar nog steeds volledig was, want op de pakbon van het pakket staat een lagere waarde wat betreft de inhoud, opgegeven door de afzender van het pakket. Die €80,- is dus door de TNT douane bepaald... > DUS de douane heeft het pakket geopend ter controle !!! En hiermee hangen ze er in !!!!!!!!

    Dus m.a.w; die fuckin' TNT levert een onvolledig pakket af en schuift de boel af naar de afzender.

    Hiermee garandeer ik jullie, dat ik het absoluut hierbij niet laat zitten.., al moet ik een advokaat inschakelen voor bijstand, dan zal dat gebeuren.
    Wat TNT mij en de afzender flikt, is een laffe vorm van machtsmisbruik en ze doen net of hun neus bloed.
    Als je dit accepteerdt, flikken ze het je de volgende keer wederom net zo goed..., en waar is dan het einde ???

    Nou rijst bij mij de vraag; wie moet een aanklacht tegen TNT indienen voor de geleden schade.., de afzender of ik ??
    Mijn geleden schade zal ik iig bij TNT aankaarten,

    want het anderzijds goede nieuws is; dat ik onlangs van de super vriendelijke en aardige afzender 2 nieuwe planken toegezonden heb gekregen, waarover ik "alleen de transport kosten hoefde te betalen". Maar helaas waren die wegens omstandigheden nogal aan de hoge kant.., €60,-
    Kon namelijk kiezen tussen wederom USPS (kosten; $47,35 = +/- €33,-), zoals de vorige keer, en UPS (kosten $83,- = +/- €60,- PayPal).
    Het grote verschil is, dat UPS rechtstreeks aan het aflever adres levert, dus zonder tussen leveranciers, wat natuurlijk stukken veiliger is.., is wel gebleken... !!
    Vandaar ik TNT voor geen donder meer vertrouw in deze zaak, ben ik genoodzaakt geweest om voor de veel duurdere UPS te kiezen, met wel als heugelijk feit, dat ik m'n 2 plankies iig in bezit heb.

    Gelukkig zijn ze beide bijzonder mooi en binnenkort op mijn zelfbouw topic te aanschouwen.

    Wens iig iedereen hier op het gestolen topic veel sterkte en suc6 met alle toestanden,

    groet,
    Blue
    Laatst gewijzigd door BLUEWEY; 18 juni 2011 om 18:57 Reden: grammaticaal + aanv.
    "als je scheten maar flink naar hout stinken.., dan heb je goed geschuurd ! " HP.
    http://picasaweb.google.com/109435607338071709971/HowToBuildMyFirstAcousticGuitar

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.515

    Standaard

    Lullig allemaal. Met TNT heb ik het ook niet zo op, het is misschien naar de beurs gegaan maar de mentaliteit is nog ambtenaar; Loketje hier en loketje daar.

    Dan krijg ik weer zo'n briefje dat er niemand thuis was, dan moeten ze het de volgende dag weer langsbrengen maar dan wordt doodleuk ingevuld dat ze al twee keer zijn langsgeweest. Zo, lekker snel klaar.

    Maar ik zou sowieso resitutie terugvragen aangezien de inhoud minder was dan waarover ze import berekend hebben.

    En laat toch verder zitten joh, allemaal energie die je beter ergens anders aan kan besteden. Die toko gaat vanzelf naar de knoppen, die vrije markt lust ze rauw.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #34

    Standaard

    Ik heb ook wel eens problemen met TNT gehad, ze maken inderdaad misbruik van hun macht.
    Maar als ik jou was zou ik het er zeker niet bij laten zitten! Het gaat niet om de euro´s maar om het principe.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2011
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    630

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Lullig allemaal....
    .... en laat toch verder zitten joh, allemaal energie die je beter ergens anders aan kan besteden. Die toko gaat vanzelf naar de knoppen, die vrije markt lust ze rauw.
    Denk ik ook .... maar gelukkig kun je nu wel weer aan de slag .... = imho energie beter besteed ...
    Gear :Yamaha SG500B , Ibanez SX90 BK , Martin D-15
    'long as my guitar's got strings on it - I don't give a shit

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BLUEWEY Bekijk bericht
    Het gaat namelijk mijns inziens hier om;
    TNT heeft mij €27,70 import kosten berekend over een bedrag van €80,- wat natuurlijk de waarde van de inhoud van het pakket betekend, want daar over wordt belasting betaald. Wat natuurlijk logischerwijs weer wil zeggen, dat de inhoud van het pakket toen schijnbaar nog steeds volledig was, want op de pakbon van het pakket staat een lagere waarde wat betreft de inhoud, opgegeven door de afzender van het pakket. Die €80,- is dus door de TNT douane bepaald... > DUS de douane heeft het pakket geopend ter controle !!! En hiermee hangen ze er in !!!!!!!!
    Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe planken, daar was het om begonnen!

    Je neemt ten onrechte aan dat de douane iets gezien heeft. Het importproces loopt echt anders. De vervoerder krijgt digitale informatie binnen over de goederen die onderweg zijn. Op basis van die informatie stellen ze een aangifte op en dienen die digitaal in bij de douane. De douane heeft een aantal criteria waarop ze zendingen selecteren die als "ziener" worden aangemerkt, voor de rest komt er een bericht terug dat ze mogen worden afgeleverd bij de geadresseerde. De zieners worden uit het sorteerproces gehaald en worden door de douane ingezien, de rest gaat met de koerier mee zonder dat een douaneambtenaar daar iets van heeft gezien. Zelfs al heeft een douanier of de speciaal daarvoor aangewezen en dus bevoegde medewerker iets geopend dan zijn ze daar toe gemachtigd en kun je protesteren tot je een ons weegt. Daarmee ga je niks winnen buiten een berg frustratie.

    De kosten die je moet betalen bestaan uit een bedrag wat je betaalt over de waarde en de transportkosten. Daarbovenop betaal je ook nog eens administratiekosten.
    De geleden schade moet worden gemeld door de verzender, hij is officieel degene die contract is aangegaan met de vervoerder.
    Laatst gewijzigd door zjanke; 20 juni 2011 om 16:02
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2010
    Locatie
    af en toe in de 7e hemel... (als ik speel)
    Berichten
    752

    Post

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zjanke Bekijk bericht
    Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe planken, daar was het om begonnen!

    Je neemt ten onrechte aan dat de douane iets gezien heeft. >>

    >> Zelfs al heeft een douanier of de speciaal daarvoor aangewezen en dus bevoegde medewerker iets geopend dan zijn ze daar toe gemachtigd en kun je protesteren tot je een ons weegt. Daarmee ga je niks winnen buiten een berg frustratie.

    De kosten die je moet betalen bestaan uit een bedrag wat je betaalt over de waarde en de transportkosten. Daarbovenop betaal je ook nog eens administratiekosten.
    De geleden schade moet worden gemeld door de verzender, hij is officieel degene die contract is aangegaan met de vervoerder.
    Dank voor je felicitatie.., ben er ook blij mee.

    Waarom ik aanneem dat de douane wel iets gezien heeft is, vanwege het verschil tussen, wat op de pakbon van de afzender staat omtrend de inhoud van de verpakking, en dat wat de douane schijnbaar gezien moet hebben i.v.m. de aanslag die ze er op gezet hebben ! Hoe kunnen ze anders dat bedrag zo hoog bepaald hebben ?? De hoogte van dat (€80,-) bedrag kan nooit om 1 plank gaan.
    Dus hiermee wilde ik aangeven, dat het pakket toen schijnbaar nog volledig moet zijn geweest en dus de inhoud tussentijds naar hier ontvreemd moet zijn, en dan spreekt het voor zich, waar de (on)verantwoording ligt en wie er moet vergoeden.. en dat is volgens mij niet de afzender !!
    Dus met dit verweer hoop ik wel degelijk iets te winnen.

    De geleden schade is ook gemeld door de afzender, maar USPS reageert zodanig als; "De schade moet overzee plaats gevonden hebben, anders zouden we het terug gekregen hebben en dan zouden wij het vergoeden."

    Het is natuurlijk te zot voor woorden, om de afzender of mij voor de schade te laten opdraaien !!
    Want dat zou betekenen, dat ze ongestoord en ongestraft internationale pakketten zouden kunnen plunderen en de onkosten maar lekker afschuiven naar de ....???

    Dat zullen we nog wel 'ns zien !
    "als je scheten maar flink naar hout stinken.., dan heb je goed geschuurd ! " HP.
    http://picasaweb.google.com/109435607338071709971/HowToBuildMyFirstAcousticGuitar

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2011
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    630

    Standaard

    Ik moet wel zeggen dat ik er respect voor heb dat je je zo principieel toont en gedetermineerd bent . Maar is het het waard om het tot een obsessie te laten escaleren he ? Ik zeg maar wat ..
    Waar het - ooit - allemaal mee begon was dat je van bijzondere stukken hout iets van/voor jezelf ging maken .
    Ik denk ( hoe moeilijk ik het zelf ook op zich te slikken zou vinden ) : Cut your losses . Now !
    Er is in mijn ogen geen tijd beter besteed dan die waarin je ergens je creativiteit kwijt kunt .
    Je hebt een les geleerd , vanaf nu doe je het anders .
    Af en toe moet een les ook betaald worden , moet je maar denken .
    Los van dit alles kan ik je zeggen dat ik je bouwverslag aandachtig zal volgen en natuurlijk wens ik je alle succes .

    Make music - not war !
    Laatst gewijzigd door INOXROX; 22 juni 2011 om 16:13
    Gear :Yamaha SG500B , Ibanez SX90 BK , Martin D-15
    'long as my guitar's got strings on it - I don't give a shit

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    +1 voor het betoog van Inoxrox en een laatste stukje informatie van mijn kant. De douane past niets aan en bepaalt geen waardes, als de waarde niet klopt dan vragen ze afzender of ontvanger om extra informatie. (Pas als je in het traject terecht gekomen bent dat ze boetes gaan opleggen gaan zij een waarde bepalen en daar zit je nog lang niet)
    Als er iemand een fout heeft gemaakt dan is dat de afzender of de transporteur. TNT werkt met een voorlopige aangifte en bepaalt op basis van de gegevens die ze uit het buitenland krijgen wat ze in die voorlopige aangifte zetten. De douane bekijkt die alleen maar en kiest voor invoer of een extra controle als ze iets niet vertrouwen.

    Zonder de inhoud van de factuur te kennen kan ik me alleen maar voorstellen dat ze de transportkosten bij de waarde hebben geteld....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2011
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    630

    Standaard

    Sorry Bluewey maar ...
    Als ik alles nog 'ns een keer teruglees , dan wordt er , vind ik , te gemakkelijk omgesprongen met al die koeriers-namen .
    Je beschuldiging begon met 1 jegens TNT .
    Uit je laatste post lijkt het dat je het nu over UPS hebt ? Zelf snap ik wel dat je het over de United States Postal Service hebt . Dat is natuurlijk niet hetzelfde als UPS .
    Misverstanden zijn zo in de wereld geholpen ; des te meer reden denk ik , om daar zorgvuldig in te zijn .
    After all : wat we allemaal uiteindelijk willen , is weten aan wie we dit soort dingen wel toe kunnen vertrouwen !

    Nogmaals : succes !

    edit > De volgende les - voor ons allen - betaal ik !
    Laatst gewijzigd door INOXROX; 23 juni 2011 om 02:10
    Gear :Yamaha SG500B , Ibanez SX90 BK , Martin D-15
    'long as my guitar's got strings on it - I don't give a shit

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top