Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Threaded View

  1. #1

    Standaard Aantal buizen voorversterking

    Hallo,

    ik ben me een beetje aan het oriënteren voor een nieuwe versterker. Op het moment sleep ik een loodzware Marshall TSL602 combo met mij mee en ik ben op zoek naar iets handigers. Bovendien zoek ik een iets ander geluid. De TSL is een goede amp, maar ik vind dat ik toch iets teveel distortion hoor in plaats van de snaren van mijn gitaar.
    Ik ben op zoek naar een 50W top met een goed clean (wel met een rauw randje) en een 2x12 cab en mijn oog viel op de H&K Statesman Dual EL34 head. Schijnt een goed ding te zijn en in het bruin ziet hij er ook nog eens heel erg lekker uit. Bovendien valt hij ook binnen het budget dat ik op dit moment heb en dat is natuurlijk ook iets belangrijks. Dat het ding maar één kanaal heeft, maakt mij niet zoveel uit, aangezien ik mijn distortion en overdrive voornamelijk uit pedaaltjes haal. Nu lijkt dat in strijd met wat ik zei over de Marshall, maar ik vind het soms ook lekker om gewoon straight door de amp te spelen en dan wil ik een wat minder gekleurd geluid.
    Ik ben niet zo thuis op het gebied van buizen, maar ik zie een aantal verschillen in specs tussen mijn Marshall en de H&K. Zo heeft mijn Marshall vier ECC83 buizen in zijn preamp en heeft de Statesman maar twee 12AX7. Nu heb ik volgens mij ergens gelezen dat ECC83 hetzelfde betekend als 12AX7, maar ik weet niet of dat waar is. Mocht dit niet zo zijn, wat is dan het verschil?
    En anders: wat is het verschil in geluid tussen een preamp met vier ECC83 buizen en een preamp met twee van die buizen?
    En heeft er iemand ervaring met de Statesman? H&K heeft een goede naam en het is Duits, dus het zal vast betrouwbaar zijn, maar is het geluid ook in orde?

    Ik hoor graag van jullie!

    Vriendelijke groeten,

    Michiel.
    Laatst gewijzigd door MJR; 1 maart 2011 om 23:25

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top