Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 50
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Bij het vermoeden van een strafbaar feit kan je maar 1 ding doen:

    Aangifte doen.

    JJ
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  2. #12
    Member
    Geregistreerd
    24 november 2010
    Locatie
    Veendam
    Berichten
    85

    Standaard

    Ja om niet goed van te worden, als je die kerel kan pakken , trap em dan hard in zijn kloten.
    Zo zielig figuur ben je he als je steelt
    *still got the blues*

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2010
    Locatie
    af en toe in de 7e hemel... (als ik speel)
    Berichten
    752

    Post

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SOAD Bekijk bericht
    Ja om niet goed van te worden, als je die kerel kan pakken , trap em dan hard in zijn kloten.
    Zo zielig figuur ben je he als je steelt
    Weet je SOAD, ik kan natuurlijk niet die jongen echt beschuldigen, want ik heb hem niet die planken eruit zien halen, maar heb hooguit dingen kunnen constateren en heb die hierboven vermeld.
    Kan jouw reactie natuurlijk weldegelijk begrijpen, want als hij het wel blijkt te zijn, zou ik geneigd zijn hetzelfde te ondernemen als jij zou willen doen.., maar ja.., laat het recht maar zegevieren..., ik ben in afwachting.

    Edit; daar komt bij, dat die chauffeurs nou eenmaal over het algemeen altijd haast hebben, omdat ze het vaak erg druk hebben en zodoende miss erg snel ook weer weg zijn. Maar deze was wel extreem...
    Laatst gewijzigd door BLUEWEY; 9 maart 2011 om 02:57 Reden: typf. + edit
    "als je scheten maar flink naar hout stinken.., dan heb je goed geschuurd ! " HP.
    http://picasaweb.google.com/109435607338071709971/HowToBuildMyFirstAcousticGuitar

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2010
    Locatie
    af en toe in de 7e hemel... (als ik speel)
    Berichten
    752

    Post

    Zojuist ben ik op het postkantoor geweest met het rampen pakket en kreeg aldaar te horen, dat de manier waarop die barcode sticker over die onderliggende informatie sticker is geplakt, bepaald niet normaal is !!
    Volgens die medewerker worden die barcode stickers altijd langs die andere sticker geplakt.

    Dus het blijkt dat mijn archwaan omtrend dit geval, weldegelijk niet voor niets is geweest, en dat het onderzoeks team hoogstw.lijk op die sticker afdeling de zaak maar es goed moet gaan onderzoeken !! (als ze er uberhaupt iets aan gaan doen..)

    Op het postkantoor kreeg ik ook de informatie, dat het 'gross kg' met die 5,4 weldegelijk de gewichts aanduiding is en dat het huidige gewicht van de doos incl. de eenzame aanwezige plank op 2141gr. uitkomt..., dus ga maar na.., die handelaar heeft zeker een veel zwaarder pakket opgestuurd. Hij heeft de zaak aangemeld bij USPS.

    Deze informatie ben ik dus ook weer wijzer !

    Vandaag is voor het eerst pas sinds maandag contact met mij opgenomen door TNT en zij hebben mij rondom het middaguur 2x proberen te bellen, maar tevergeefs. Vanaf volgende week maandag is zij pas weer aanwezig..., dus dat schiet lekker op zo...,

    Wordt vervolgd..,
    Laatst gewijzigd door BLUEWEY; 9 maart 2011 om 18:30 Reden: typf.
    "als je scheten maar flink naar hout stinken.., dan heb je goed geschuurd ! " HP.
    http://picasaweb.google.com/109435607338071709971/HowToBuildMyFirstAcousticGuitar

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Vooropgesteld dat ik het erg lullig voor je vind wil ik even een aantal dingen aangeven waarover je waarschijnlijk wat voorbarige conclusies trekt. Natuurlijk kan ik er naast zitten, maar ik werk bij een concurent van TNT en ik heb soortgelijke verhalen al vaker gezien.

    Allereerst is het pakket zeer hoogstwaarschijnlijk niet bij de douane geweest, TNT doet een aangifte op basis van de digitale informatie die de afzender (in de praktijk warschijnlijk USPS namens de afzender) verstrekt heeft en een kopie van dat document heeft op de zending gezeten in het plakzakje aan de zijkant.
    Als de douane de zending heeft geinspecteerd dan wordt dit met duidelijk herkenbare tape weer dichtgemaakt.

    Voorts zijn dit soort dozen erg gevoelig voor slecht stapelen, ze scheuren vrijwel meteen open als er iets bovenop wordt gezet. Dit is inderdaad erg knullig hersteld, het had beter moeten worden getaped. Omdat de inhoud los in de doos heeft gezeten (als in niet strak vastgeklemd tussen de zijkanten) is dit er waarschijnlijk ergens in een sorteerproces uitgevallen en omdat er geen adres of zendingnummer op de onderdelen heeft gezeten liggen er nu ergens een paar losse planken.
    In het slechtste geval heeft iemand ze aangezien als afval van een kapotte pallet en zijn ze weggegooid. Bijna niemand herkent een plank als een bijzonder stukje zeldzaam materiaal...

    De stickers over elkaar heen plakken is ongetwijfeld niet goed, maar daar staat geen geheime informatie onder die weggemoffeld moet worden om een paar stukken hout te jatten

    Ondanks dat het vreselijk balen is als ze weg zijn, denk ik niet meteen dat ze gestolen zijn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2010
    Locatie
    af en toe in de 7e hemel... (als ik speel)
    Berichten
    752

    Post

    Dank voor je reactie zjanke, en ik kan je argumenten ook goed begrijpen, zij het niet, dat het mij lijkt alsof de doos toch behoorlijk goed was dicht geplakt. Die handelaar verscheept volgens zijn zeggen op z'n minst 2x per week naar Europa en ook hij beweerd in 'n e-mail dat ie de doos 'over and over' heeft getaped, en dat is dus ook te zien in realiteit !! (miss moeilijk op de foto..)

    Tja.., dit kan natuurlijk 'n discussie punt blijven, alhoewel de doos er in mijn ogen bijzonder vreemd uitgescheurd uitzag en als zo'n "plankje of 2 van een paar kilo per stuk er uitvalt" zou je dat mijns inziens toch moeten horen, want volgens mij gaan ze niet vanzelf aan de wandel. Toch wel een beetje bijzonder slordig als je het mij vraagt, om ze dan gewoon te laten liggen.

    En dat het niet bij de Douane persoonlijk is geweest, weet ik, en dat vormt bij mij de vraag; heeft TNT die doos open gemaakt i.v.m. "Douane controle" of niet ?? En dan volgen er nog een hoop meer vragen..

    En het is ook nog es helemaal niet zo zeker dat de inhoud los in de doos heeft gezeten. Miss heeft de afzender kranten ofzo als opvulling gebruikt.., een dubbel opgefrot krantenvel weegt echt niet zo veel om dat te verzaken. Het lijkt me sterk, dat die planken los in de doos hebben gezeten. Dat zal ik iig bij die handelaar navragen.., is wel belangrijk vind ik.

    En het gaat er niet om of er "geheime" info op die onderliggende sticker staat/stond, het gaat er mij om, of er info omtrend de inhoud op die sticker staat. NU kunnen we dat niet meer zien.., en dat is het 'vreemde' ervan, dat dus DIE eventuele info "weg geplakt" is. Maar miss bevat die sticker helemaal geen bepaalde info omtrend de inhoud..., is mij natuurlijk onbekend. Maar de afzender wist genoeg toen ik hem deze foto's toegezonden had... Sindsdien heeft hij een claim ingediend !!
    Dit zijn "eenmalig te plakken" stickers, als je begrijpt wat ik bedoel, want als je ze er probeerd af te halen, blijft er niet veel meer van die sticker over en zal het plakkende gedeelte geheid op de ondergrond blijven zitten. Jou miss wel bekend..

    Helaas was direkt mijn eerste ingeving dat ze ontvreemd zijn, gezien wat ik constateerde, en hoe ze uit die doos zijn geraakt...,

    In ieder geval hoop ik dat TNT de ernst ervan inziet, maar dat lijkt er niet op !!!
    Ze laten mij in het ongewisse zitten en daar zitten zij schijnbaar niet zo mee.
    "als je scheten maar flink naar hout stinken.., dan heb je goed geschuurd ! " HP.
    http://picasaweb.google.com/109435607338071709971/HowToBuildMyFirstAcousticGuitar

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BLUEWEY Bekijk bericht
    Tja.., dit kan natuurlijk 'n discussie punt blijven, alhoewel de doos er in mijn ogen bijzonder vreemd uitgescheurd uitzag en als zo'n "plankje of 2 van een paar kilo per stuk er uitvalt" zou je dat mijns inziens toch moeten horen, want volgens mij gaan ze niet vanzelf aan de wandel. Toch wel een beetje bijzonder slordig als je het mij vraagt, om ze dan gewoon te laten liggen.
    Ja, op zich slordig, en vooral zonde dat er kennelijk wat laks met de klacht wordt omgegaan, maar als ik kijk wat een enorme transportsystemen er in post-centra bestaan, en waar ik weet niet hoe veel kilo meuk er per dag voorbij komt vraag ik me af of het wel opvalt. Voor hetzelfde geld is zo'n plankje ergens tussen een rollenbaan door gevallen, en ligt ie er nu nog onder.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2008
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    466

    Standaard

    Wat ik nog niet uit dit verhaal heb kunnen opmaken, is het pakket wel verzekerd geweest? Het is natuurlijk geen vervanging voor het kostbare hout, maar dan kan je op z'n minst (een deel van) je geld claimen.

    Uiteindelijk hoop ik natuurlijk voor je dat het hout weer terecht komt.
    Gitaren: Epiphone Wilshire RI, Vintage AV3P
    Versterker: Egnater Tweaker 15H, Ibanez TSA112C
    Effects: EHX MM Hazerai
    Ben op zoek naar effectpedalen: Reverb

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Als ik de foto's zo zie is het typisch transportschade. In m'n vorige werk had ik veel te maken met een leverancier die soortgelijke pakketten naar montagelocaties verstuurde en ik heb ze heel vaak op ongeveer dezelfde manier beschadigd gezien bij voorcontrole op locatie, hoe goed ze ook dichtgetapet waren. Het lijkt me niet moedwillig gedaan. En ja, die planken kunnen dus echt makkelijk kwijt raken in een distributiecentrum, daar is zoveel lawaai en ligt zoveel verpakkingsmateriaal dat een paar planken echt niet opvallend zijn.

    Voor wat betreft de barcodesticker: niet zelden wordt het juist gedaan om fouten te voorkomen.

    De bezorger: uit je verhaal begrijp ik dat het lastig manoeuvreren is bij je in de straat? Zou me dan niks verbazen dat een lokaal bekende chauffeur de bus niet in de straat parkeert maar om de hoek waar ie wel makkelijk weg kan rijden en het pakketje gewoon lopend is komen brengen. Gebeurt ook heel erg veel.

    Het blijft knap vervelend voor je, maar ik ben bang dat je te maken hebt met een stukje domme pech.
    Turn it up • Bring the noise

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2010
    Locatie
    af en toe in de 7e hemel... (als ik speel)
    Berichten
    752

    Standaard

    Dank voor jullie reacties jongens..,

    Van harte hoop ik dat het idd zal gaan om een vervelende vergissing, misverstand of domme pech o.i.d. want dat zou mij natuurlijk wel wat meer gerust stellen. Je durft anders haast nog geen hout meer over te laten komen !!

    @vpilot; het is verzekerd.

    @bat; het is niet lastig manouvreren bij mij in de straat.., bus stond gewoon beneden aan de deur..., heb dat van te voren gechecked.., doe ik altijd !

    Als ik de titel van dit topic nog zou kunnen veranderen, zou ik dat doen in;

    "Missing..., zeer zeldzaam hout; B & W Ebony"
    Laatst gewijzigd door BLUEWEY; 12 maart 2011 om 19:51 Reden: aanvulling
    "als je scheten maar flink naar hout stinken.., dan heb je goed geschuurd ! " HP.
    http://picasaweb.google.com/109435607338071709971/HowToBuildMyFirstAcousticGuitar

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top