Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 39
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard solotab gezocht van Saturdaynight van Herman Brood

    Heeft iemand een goede tab van de solo van Herman Broods "Satuday Night"?
    Ik heb al behoorlijk op het net lopen speuren maar kan er niet eentje vinden

  2. #2

    Standaard

    Hm als ik tijd heb kan ik m wel proberen uit te zoeken, maar dat zal dan in het weekend zijn denk ik.. Hem je m zelf al geprobeerd uit te zoeken?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paulio Bekijk bericht
    Hm als ik tijd heb kan ik m wel proberen uit te zoeken, maar dat zal dan in het weekend zijn denk ik.. Hem je m zelf al geprobeerd uit te zoeken?
    Dat zou fijn zijn.

    Ik ben al aan het rommelen geweest, maar ik kom er gewoon niet uit.
    Op het net is ook geen tabletuur te vinden van de solo, of iets waar je je enigzins aan vast kunt klampen.

    Youtube ook al bekeken, maar daar werd ik nu ook niet echt wijzer van

  4. #4

    Standaard

    Ik wil die solo ook al lang eens opschrijven; ben er dus maar eens aan begonnen; maar pas tot de helft gekomen vanwege wat uitgelopen lessen vandaag.

    Code:
    e ---------------------------------------------------------------------------------------
    b ---------------------------------------------------------------------------------------
    g ---------------------------------------------------------------------------------------
    d -------10-12b14-12-10h12---------------------------------------------------------------
    a -10h12-------------------10h12-8h10-8----8-------8-10p8-10p8-8h10p8-12p10s8-10p8----10\
    E --------------------------------------10---10-10---------------------------------10----
    
    
    e -----------------------10--------------------10-------13b15-13-10h13p10----10-
    b --------------------------13p10-----------10----13p10-------------------13----
    g --------------10-12b14-----------12-12b14-------------------------------------
    d --------10h12-----------------------------------------------------------------
    a --10h12-----------------------------------------------------------------------
    E ------------------------------------------------------------------------------
    Als ik de rest af heb, zal ik de zaak ook nog wat meer indelen; het lijkt nu zozeer één willekeurige reeks tonen (maar het zijn ahw de eerste twee rondjes).
    Geen garantie dat het 100% klopt, maar het is toch behoorlijk langs deze lijnen.

    Overigens de versie die begint met de tekst 'The neon lights at the open all night ...'; ik weet niet of er ook nog verschillen in de solo's zitten.
    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 2 maart 2011 om 00:55
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  5. #5

    Standaard

    Wel één van de meest klote solo's tot dusver voor mij om te tabben; het mp3-tje dat ik heb, lijkt wel mono en alle geluiden lopen door elkaar, echt heel erg moeilijk om de gitaar in detail onder het vergrootglas te krijgen.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  6. #6

    Standaard

    http://www.youtube.com/watch?v=eTVYWl64M1Q

    zitten inderdaad veel andere toeters en bellen achter tijdens de solo. Ik heb dat outro tokkel ding altijd mooi gevonden (: Ookal brult herman er lekker doorheen.


    "When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Locatie
    Venus
    Berichten
    2.169

    Standaard

    En nu we het toch over Saturday Night hebben. Wat zijn de correcte akkoorden voor het refrein? Ik kom van alles tegen op de interwebs, maar geen van allen klinken volgens mij goed.
    Laatst gewijzigd door driftkop; 4 maart 2011 om 17:33
    Mooie spullen, maar kun je ook een beetje spelen?

  8. #8

    Standaard

    Terwijl ik tussen de bedrijven door poog de tab van die solo af te krijgen, zo speel ik de akkoorden van het refrein:

    x-0-2-2-x-x
    x-0-5-x-5-x
    x-0-4-2-3-x
    x-0-2-2-x-x
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Locatie
    Venus
    Berichten
    2.169

    Standaard

    Klinkt goed, bedankt!
    Mooie spullen, maar kun je ook een beetje spelen?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Terwijl ik tussen de bedrijven door poog de tab van die solo af te krijgen, zo speel ik de akkoorden van het refrein:

    x-0-2-2-x-x
    x-0-5-x-5-x
    x-0-4-2-3-x
    x-0-2-2-x-x

    hmmm straks eens even proberen, ik speel hem normaliter iets anders.

    Ik zag trouwens ook al een gedeelte van de solotab voorbij komen.

    Ik ben benieuw naar het eindresultaat.
    Ik ben je heel dankbaar Aaron

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top