Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard Modulus-Westone 1989-1990 met Kahler Spyder en EMG-Selects

    Hi,
    In een opwelling (want ik hou van carbon) gekocht... Modulus bassen zijn behoorlijk duur & exotisch, Westone bassen uit de Matsumoku/SLM tijd is niets mis mee (ik heb er 4). Deze Westone is een SLM in Korea gemaakt (Samick).

    [IMG][/IMG]



    Ik vraag me toch af of ik nu echt iets bijzonders heb of dat het wel meevalt. De Select/EMG's zijn te vergelijken met de Selects van nu, of lag dat 20 jaar geleden toch anders?

  2. #2

    Standaard

    ik heb een paar jaar geleden een laten liggen voor 100$, en daar heb ik nog steeds spijt van

    De Emg Selects die er in zitten zijn niet echt fantasties nee, maar de Villains zelf zijn wel echt fantasties vind ik persoonlijk!
    ...Two weeks later, I found the Funk in bed with a Conger Eel. At first I thought it was a sea anemone, but under closer inspection, I realized that it was a funky ball of tits from outer space.

  3. #3

    Standaard

    tja, ik heb 2 jaar geleden een Westone Pantera X-390 laten liggen (150 euri)... kwam er dus later achter dat dit zo'n beetje de heilige graal is voor een boel Matsu fans. Ik geloof dat ze tegenwoordig rond de $ 800 opleveren en het ook waard zijn. Maar goed, deze Villain vond ik zo bijzonder dat ik die fout niet nog een keer heb gemaakt (wel ietsje meer dan 150 euro deze keer).
    Ik wist dat de laatste Westones bij Saehan (Samick-Cort etc.) zijn gemaakt door waarschijnlijk oud Matsu luthiers die naar verluidt ook de koreaanse JEM's bouwden en andere sub-top Ibanez gitaren.

    Aan de ene kant wil ik hem graag origineel houden, maar een geluid dat mij meer past zou ook fijn zijn...

  4. #4

    Standaard

    de Pantera X 350 of 390, en de Prestige 250 zijn inderdaad ook voor mij de holy grail!!
    ik heb ook nog steeds de EMGs in mijn villain (maple) zitten.. er valt mee te leven, maar ooit moeten er toch eens wat betere pickups in!
    ...Two weeks later, I found the Funk in bed with a Conger Eel. At first I thought it was a sea anemone, but under closer inspection, I realized that it was a funky ball of tits from outer space.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Voor mij houdt het na 1987 op maar ik denk wel dat je iets heel bijzonders hebt. Sowieso gitaren met graphite necks zijn super zeldzaam. In NL had je Catalyst. Bassen met graphite necks heb je iets meer, er was ook een headless Westone met zo'n neck, errug Mark King

  6. #6

    Standaard

    De Westone Superheadless leek idd een carbon hals te hebben, maar dat was slechts een poging om op een Status te lijken... ik heb er eentje

    En dus ook een walnootkleurige gefret zusje en niet te vergeten daar weer het fretloze broertje van Het is dus gewoon een doorlopende 5-piece hals.

    Ik zoek nu alleen nog een light-oak fretless superheadless, maar die zijn echt superzeldzaam

    Tja, en die vergelijking met Mark King is niet helemaal toevallig, ik weet nog goed dat ik hiermee op oefenavond kwam...

    die is dus uit een stuk carbon, maar wordt door bijna niemand begrepen, totdat er op gespeeld wordt. Op dit basje kan je dingen doen die nergens anders op kunnen.

    Nou ja, nu dus mijn eerste Westone gitaar. Ik ben toch blij dat ik hem gekocht heb ook al zijn mijn 6 snarige skills niet echt je van het...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    De gitaar van de topicstarter zou ik uitrusten met een lukather emg setje, sa-sa-emg 85. Dan heb je een lekkere gitaar volgens mij...

  8. #8

    Standaard

    Ha! ik heb net inderdaad eenzelfde gitaar op de US Ebay gezien die dat setje er in heeft... hij vraagt er trouwens een zeer sjieke 900 dollar voor (slik).

    @orgasmocaster: de Pantera 350 met flamed maple is idd zeer fraai, en de Prestige 150/250 mogen er ook zijn, een soort LP gemixed met een SG van Yamaha... Een tip: houdt op Ebay.nl de volgende aanbieder in de gaten: Dickgitaar, hij is een nederlandse verzamelaar die zijn collectie opruimt en heeft al heel wat Matsu's verkocht, wellicht dat er binnenkort zo'n modelletje voorbij komt? Hij heeft ook een boel oude effecten en andere leuke dingen in de aanbieding. En nee, ik ben het niet!

  9. #9

    Standaard

    Hoi.
    Een vriend van me wil zijn x-390 voor 450,- verkopen. Moet ik dat doen? Ik heb al vier gitaren maar zijn het wat betreft bouw kwaliteit en geluid ook goeie gitaren?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top