Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 50
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2010
    Locatie
    af en toe in de 7e hemel... (als ik speel)
    Berichten
    752

    Exclamation Zeldzaam hout gestolen; B & W Ebony

    Beste mensen,

    Onlangs heb ik met veel geluk wederom een paar planken Black & White Ebony uit Amerika kunnen bestellen en volgens de handelaar waren het de laatste 3 planken die hij nog had liggen.

    Vandaag werd het pakket door TNT afgeleverd en kwam ik tot de walchelijke ontdekking, dat er 2 planken ontvreemd zijn.
    Gelukkig heb ik foto's van de handelaar toe gestuurd gekregen van de boven en de onderkant van de 2 planken die ontvreemd zijn. De grote vraag is natuurlijk; waar zijn ze ??
    Mocht iemand van jullie deze planken ergens tegen komen en herkennen, hoop ik dat men dat mij z.s.m. wil laten weten s.v.p.

    Er is natuurlijk aangifte gedaan bij TNT en er wordt proces verbaal opgemaakt en een onderzoek gestart, want hier laat ik het natuurlijk niet bij zitten. Deze planken zijn voor mij belangrijk en ik wil ze graag terug hebben, omdat ze mijn bouwhandtekening zijn. (Zie eventueel mijn zelfbouw topic)

    De planken waar het om draaidt zijn nummer 1 & 3 !!!

    Edit; de afmetingen zijn (als ze zo nog zijn..,) :
    #1 = 1" x 3" x 32" = 2,5cm x 7,5cm x 81cm (zo ongeveer)
    #3 = 1" x 3" x 36" = 2,5cm x 7,5cm x 91,5cm (wederom zo ongeveer)

    Van harte hoop ik op uwer medewerking en dank ik u eventueel bij voorbaat.

    Groet; I'm Blue







    Laatst gewijzigd door BLUEWEY; 8 maart 2011 om 02:40 Reden: typf. + edit !
    "als je scheten maar flink naar hout stinken.., dan heb je goed geschuurd ! " HP.
    http://picasaweb.google.com/109435607338071709971/HowToBuildMyFirstAcousticGuitar

  2. #2

    Standaard

    eh? was de verpakking nog wel heel? Kan de verkoper niet gedacht hebben: "Hollander! die gaat er toch niet achteraan?"

    balen in ieder geval! succes en hopen dat je 't nog (terug)krijgt!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 februari 2009
    Locatie
    Maasland
    Berichten
    805

    Standaard

    Ja, precies. Niet om je op je tenen te trappen hoor Bluewey, maar je denkt dus zeker te weten dat ze tijdens het transport van de TNT gestolen zijn? Zijn er geen andere mogelijkheden?
    Het is wel om misselijk van te worden, denk je wat leuks gekocht te hebben....

    Groeten,
    Jilles
    Laatst gewijzigd door Jilles; 7 maart 2011 om 23:54

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2010
    Locatie
    af en toe in de 7e hemel... (als ik speel)
    Berichten
    752

    Post

    Heb de hele dag een kotsgevoel in m'n strot !! Ben er echt misselijk van !

    De verpakking is langs de Douane geweest en er is dus invoerrecht berekend van €27,70. Die Douane schijnt een "onderdeel" te zijn van TNT !
    De verpakking is open gescheurd en maar met 1 simpel doorzichtig plankbandje weer dicht geplakt. Nog eens niet in de breedte van de scheur. Dus aan weerszijde van de scheur was de verpakking nog open en kon je zo de doos inkijken. Die chauffeur was wel akelig snel weg moet ik zeggen...
    Op de verpakking staat het gewicht van 5,4kg, wat betekend dat ze alle 3 zijn opgestuurd. Die handelaar vertrouw ik wel.
    Het kan natuurlijk overal gebeurd zijn.., net zo goed in the States.

    Hoop van harte dat het onderzoek meer zal opleveren. Die Douane zal natuurlijk een hoop moeten gaan uitmaken, want zij zullen moeten kunnen verklaren ofdat het om het juiste gewicht gaat, dus de volledige inhoud en of de verpakking toen al beschadigd en open was geweest zoals ik duidelijk kon zien.

    Zo niet.., dan weet ik wel meer. Maar helaas nog niet genoeg !!! Dit ga ik tot op de bodem uitzoeken !

    Dat klotegrapje kostte me nog ruim €9,- aan belkosten ook.., damn
    Laatst gewijzigd door BLUEWEY; 8 maart 2011 om 17:11 Reden: aanpassing "onderdeel" met; ""
    "als je scheten maar flink naar hout stinken.., dan heb je goed geschuurd ! " HP.
    http://picasaweb.google.com/109435607338071709971/HowToBuildMyFirstAcousticGuitar

  5. #5

    Standaard

    Betse Bluewey,

    Het is idd triest dat je midden in het bouwproces bestolen wordt.
    Mede omdat het hout uit Amerika komt en niet het goedkoopste hout is, extra kosten met zich meebrengt en dan nog de lelijke nasleep van het onderzoek.
    Ik hoop voor je dat er snel duidelijkheid komt in deze zaak.
    Je bent wel behoorlijk van de pot gerukt wanneer je de postpakketjes van een ander opent om daaruit spullen te jatten.


    McPeton

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Klinkt als opengescheurd tijdens transport. En ja, dan kan het zijn dat iemand de inhoud opzij legt "omdat ze niet weten uit welk pakje het komt".

    Zo ben ik een stem apparaatje kwijtgeraakt. Daar stemt nu een postbeambte zijn gitaar mee...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Erg lullig dit. Ik hoor steeds meer verhalen over pakketten die verdwijnen bij verzending.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Klinkt als opengescheurd tijdens transport.
    Of door de douane, die het recht heeft te kijken wat je eigenlijk invoert. Of het stiekem geen Rio pallisander is, bijvoorbeeld. Niet echt gebruikelijk natuurlijk, dat iemand 3 plankjes laat opsturen uit de VS. Zegt dus niks. En wat moet een gemiddelde postbode met twee plankjes?

    Niet opgestuurd is m.i. nog steeds een optie.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Tsja, grote kans dat de verpakking gewoon tijdens/door het transport opengescheurd is en die plankjes ergens in een container, vrachtwagen of afvalbak liggen nu. Wel slordig dat dit door de transporteur niet geconstateerd is, dat hoort eigenlijk wel.

    De meer moedwillig varianten kunnen natuurlijk ook, maar ik vraag het me af.

    In ieder geval flink balen.

    NB: de douane is geen onderdeel van TNT, TNT mag bepaalde doanetaken uitvoeren. Als zij een verpakking openen, moeten ze die ook weer deugdelijk dicht maken, niet met 1 plakbandje.
    Laatst gewijzigd door bat; 8 maart 2011 om 12:14
    Turn it up • Bring the noise

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2010
    Locatie
    af en toe in de 7e hemel... (als ik speel)
    Berichten
    752

    Post

    De chauffeur had de doos plat op de grond tegen de muur aan gelegd, toen ik geld aan het pakken was.
    Toen hij weg was en ik meteen de inhoud checkte, want je wil natuurlijk zo snel mogelijk de inhoud zien.., kwam ik achter de walchelijke ontdekking en vloog naar buiten om die chauffeur hierover aan te spreken, maar hij was in geen velden of wegen te bekennen.., terwijl het wegens omstandigheden een paar minuten duurdt voordat je van mijn voordeur bij de auto bent. Heb nog nooit, zolang ik hier woon, iemand zo snel zien verdwijnen... Maar hou me s.v.p. ten goede... Je word gruwelijk paranoïde van zoiets...

    Je ziet hier wat foto's van hoe de doos is open gescheurd.







    Zoals ik de scheur bij elkaar houd, zag de doos er bij binnenkomst uit. Je ziet dat ie open gescheurd is, maar ik verwachtte dat het iets met de Douane te maken had, dus dat zij dat gedaan hadden, dus dat het enigzins "normaal" was in dit geval.

    Het was dicht geplakt in het midden van de scheur met 1 plakbandje van 5cm breed van boven naar beneden. Dus aan weerszijde v.h. plakband was de scheur open ! Ik heb dat plakbandje met een schaar open geknipt.



    Je ziet ook een barcode sticker over de originele informatie van de afzender geplakt, wat ik eerlijk gezegd voor geen reet vertrouw. Ze bedekken zo een hoop informatie over de inhoud van de verpakking en dat zet mij wel aan het denken... !

    Links in het midden langs de barcode sticker, zie je (althans dat is voor mij duidelijk te zien) het woordje 'gross kg' en daaronder 5,4
    Wil dit het gewicht zeggen ?? Heeft daar iemand en idee over ? Ben onbekend met dit soort stickers.

    Heb zojuist bericht gehad van de handelaar en volgens hem is dit het eerste incident sinds dat ze bestaan, alhoewel hij vrij regelmatig naar Europa transporteerd.

    Ben er zo goed als van overtuigd, dat zoals het er uitziet, dit "onderweg gebeurd moet zijn...," wat er ook gebeurd is.

    Wordt vervolgd..,
    "als je scheten maar flink naar hout stinken.., dan heb je goed geschuurd ! " HP.
    http://picasaweb.google.com/109435607338071709971/HowToBuildMyFirstAcousticGuitar

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top